Kolínsko se konečně dočkalo „své“ automobilky

Na svědomí ji budou mít automobilky Toyota, Peugeot a Citroën. Pro svůj nový závod si vybraly lokalitu v Kolíně.
Kolínsko se konečně dočkalo „své“ automobilky
V továrně se bude vyrábět nový malý až lidový automobil, který je primárně určen na evropské trhy a prodávat se bude v rámci všech tří značek. O novém automobilu zatím není známo mnoho. Ví se jen to, že ho pravděpodobně bude pohánět benzínový motor o objemu jednoho litru a jeden dieselový motor o objemu 1.4 litru.

Pokud by se automobil měl prosadit na trhu, a to nejen na tom českém, musí stát méně než zhruba 250 000 korun, zatím se spekuluje o ceně v rozmezí od 190 000 do právě již zmíněných 250 000 Kč. Na českém trhu by měl nový automobil mít velký úspěch, protože cca 50 % prodaných automobilů patří do kategorie malých a mini automobilů. (Škoda Fabia, Daewoo Matiz)

Zahájení stavebních prací se očekává brzy poté, co Toyota a PSA (= koncern Peugeot a Citroën) podepíší smlouvy o založení společného podniku na počátku ledna 2002 a dokončení stavebních prací se očekává v roce 2005.

Důvody, proč padla volba právě na Kolín se dají shrnout do několika stěžejních bodů. Za prvé má Kolín výhodnou polohu v centru Evropy a tím snadnou dostupnost velkého trhu, například toho německého. Za druhé nabízí kvalifikované odborníky a perfektní infrastrukturu.

Nová továrna by podle některých informací měla přinést celkem přes 10 000 nových pracovních míst, přičemž zhruba polovina bude přímo v továrně a zbytek se předpokládá u dodavatelských firem. Celkové investice do společného podniku odhadují automobilky na 1,5 miliardy eur (zahrnuje výzkum, vývoj a počáteční náklady). O tuto částku by se měly podělit v poměru 50:50.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků