Kolínsko se konečně dočkalo „své“ automobilky

Na svědomí ji budou mít automobilky Toyota, Peugeot a Citroën. Pro svůj nový závod si vybraly lokalitu v Kolíně.
Kolínsko se konečně dočkalo „své“ automobilky
V továrně se bude vyrábět nový malý až lidový automobil, který je primárně určen na evropské trhy a prodávat se bude v rámci všech tří značek. O novém automobilu zatím není známo mnoho. Ví se jen to, že ho pravděpodobně bude pohánět benzínový motor o objemu jednoho litru a jeden dieselový motor o objemu 1.4 litru.

Pokud by se automobil měl prosadit na trhu, a to nejen na tom českém, musí stát méně než zhruba 250 000 korun, zatím se spekuluje o ceně v rozmezí od 190 000 do právě již zmíněných 250 000 Kč. Na českém trhu by měl nový automobil mít velký úspěch, protože cca 50 % prodaných automobilů patří do kategorie malých a mini automobilů. (Škoda Fabia, Daewoo Matiz)

Zahájení stavebních prací se očekává brzy poté, co Toyota a PSA (= koncern Peugeot a Citroën) podepíší smlouvy o založení společného podniku na počátku ledna 2002 a dokončení stavebních prací se očekává v roce 2005.

Důvody, proč padla volba právě na Kolín se dají shrnout do několika stěžejních bodů. Za prvé má Kolín výhodnou polohu v centru Evropy a tím snadnou dostupnost velkého trhu, například toho německého. Za druhé nabízí kvalifikované odborníky a perfektní infrastrukturu.

Nová továrna by podle některých informací měla přinést celkem přes 10 000 nových pracovních míst, přičemž zhruba polovina bude přímo v továrně a zbytek se předpokládá u dodavatelských firem. Celkové investice do společného podniku odhadují automobilky na 1,5 miliardy eur (zahrnuje výzkum, vývoj a počáteční náklady). O tuto částku by se měly podělit v poměru 50:50.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků