Kolik stojí přezutí na letní? 800, ale klidně i 1700 Kč

Pokud automaticky vybíráte pneuservis podle toho, který je k vám nejblíž nebo kde mají „profesionálně“ vyhlížející budovu, možná platíte zbytečně mnoho. Ceny se liší o víc než sto procent.
Kolik stojí přezutí na letní? 800, ale klidně i 1700 Kč

S koncem března skončí také zákonem daná povinnost mít na autě zimní pneumatiky, ačkoliv jaro je dávno v plném rozpuku a teploty přes den mnohdy atakují dvacítku. Někteří řidiči už mají přezuto, většina ale čeká na „zákonem povolený“ první dubnový týden. 

Zajímali jsme se, na kolik vyjde „přehození“ obutých zimních kol za letní včetně vyvážení, doplňových úkonů typu čištění a sezónního uskladnění kol. Služba a přínos pro zákazníka jsou vždy víceméně stejné, ale ceny se mohou lišit o víc než sto procent. Neplatí přitom jednoduchá rovnice „větší město = vyšší ceny“.

Utažení za 17 Kč, demontáž z osy za pětadvacet

Několik pneuservisů jsme oslovili telefonicky, u jiných jsme našli ceny přímo na jejich internetových stránkách. Například brněnský Pneuservis A má ceník rozepsaný na jednotlivé úkony jako „dotažení momentovým klíčem“ za 17 Kč. Pokud jsme dobře počítali, demontáž kol, vyvážení nových, nakonzervování náboje a opětovná montáž by zde vyšly na 101 Kč za kolo, popřípadě 132 Kč v případě huštění inertním plynem. Uskladnění pneu stojí 108 Kč za kus. Celková částka za auto tedy činí 836 Kč.

S průměrem kol však stoupají i sazby. Pokud máte na svém autě lité ráfky o průměru větším než 16 palců, řeknou si v Brně o 1264 Kč.

Levnější je Pneuservis Nejedlík z Uherského Brodu na východní Moravě. Na telefonický dotaz nám zde nabídli službu v poptávaném rozsahu za rovných 800 Kč. 

Na velikosti záleží

V Brně rádi stanovují ceny podle velikosti kol. Pneuservis Bílý a syn účtuje za demontáž/montáž/vyvážení/očištění 115 Kč, pokud jde o lisovaná plechová kola. V případě litých ráfků o průměru 17 palců nebo větším byste ale zaplatili už 180 Kč. Při sazbě 490 Kč za sezónní uskladnění tak cena kompletní služby činí 950 až 1210 Kč.

Následně jsme zatelefonovali do pobočky sítě Bestdrive severočeském Mostě. Nabídli nám 504 Kč za přehození kol s vyvážením a 145 Kč měsíčně za uskladnění. Celkem bychom tedy v Mostě uhradili 1374 Kč.

Praha není (příliš) drahá

Předpoklad, že v Praze budou pneuservisy zdaleka nejdražší, se při naší improvizované a náhodné investigaci ukázal být lichým. V pneuservisu Auto Topra si za  přehození a vyvážení kol řekli o 280 Kč celkem, přičemž uskladnění stojí 120 Kč za měsíc. V součtu bychom tedy zaplatili rovných tisíc korun.

Na internetu jsme našli „pneuservis v centru Prahy“ s pobočkou u hotelu Hilton. Prémiová lokalita v tomto případě neznamená výrazně prémiové ceny, alespoň podle webového ceníku. Demontáž z osy, vyvážení a montáž na osu stojí 90 Kč za kolo. Ceník přitom jako jeden z mála výslovně uvádí, že v ceně je započítáno i závaží. Uskladnění je ovšem výrazně dražší. Patrně kvůli cenám nájmů v centru nebo nutnosti převážet kola na levnější místo stojí 1190 Kč za sezónu. Součet? 1550 Kč. To už je docela hodně, narazili jsme ale na ještě dražší pneuservis.

Rekordmani z Berouna

Ve firmě Pneu Boháč z Berouna vám za přehození 16palcových kol a sezónní uskladnění vystaví fakturu na těžko uvěřitelných 1700 Kč. V provozovně vám ovšem nabídnou (rozpustnou) kávu a můžete si prohlédnout vystavené závodní BMW E30...

Pro srovnání: Servis Elkawe z nedalekého Králova Dvora rovněž nepatří k podbízivě levným, ale nabídnutých 1180 Kč znamená oproti výše uvedené konkurenci úšetřenou pětistovku. 

Zajímejte se o ceny předem

Náš improvizovaný průzkum nebyl reprezentativní a už vůbec ne vyčerpávající. Je možné, snad dokonce pravděpodobné, že ve zmíněných městech existují pneuservisy i s výrazně odlišnými sazbami. Chtěli jsme ale poukázat na skutečnost, že podobná služba neznamená v případě přezouvání pneumatik podobné ceny. Obvolat pneuservisy v okolí předem vám může uspořit minimálně stokoruny. 

Kolik platíte za přezutí a uskladnění pneu vy? Napište nám do diskuze.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků