Kolik toho zvládne Ford Mach-E? Značka ukazuje zákulisí testů odolnosti vozu

Rychlá jízda po štěrku, nekonečné usedání do sedaček nebo hrubé zacházení s infotainmentem. I Mach-E má podle Fordu vydržet opravdu hodně.

Nakouknutí do předprodukčního testovacího procesu automobilek je vždy zajímavé. Nyní se o hrstku záběrů dělí i Ford, který ukazuje některé z metod používaných při zátěžových testech elektrického SUV Mustang Mach-E. Ani tento model se totiž nevyhnul týrání inženýry s cílem zajistit zákazníkům kvalitní auto.

Výdrž exteriéru či utěsnění interiéru a částí elektrického ústrojí tak třeba Ford testoval rovněž v automatické myčce. Mach-E prošel celkem 60 cykly automatického mytí bez pěny, drsnými kartáči a následným sušením, což má představovat návštěvu klasické auto myčky každé dva týdny po dobu dvou let. Kromě toho testoval Ford výdrž laku vůči vysokotlakým čističkám s tlakem až 1700 PSI a teplotou vody 60 °C ze vzdálenosti asi 30 cm.

Uvnitř pokračoval Ford i testováním sedaček, pro které má speciální robotické „zadky“, simulující usedání člověka na sedačku minimálně 25.000krát. Nechyběly zkoušky oděru a natahování čalounění, představující 10 let neustálého používání, aniž by materiály vykázaly znaky únavy či popraskání.

V interiéru procházel hrubým zacházením také 15,5palcový dotykový displej infotainmentu, který v Mach-E představuje výchozí centrum ovládání funkcí vozu. Úmyslné škrábání po obrazovce, drsné kroucení otočným voličem a další zkoušky měly zajistit, že infotainment vydrží každodenní a často neomalené používání.

Ford místo řidičů najal roboty. Při extrémním testování neremcají a nepotřebují na záchod

Ford místo řidičů najal roboty. Při extrémním testování neremcají a nepotřebují na záchod

K odolnosti laku karoserie a plastových částí vozu se pak inženýři vrátili i během jízdních testů, jak dokazují záběry ze zkoušek na šotolinové trati. Ford dodává, že majitelé se nemusí v Mach-E bát vyrazit i mimo zpevněné silnice. Odírání laku odletujícím štěrkem testoval Ford na dvou úrovních tratě, každé s jinou hrubostí povrchu. Po asi 1,6 kilometru dlouhé trase se pilot projel rychlostí 100 km/h skoro 200krát než došlo na konečné vyhodnocení stavu Mach-E.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků