Kolik dostane DaimlerChrysler za prodej Chrysleru? Minus 673 milionů dolarů

Bude to znít zvláštně, ale je to tak. Americká část koncernu DaimlerChrysler není žádné horké zboží a koncern bude muset zaplatit jejímu kupci téměř 700 milionů dolarů, aby ji vůbec převzal. Původní zprávy sice hovořily o sumě 7,4 miliardy dolarů zaplacené za práva ke všem značkám Chrysleru, ale upřesňující informace dodává, že jde o sumu zaplacenou ze strany firmy Cerberus přímo Chrysleru a nikoli koncernu. A v té Cerberus v průběhu července získá podíl 81 % procent a většinu z této částky si tak de facto odnese zpět. Alespoň to konstatuje včera vydaná tisková zpráva, která informovala o průběhu celé transakce.

Na první pohled se může zdát, že se Němci zbláznili, vždyť před devíti léty zaplatili za Chrysler 36 miliard dolarů. Jenže už druhý pohled ukáže, že to něměčtí manažeři mají v hlavě v pořádku. Cerberus si totiž s Chryslerem odnáší závazek ve výši 18 miliard dolarů na budoucí penze zaměstnanců, což rozhodně není malá částka. Dále si Daimler v Chrysleru ponechá 19 % podílu a možnost budoucího sdílení technologií. A do třetice, a to je možná nejdůležitější, po oznámení „odstřižení” Chrysleru stoupla trží kapitalizace Daimleru do dnešního dne o neuvěřitelných 27,7 miliardy dolarů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků