Kolik stojí vývoj pořádného elektroauta? Dost na to, aby to vzdal i nejbohatší Brit

35 komentářů

Cizkovka
23. června • 1:29

Dobrý večer, děkuji za moc zajímavou diskuzi. Zaujalo mne tu hned několik Vašich připomínek a zajímavých názorů. My máme doma krásný elektromobil. jezdí s ním hlavně můj manžel. A chceme si pořídit vlastní fotovoltaickou elektrárnu. Nedávno jsem zjistila, že existuje nová zelená úsporám fotovoltaika https://www.trienergo.cz/dotace-na-fotovoltaiku/... . Tato informace mě neuvěřitelně potěšila!
:-)) :-D

Ďoďo
20. května • 9:13

Spaľovňa hotovosti governmet motors Tesla je dobrym prikladom nerentabilnosti vyrovy elektrickeho odpadu.Aj napriek rôznym vladnym dodaciam,stimulom,emisnym kreditom z ktorych ziskava ročne stovky milionov usd (Fiat zaplatí Tesle v EU 2 miliardy euro) za 17 rokov od svojho vzniku nevykazala ročny zisk.Male štvrťročne zisky mali len vďaka vladnym stimulom a kreativnemu učtovníctvu ala Tesla.

Rembaz
20. května • 9:26

Samozrejme. Zaplatiť vývoj, postaviť kompletne od nuly továrne a sieť 16tis nabijaciek celosvetovo je brnkacka.
Koľko EV treba predať aby sa to celé zaplatilo?Automobilka, ktorá by začínala s výrobou spalovakov by bola určite už po pár rokoch hneď v masívnom zisku a samozrejme bez dotacii.Lebo VW, Ford a v podstate všetky väčšie automobilky žiadne dotácie nikdy nedostavali, že?

Ďoďo
20. května • 11:46

Elon v 2013 sľuboval investorom,že všetko budu financovať z vlastneho t.j. z predaja EV.Pred rokom tvrdil to iste,kratko nato museli navyšovať kapital aby nezbankrotovali.Čostoro budeme svedkami ďalšej pôžičky,možno už v tomto štvrťroku...Dotacie dostal Ford,VW a ďalši,ale nedostavali na každe predame auto "šrotovne" ako Tesla,ktorej štaty kde predava roky dotuju vozidla.Napr. Nemci 5000 euro.Ford pred 100 rokmi s vyrobou masoveho modelu T mal zisk.Elon sa tak rad s Henrym porovnava...

Rembaz
20. května • 12:27

Vies koľko úspešných podnikateľov už toho naslubovalo investorom, zamestnancom atd? Je to ich praca. Ak si správne pamätám, posledné navýšenie bolo kvôli rekordnej výške akcii. Tesla by bola blbá keby to neurobila. Ale nesledujem tie bankroty tak podrobne ako ty.Porovnávať situáciu Fordu a Tesly je úsmevne.
Pred sto rokmi v podstate trh s autami neexistoval. Teraz je presýtený.

emkejx
20. května • 11:53

tiez si myslim ze este vela vody pretecie dole Dunajom kym vznikne celovecerny film Tesla vs. Ford. Cele by to aj tak bolo len o Fordoch a Tesla by isla az na konci v titulkoch ako ilustracia a podmaz by bola hudba asi z Ironmana.

Freddka
20. května • 8:27

Dyson je az 13. nejbohatsi brit. Ma sotva 4 miliardy, nejbohatsi brit ma 32 miliard, to si myslim ze je hodne velky rozdil.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_British_bill... ... V podstate mezi britskymi miliardari dre bidu s nouzi!

vana
20. května • 7:25

Se současnými baterkami je nesmysl vyvíjet elektromobil s dojezdem 1000 km. Z toho zákonitě vznikne tank. Parketou dnešních elektromobilů jsou masové cesty okolo komína. Kdyby se mě na to pan Dyson před rokem zeptal, za milión liber bych mu to rád prozradil. A dalších 500 miliónů by ušetřil. :-)

Jig
20. května • 7:07

ad "Pokud ale disponujete dostatečným kapitálem, dost možná máte některý z produktů Dyson doma" ... sakra, redakce asi moc dobře neplatí, když ve vaší představě je, že na normální vysavač je třeba disponovat dostatečným kapitálem. Nebo je to jen žalostný sloh? :)

Elpin E. (Elpin)
20. května • 10:45

Spíš bych řekl, že Vás platí asi dobře. 15 tisíc za vysavač bych nedal.

Jig
20. května • 11:13

To nepopírám. Nicméně ty produkty začínají na 6tis ... což je v podstatě low end. A tedy do této roviny klást spojení "dostatečný kapitál" mi přijde naprosto mimo.

MM
20. května • 15:12

Normální vysavač koupíš do tisíce korun.

Vladik
21. května • 6:15

To ano ale pak se do něj musí kupovat sáčky a filtry. Dyson má bezsáčkový kontejnera filtry jsou celoživotní jen se jednou za půl roku propláchnou a vysuší. Takže žádné další náklady. A na Amazonu to jde sehnat levněji než u nás.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
22. května • 8:53

kocici chlupy zlikvidujou vysavac i za 50 tisic, tedy pokud ho nebudes kazdy mesic rozebirat a cistit a to nebudes

Jig
20. května • 19:15

Každou chvílí se tu řeší kdejaký "trabl" u auta v ceně milionů - že když nemá nějakou maličkost, že je to k ničemu a že by si to ten či oný nekoupil apod. A najednou je vysavač za 6 tis, zdá se, pomalu ultra-luxusní zboží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
20. května • 19:41

Nikde sem nepsal že je vysavač za 6 luxusní zboží. Jen říkám že se vysavač dá koupit i za litr. Náš vysavač dyson stál asi 16.

Jean
19. května • 21:37

Vyrobit jednotky kusov kvalitneho auta nie je zdaleka tak zlozite. Ale navrhnut to pre velkoseriovu vyrobu je iny level. Vyrobna linka je zlozitejsia jak auto a stoji miliardy

Jim
19. května • 18:25

"Pořádný" elektromobil není a nikdy nebude. Slepá ulička!

Skrew77
19. května • 19:48

5 metru a 2.6 tuny, to je dle meho opravdu poradny elektromobil ;)
Ale ted vazne. Pokud mate penize, daji se koupit moc dobre elektromobily. Ano, auta se spalovacim motorem jsou dnes levnejsi, ale to byl kun oproti automobilu taky.

Future
19. května • 21:46

My vlastně ještě pořád nevíme, kolik stojí vývoj pořádného elektromobilu. Nikdo totiž pořádné elektromobily zatím nedělá. Pořádný elektromobil by měl být konstrukčně jednodušší, a proto levnější a kvalitnější, než srovnatelná auta se spalovacím motorem. Jenže to nikdo zatím neumí...

R2
27. května • 12:18

Dokud stoji samotna baterie vic nez cele auto se spalovacim motorem, tak muzete konstrukci zjednodusovat jak chcete, ale levnejsiho produktu se nedockate.

Petr Vaněk
19. května • 18:13

Dělat automobil na koleně není tak jednoduché, jak si mnozí myslí. Jedna věc je postavit funkční celek, druhá věc aby byl nejen funkční, ale i efektnivní, bezpečný, spolehlivý, s dobrými jízdními vlastnostmi, pěkně vypadal ... Mohl se zasadit o vlastní modelovou řadu pod některou z automobilek. Pan Dyson ke všemu nedisponuje ničím, čím by nedisponovali i ostatní. Stejně jako Borgward. :-|

MM
19. května • 20:15

Dyson disponuje mnoha originálnimi řešeními a zejména svým vlastním přístupem. Oni to ve finále nevzdali proto že by auto neuměli vyrobit, ale proto žr na něm neumí vydělat.

rembaz
20. května • 8:34

A ako k tomu zaveru dospeli ked ho nevyrobili a ani nepredavali?
Vypocitali si to na papieri za pol miliona libier?

MM
20. května • 15:11

Ano. Jak jinak myslíš že se to dělá?

Rembaz
20. května • 15:50

A ten výpočet stal 1/2 mld? Pretože keď Tesla predáva Model X s polovičným dojazdom za 100tis. Euro. Tak je snáď jasne, že ich auto by lacnejšie nebolo. Skôr ešte o dosť drahšie a bez vlastnej siete. Čo sám aj Dyson potvrdil.Zázračnú baterkou technológiu aj tak nemali inak by už bola u vysávačov.Čiže 1/2 mld za “zložitý” myšlienkový pochod je dosť od veci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
20. května • 19:40

Nerozumím proč mi tu otázku pokládáš. Co stálo těch 0.5 mld je v článku, nebo v jiných článcích co jsem o tom dosud četl.

Rembaz
20. května • 20:59

Pýtam sa preto, pretože to, že je to ekonomicky nerentabilné bolo jasne už hneď od začiatku.
Aj bez 0.5mld za nejaký ten výzkum a prototyp.

MM
20. května • 22:47

Holt asi nejsou chytrý jako ty a nedokázali si to spočítat.Hele já mám eshop a drtivá většina slováků nedokáže pochopit že na sk dodáváme jen po platbě předem. Tak různě udělaj třeba 6 stejných objednávek s neuskutečněnou platbou. Nakonec třeba vyberou dobírku po čr a do poznámky napíšou že to chtějí na sk na dobírku. Nebo vyberou platbu kartou a pak napíšou že kartu ani nemaj. Případně napíšou nasranou recenzi že jim zboží nedorazilo. Aby taky jo, když ho nezaplatí... Jsme z toho nešťastný. Nějaký nápady co s tim?

Rembaz
20. května • 23:11

Ja eShop nemám a v podstate všetko nakupujem kvôli jednoduchosti iba cez Amazon.Ale bez zaplatenia by nemalo ani objednávku vytvoriť a vam odoslať.
Čiže jednorazový zákazník napise adresu, zada SR. Vyhodí mu možnosti platby. Nechal by som len platobnu kartou. A keď nezada platnú kartu tak by nemalo vytvoriť objednávku.Pri registrovanom zákazníkovi by som dal ako povinne pole info o karte.Otázkou je koľko zákazníkov to odplasi a prečo na dobierku neposielať.
Ale to sa by sa malo tiež dať vyhodnotiť podľa nekompletných objednávok.

MM
22. května • 17:09

Jenzr platba kartou lze vygenerovat až na základě úspěšně odeslané objednávky. Za zamyšleni dík.

Rembaz
23. května • 7:52

Tak potom asi jedine zrušiť možnosť jednorazového zákazníka a registrácia zákazníka iba s platnou kartou.

homer
22. května • 8:46

zajimavej problem - jakoze slovaci neplatej dobirky a ostatni jo? Porad se ti vrati nedotceny dale prodejny zbozi narozdil od vratek do ctrnacti dnu ktery se rovnou srotujou...

MM
22. května • 17:10

Ne Homere. Problém je jinde.

Rembaz
20. května • 12:45

*0.5 mld

Doporučujeme

Články odjinud