Kolik stojí vývoj pořádného elektroauta? Dost na to, aby to vzdal i nejbohatší Brit

Petr Vaněk  |  19. 05. 2020 18:13

Dělat automobil na koleně není tak jednoduché, jak si mnozí myslí. Jedna věc je postavit funkční celek, druhá věc aby byl nejen funkční, ale i efektnivní, bezpečný, spolehlivý, s dobrými jízdními vlastnostmi, pěkně vypadal ... Mohl se zasadit o vlastní modelovou řadu pod některou z automobilek. Pan Dyson ke všemu nedisponuje ničím, čím by nedisponovali i ostatní. Stejně jako Borgward.

Odpovědět  |   | 
MM  |  19. 05. 2020 20:15

Dyson disponuje mnoha originálnimi řešeními a zejména svým vlastním přístupem. Oni to ve finále nevzdali proto že by auto neuměli vyrobit, ale proto žr na něm neumí vydělat.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  20. 05. 2020 08:34

A ako k tomu zaveru dospeli ked ho nevyrobili a ani nepredavali?
Vypocitali si to na papieri za pol miliona libier?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  20. 05. 2020 12:45

*0.5 mld

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 05. 2020 15:11

Ano. Jak jinak myslíš že se to dělá?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  20. 05. 2020 15:50

A ten výpočet stal 1/2 mld? Pretože keď Tesla predáva Model X s polovičným dojazdom za 100tis. Euro. Tak je snáď jasne, že ich auto by lacnejšie nebolo. Skôr ešte o dosť drahšie a bez vlastnej siete. Čo sám aj Dyson potvrdil.

Zázračnú baterkou technológiu aj tak nemali inak by už bola u vysávačov.

Čiže 1/2 mld za “zložitý” myšlienkový pochod je dosť od veci.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 05. 2020 19:40

Nerozumím proč mi tu otázku pokládáš. Co stálo těch 0.5 mld je v článku, nebo v jiných článcích co jsem o tom dosud četl.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  20. 05. 2020 20:59

Pýtam sa preto, pretože to, že je to ekonomicky nerentabilné bolo jasne už hneď od začiatku.
Aj bez 0.5mld za nejaký ten výzkum a prototyp.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 05. 2020 22:47

Holt asi nejsou chytrý jako ty a nedokázali si to spočítat.

Hele já mám eshop a drtivá většina slováků nedokáže pochopit že na sk dodáváme jen po platbě předem. Tak různě udělaj třeba 6 stejných objednávek s neuskutečněnou platbou. Nakonec třeba vyberou dobírku po čr a do poznámky napíšou že to chtějí na sk na dobírku. Nebo vyberou platbu kartou a pak napíšou že kartu ani nemaj. Případně napíšou nasranou recenzi že jim zboží nedorazilo. Aby taky jo, když ho nezaplatí... Jsme z toho nešťastný. Nějaký nápady co s tim?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  20. 05. 2020 23:11

Ja eShop nemám a v podstate všetko nakupujem kvôli jednoduchosti iba cez Amazon.

Ale bez zaplatenia by nemalo ani objednávku vytvoriť a vam odoslať.
Čiže jednorazový zákazník napise adresu, zada SR. Vyhodí mu možnosti platby. Nechal by som len platobnu kartou. A keď nezada platnú kartu tak by nemalo vytvoriť objednávku.

Pri registrovanom zákazníkovi by som dal ako povinne pole info o karte.

Otázkou je koľko zákazníkov to odplasi a prečo na dobierku neposielať.
Ale to sa by sa malo tiež dať vyhodnotiť podľa nekompletných objednávok.

Odpovědět  |   | 
homer  |  22. 05. 2020 08:46

zajimavej problem - jakoze slovaci neplatej dobirky a ostatni jo? Porad se ti vrati nedotceny dale prodejny zbozi narozdil od vratek do ctrnacti dnu ktery se rovnou srotujou...

Odpovědět  |   | 
MM  |  22. 05. 2020 17:10

Ne Homere. Problém je jinde.

Odpovědět  |   | 
MM  |  22. 05. 2020 17:09

Jenzr platba kartou lze vygenerovat až na základě úspěšně odeslané objednávky. Za zamyšleni dík.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  23. 05. 2020 07:52

Tak potom asi jedine zrušiť možnosť jednorazového zákazníka a registrácia zákazníka iba s platnou kartou.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  19. 05. 2020 18:25

"Pořádný" elektromobil není a nikdy nebude. Slepá ulička!

Odpovědět  |   | 
Skrew77  |  19. 05. 2020 19:48

5 metru a 2.6 tuny, to je dle meho opravdu poradny elektromobil ;)
Ale ted vazne. Pokud mate penize, daji se koupit moc dobre elektromobily. Ano, auta se spalovacim motorem jsou dnes levnejsi, ale to byl kun oproti automobilu taky.

Odpovědět  |   | 
Future  |  19. 05. 2020 21:46

My vlastně ještě pořád nevíme, kolik stojí vývoj pořádného elektromobilu. Nikdo totiž pořádné elektromobily zatím nedělá. Pořádný elektromobil by měl být konstrukčně jednodušší, a proto levnější a kvalitnější, než srovnatelná auta se spalovacím motorem. Jenže to nikdo zatím neumí...

Odpovědět  |   | 
R2  |  27. 05. 2020 12:18

Dokud stoji samotna baterie vic nez cele auto se spalovacim motorem, tak muzete konstrukci zjednodusovat jak chcete, ale levnejsiho produktu se nedockate.

Odpovědět  |   | 
Jean  |  19. 05. 2020 21:37

Vyrobit jednotky kusov kvalitneho auta nie je zdaleka tak zlozite. Ale navrhnut to pre velkoseriovu vyrobu je iny level. Vyrobna linka je zlozitejsia jak auto a stoji miliardy

Odpovědět  |   | 
Jig  |  20. 05. 2020 07:07

ad "Pokud ale disponujete dostatečným kapitálem, dost možná máte některý z produktů Dyson doma" ... sakra, redakce asi moc dobře neplatí, když ve vaší představě je, že na normální vysavač je třeba disponovat dostatečným kapitálem. Nebo je to jen žalostný sloh? :)

Odpovědět  |   | 

Spíš bych řekl, že Vás platí asi dobře. 15 tisíc za vysavač bych nedal.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  20. 05. 2020 11:13

To nepopírám. Nicméně ty produkty začínají na 6tis ... což je v podstatě low end. A tedy do této roviny klást spojení "dostatečný kapitál" mi přijde naprosto mimo.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 05. 2020 15:12

Normální vysavač koupíš do tisíce korun.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  20. 05. 2020 19:15

Každou chvílí se tu řeší kdejaký "trabl" u auta v ceně milionů - že když nemá nějakou maličkost, že je to k ničemu a že by si to ten či oný nekoupil apod. A najednou je vysavač za 6 tis, zdá se, pomalu ultra-luxusní zboží.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 05. 2020 19:41

Nikde sem nepsal že je vysavač za 6 luxusní zboží. Jen říkám že se vysavač dá koupit i za litr. Náš vysavač dyson stál asi 16.

Odpovědět  |   | 
Vladik  |  21. 05. 2020 06:15

To ano ale pak se do něj musí kupovat sáčky a filtry. Dyson má bezsáčkový kontejnera filtry jsou celoživotní jen se jednou za půl roku propláchnou a vysuší. Takže žádné další náklady. A na Amazonu to jde sehnat levněji než u nás.

Odpovědět  |   | 
homer  |  22. 05. 2020 08:53

kocici chlupy zlikvidujou vysavac i za 50 tisic, tedy pokud ho nebudes kazdy mesic rozebirat a cistit a to nebudes

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 05. 2020 07:25

Se současnými baterkami je nesmysl vyvíjet elektromobil s dojezdem 1000 km. Z toho zákonitě vznikne tank. Parketou dnešních elektromobilů jsou masové cesty okolo komína. Kdyby se mě na to pan Dyson před rokem zeptal, za milión liber bych mu to rád prozradil. A dalších 500 miliónů by ušetřil.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  20. 05. 2020 08:27

Dyson je az 13. nejbohatsi brit. Ma sotva 4 miliardy, nejbohatsi brit ma 32 miliard, to si myslim ze je hodne velky rozdil.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_British_bill... ...

V podstate mezi britskymi miliardari dre bidu s nouzi!

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  20. 05. 2020 09:13

Spaľovňa hotovosti governmet motors Tesla je dobrym prikladom nerentabilnosti vyrovy elektrickeho odpadu.Aj napriek rôznym vladnym dodaciam,stimulom,emisnym kreditom z ktorych ziskava ročne stovky milionov usd (Fiat zaplatí Tesle v EU 2 miliardy euro) za 17 rokov od svojho vzniku nevykazala ročny zisk.Male štvrťročne zisky mali len vďaka vladnym stimulom a kreativnemu učtovníctvu ala Tesla.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  20. 05. 2020 09:26

Samozrejme. Zaplatiť vývoj, postaviť kompletne od nuly továrne a sieť 16tis nabijaciek celosvetovo je brnkacka.
Koľko EV treba predať aby sa to celé zaplatilo?

Automobilka, ktorá by začínala s výrobou spalovakov by bola určite už po pár rokoch hneď v masívnom zisku a samozrejme bez dotacii.

Lebo VW, Ford a v podstate všetky väčšie automobilky žiadne dotácie nikdy nedostavali, že?

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  20. 05. 2020 11:46

Elon v 2013 sľuboval investorom,že všetko budu financovať z vlastneho t.j. z predaja EV.Pred rokom tvrdil to iste,kratko nato museli navyšovať kapital aby nezbankrotovali.Čostoro budeme svedkami ďalšej pôžičky,možno už v tomto štvrťroku...Dotacie dostal Ford,VW a ďalši,ale nedostavali na každe predame auto "šrotovne" ako Tesla,ktorej štaty kde predava roky dotuju vozidla.Napr. Nemci 5000 euro.Ford pred 100 rokmi s vyrobou masoveho modelu T mal zisk.Elon sa tak rad s Henrym porovnava...

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  20. 05. 2020 11:53

tiez si myslim ze este vela vody pretecie dole Dunajom kym vznikne celovecerny film Tesla vs. Ford. Cele by to aj tak bolo len o Fordoch a Tesla by isla az na konci v titulkoch ako ilustracia a podmaz by bola hudba asi z Ironmana.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  20. 05. 2020 12:27

Vies koľko úspešných podnikateľov už toho naslubovalo investorom, zamestnancom atd? Je to ich praca. Ak si správne pamätám, posledné navýšenie bolo kvôli rekordnej výške akcii. Tesla by bola blbá keby to neurobila. Ale nesledujem tie bankroty tak podrobne ako ty.

Porovnávať situáciu Fordu a Tesly je úsmevne.
Pred sto rokmi v podstate trh s autami neexistoval. Teraz je presýtený.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A
Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překva…

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

22.  5.  2020 | | 126 N/A