Kolik berou silničáři?

Silničáři, kteří se starají o sjízdnost našich silnic za jakéhokoliv počasí, berou jen okolo deseti dvanácti tisíc hrubého měsíčně. Uvedl to dnešní Radiožurnál. Díky přesčasům se plat může dostat až na čtrnáct šestnáct tisíc, zmínil jeden ze zaměstnanců. V některých lokacích, např. Českých Budějovicích, jsou platy o něco vyšší, nástupní mzda činí 15-16 tisíc korun, s příplatky (např. za pohotovost) se plat dostává na nějakých 17 tisíc korun.

Silničář musí umět řídit velké auto, ať už s asfaltem, solí nebo posypovým pískem. Musí rovněž velmi dobře znát místopis a vědět, kde se nachází kritická místa.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků