Kolik aut se loni prodalo v Evropě? Diesel upadá, elektromobily na vzestupu

89 komentářů

Mini
1. února • 8:29

A je to tady! Česko jako popelnice Evropy: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ojete-nemecke-d... ...

fanúšik
1. února • 13:09

Na Slovensku je 2/3 predaných ojazdených áut diesel, obávam sa reťazovej reakcie niektoré Slovenské mestá už teraz diskutujú o zákaze dieslov v centrách.

Jarda
4. února • 0:17

TO NIKDY NEPROJDE :-DPR kecy ekofašistů z EU jsou nerealizovatelné jejich sny..elektro auta nikdo nechce.Snad VODÍK za 15-20 LET.

Kuk Vykuk
8. února • 7:01

Vodík ti za 15-20 let bude lítak akorát tak z tvý zadele :-D

Jarda
4. února • 0:17

TO NIKDY NEPROJDE :-DPR kecy ekofašistů z EU jsou nerealizovatelné jejich sny..elektro auta nikdo nechce.Snad VODÍK za 15-20 LET.

Tomáš
1. února • 1:26

Je hezké, že čísla prodaných EV rostou a politici jsou spokojení. Ono s dotacemi na nákup, na které přispívají i ti kteří auto s pořizovací cenou přes 1 milion Kč nikdy nekoupí a dalšími výhodami jako je např. parkování pro EV, nabíječky zdarma, nulová spotřební daň a na straně druhé represe vůči vozům se spalovacími motory;-) Jo my lidem ty EV prostě vnutíme i kdybychom měli donutit zeměkouli otáčet opačným směrem...

Art Vandelay
31. ledna • 14:34

Tesla dalsi ziskovy kvartal a autorevue je tichucko...

runner42
1. února • 11:07

Ano, ziskový. To jsem nečekal, Q4 jako obecně nejvýnosnější kvartál jsem v případě Tesly přesto odhadoval mírně ztrátový.Hlavně jsem nečekal, že toho bude dosaženo za cenu brutální redukce CAPEX (2.1 místo 3.4 miliardy $) a OPEX (nejnižší za několik let).Jsem ten poslední, který by fandil bezbřehému utrácení. Na druhou stranu si nedokážu představit, jak může firma v růstu dosáhnout podobných drastických úspor.Můj názor je, že poptávka klesla, firma redukuje výrobu, propouští zaměstnance a masivně šetří, takže se prošetřila ke krátkodobému zisku.

Art Vandelay
1. února • 17:52

Opexy sa zvysili z roka na rok z 3,8 mld na 4,4 mld.Capexy sa znizili, ale tie maju na opinc minimalny vplyv kedze sa rozpocitavaju na vela rokov.Maly dopyt??? Vazne, ked len teraz zacinaju predavat v Cine a Europe a stale neponukaju operativny leasing v USA cez ktory sa predava 60% premiovych aut. A bez jedinej reklamy v TV.

runner42
1. února • 21:02

Q4 opex je 667 mil. $, což je nejméně od půlky roku 2017.Proč začínají prodávat na vyššími náklady a nižší marží v zámoří, když podle tvrzení věřících nejsou schopni uspokojit domácí poptávku?

Art Vandelay
1. února • 21:31

Nejdem pozerat ich kvartalne reporty, ale nemas pocit ze kedze boli rok v produkcnom pekle a uz z neho su von tak tie opexy v Q4 sa skratka znizili?Ze nie su schopni uspokojit domaci dopyt - toto pravda za sucasnych okolnosti nie je a nikto relevantny to netvrdi. Ak zacnu ponukat operativny leasing a lacnejsie verzie, je velmi mozne ze domaci dopyt nebudu schopny plne uspokojit.Dnes vysli cisla za januar, 6500 predanych kusov v USA napriek tomu ze danovy bonus sa znizil o polovicu a januar je pre predaj aut takmer mrtvy mesiac. A nehovorim o polarnej zime, ktorou si teraz USA prechadzaju. Cize pre mna su toto skvele spravy. Ak posielaju 3 tisic aut tyzdenne (informacia z tlace) do Europy a tisic do Ciny (Cinania budu asi cakat na auta vyrobene v Cine, kedze by mali byt podstatne lacnejsie). Tak to vychadza na vyrobu 5500 tyzdenne. Cize s TM3 je vsetko v najlepsom poriadku.Co sa tyka S/X tam moze prist k poklesu v Q1, potom ale pride verzia s dlhym dojazdom ( mozno az 400 mil) plus novy interier, dopyt tam urcite od Q2 bude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
1. února • 22:33

Pokud mají neuspokojenou frontu, pak prodají celou produkci a nic jako slabý měsíc neexistuje.Nebo fronta neexistuje, prodeje se zhoršují a výsledek je pak jasný.Jinak jen 6000 kusů měsíčně? To je horší, než jsem si myslel, to znamená 2/3 produkce na sklad.

Art Vandelay
2. února • 17:37

Vidim Runner, ze opat stracas sudnost. Nemusia mat neuspokojenou frontu a stale mat dopyt. Na BMW sa podla teba tiez caka vo fronte alebo proste priebezne predavaju auta?2/3 na sklad??? Nie, tie auta idu do Europy a Ciny. To ty ale dobre vies.

runner42
3. února • 0:10

Tak znova - proč neuspokojí nejdříve domácí poptávku, o které tvrdí, že existuje?

Art Vandelay
3. února • 11:57

Kedze je vacsi dopyt po drahych verziach v Europe, nie je logicke ze budu predavat na oboch trhoch?

runner42
3. února • 18:57

Takže tedy tvrdíš, že auta (drahé verze), která prodají v Evropě, by neprodali na US trhu?

Art Vandelay
3. února • 19:14

Urcite v mensom mnozstve, kedze ich predali 150 tisic za poslednych par mesiacov. Teraz vyuzivaju neneasyteny europsky trh, je vseobexne jasne, ze vyrobnymi nakladmi nie su tam kde chcu byt este, takze maju dalsich cca 6 mesiacov aby to zosekali, potom uz nebudu do takej miery zavisli na predaji performance verzii. To iste sa dialo s Modelom S, Performance verzia spociatku predstavovala 25% mixu, teraz je to pod 5% (ak si dobre pamatam) napriek tomu celkova marza rastla.

runner42
4. února • 12:35

Podle mých informací Tesla eviduje cca 15.000 objednávek na Evropském trhu. S tím hodlá existovat 6 měsíců? 6 týdnů je moc.Navíc ve světle posledních informací, že US trh jim doslova zkolaboval?(dobrovolná hlášení VIN naznačují, že Modelu 3 se v lednu prodalo cca 10x méně, než v prosinci - https://tslaq.org/wp-content/uploads/2019/0... ... )

Art Vandelay
4. února • 14:19

Si snad robis srandu? Uz ti ani nejdem vyvracat tvoje pochybne zdroje a pochybne uzavery, uvidime o 2 mesiace ako dopadne kvartal a potom o dalsie 3 ako dopadne dalsi. Potom ale asi dospejes k uzaveru, ze si cisla vymyslaju a uz po nich ide FBI, SEC atd.

kkk
31. ledna • 15:52

Copak autorevue, ale co na to naše 42:-D

mpolan
31. ledna • 18:33

Nepřivolávej ho!

kkk
31. ledna • 19:08

Já mám jeho pohádky rád, kam se na to hrabou všechny večerníčky :-D

jb1305
31. ledna • 12:36

kdy už někdo vysvětlí žabičkářům , že naprostá většina elektromobilů má výfuk v uhelné elektrárně a pro výrobu baterií přeorají půlku krajiny ?

Saman
31. ledna • 15:24

a kdy blbum jako ty nekdo vysvetli, ze kazde auto ma vyfuk v elektrarne? aha vlastne vysvetluji to lide porad, jen blbci jako ty to stale nechapou :-D

Joe Doe
31. ledna • 12:54

A tebe uz niekto vysvetlil, ze benzin a nafta sa nevyrabaju z mesacneho svitu?Takze, chlapce zlaty, kazde auto so spalovacim motorom ma vyfukov niekolko:- v taznej vezi, ropnej plosine, monster trucku z bridlicovych poli- na tankeri- v rafinerii- v elektrarni, ktora dodava energiu na rafinaciu- v kamione, ktory benzin/naftu dopravi na pumpu- vlastny vyfukEste nejaka poznamka.

fanúšik
31. ledna • 13:07

Áno, mám poznámku. Likvidácia batérií ktoré obsahujú ťažké kovy a vysoko jedovaté látky a NEDÁ sa to robiť ekologicky, normálny motor sa dá pomaly celý po rozobratí recyklovať.

Kuk Vykuk
8. února • 6:58

Jaké vysoce jedovaté látky obsahují baterie elektroaut? Povídej vyprávěj. Si nějak zapoměl, že ty miliardy spalovacích popelnic obsahují i autobaterie z jedovatýho olova zalitýho kyselinou, který se každej pár let musej vyhodit a i když se valná ćást recykluje tak jich přesto tak 5 % skončí vyhozenejch v přírodě nebo buhví kde.

Průměrný nevzdělanec
31. ledna • 15:32

Člověka až udivuje kolik lidí se zde zaseklo v roce 1990 :-D Zkus si o tom něco pohledat, recyklace je zvládnutá již nyní a většinu hmotnosti tvoří vysoce toxický hliník a vysoce toxická nerezová ocel :-D :-D Tesla má v baterii asi 9kg kobaltu :-D Spíš nebude co recyklovat, protože životnost baterií ve stacionárních úložištích je několik desítek let....

Saman
31. ledna • 15:25

tak si nekdy zajed do fabriky kde se baterie recykluji, treba pochopis jaky nesmysly pises, ty kovy a dalsi latky co zminujete jsou prave to co v tech bateriich ma nejvetsi cenu pro ty co je recykluji ;-)

jaro
31. ledna • 21:13

Poznám čo sa deje vo firme čo má všetky najmodernejšie technológie, a majú na dvore jamu kde dávajú ten zbytok čo sa nedá recyklovať, ťažké svinstvo presakuje do spodnej vody, ľudia čo tam robia vedia rozprávať. A keď majú na komíne nejakú malú haváriu s filtrom, stačí hodina dve všetko padá na okolie, samozrejme keď tam príde kontrola všetko je OK, majú všetky povolenia, však Eurofondy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jaro
31. ledna • 21:16

A je mi jasné čo z toho získavajú ale za akú cenu, som zvedavý či by si to chcel mať pri dome.

pacho
31. ledna • 9:22

prečítať a spravte si každý svoj názor. https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/500264-die... ...

Pavel F.
31. ledna • 11:57

Je to ptákovina. Už jenom tento text je nesmysl: "„Neexistuje žiadne ochorenie pľúc ani srdca, ktoré by sa dalo prisúdiť jemným prachovým časticiam alebo NO2. Nejestvuje jediný prípad úmrtia, ktorý by na to ukazoval. Jednoducho, nie je možné, aby také malé koncentrácie NO2 a jemného prachu spôsobovali tie ujmy na zdraví a tie smrteľné prípady, aké sa zverejnili,“ vyhlásil."Jednak studie už dávno jsou, že jemné prachové částice a NO2 jsou zdraví škodlivé a jednak co to jsou "také malé koncentrácie NO2 a jemného prachu"? Stačí se podívat do českých ulic, kde půlka dieselů jsou ojeté střepy ze Západu, z nich půlka má vykuchané filtry, zaslepené EGR ventily, olej ve válcích z netěsnících těsněních a kouří tak, že nevěřím tomu, že se jedná o "také malé koncentrácie", které na zdraví nemá žádný vliv.

Pavel
31. ledna • 14:21

Bavíme se o autech v západním Nemecku, kde bych řidičům nepodsouval schopnost hromadně ostraňovat filtry prachových částic. Socialistická morálka na východě je snad přece jen jiná, že ANO.

Pavel F.
31. ledna • 19:40

Ne, bavím se o ČR, protože jak se mají soudruzi v Německu mě moc nezajímá. Oni mají své hlavy, takže si své problémy zajisté vyřeší sami a nepotřebují chytrolíny z ČR.Takže pokud připouštíte, že u nás je to jiné, než na co je ta studie dělaná, tak pak je v podstatě na nic.

pacho
31. ledna • 9:22

prečítať a spravte si každý svoj názor. https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/500264-die... ...

Kuk Vykuk
8. února • 6:43

Zavři se se svým rakovinometem do garáže nastartuj ho a pak nám přijď říct jestli tě to zabilo nebo jo. B-]

Stan
31. ledna • 8:53

Se vzestupem elektromobilů, by měly stoupat i technické možnosti vyrábět více elektřiny, což v době, kdy většina zemí jede na jádru a hlavně uhlí zapříčiní zvýšení těžby a rozšíření skladů na vyhořelé palivo. Nemělo by se zapomenout také na modernizaci rozvodných sítí, až bude půl města přes noc dobíjet své elektroauta, tak současná síť to nezajistí...

Pavel
31. ledna • 13:50

To je chybná predikce. Soudruzi Zelení totiž nepočítají, že by lůza z činžáků měla možnost si koupit drahé auto. Pro ně plánuje MHD, HD, kolo a vlastní nohy. Takže nabíjení několik málo baterií ve vilových čtvrtích snad rozvody zvládnou nebo se tam posílí. Určitě ne do panelákovitých sídlišť. To by ani nestačily všechny elektrárny i ty co hodláme (Němci i poslušně my) zavírat a nestavět.

Saman
31. ledna • 15:22

vedeni na sidliste je dnes casto nasobne naddimenzovane i v pripade ze je tam to puvodni z dob kominizmu ;) jiz za komancu se rozvody dimenzovaly extremne nad hodnoty ktere jsou trebatreba nas 8 patrovej panelak ma rozvody sice nove ale napojene na puvodni trafacku ze 70 let, a v soucasnosti jsou jistice za rozvodem domu asi 1/16 toho co zvlada dany rozvod, trafacka puvodne urcena pro 18 panelaku nakonec slouzi 6 panelakum a jinak k te tezi, rozvody se posiluji a modernizuji tam, kde je to zapotrebi pro poptavku, a kde je pro to poptavka ;) pokud bude na sidlisti poptavka po elektrine, energeticke spolecnosti tam radi infrastrukturu posili, to si bud jistej ;-)

Hloupej Honza
4. února • 23:09

Při tak starém vozovém parku jako stává na sídlištích tam ještě vymejšlejte potrubí na palivo pro letiště a kosmodrom. Ty lidi si určitě koupen raketoplán protože je to na začátku a určitě zelevněj, až se jich bude dělat víc.Jako dnes těžko lidi v paneláku kupi EV za mega i vic, to by tam stála samá ojetá A3 nebo A4. Většina lidí který tam mám byty, za ně před x lety dali míň než dneska za novýho Supa v základu. Nebo koukněte kolik stoje byty v Ústí to není ani na novou Octavii .

Kuk Vykuk
8. února • 6:30

80 % všech lidí si kupuje auta z druhý ruky, žádný funglovky. Takže tydle vlfký sny o tom jak si lůza taky kupuje nový auta jsou nesmysl.

Pavel F.
31. ledna • 11:51

Do modernizace přenosových sítí každý rok ČEPS nasype milardy korun. A dle vyjádření ČEPSu, již stávající síť (i zdroje) bez jakýkoliv problémů utáhne milion elektrik.Vaše vyjádření mi přijde jako z roku 1990, kdy na dotaz "Může tady jezdit 5 milionů vozidel?" odpovíte "Nemůže, nemáme tak velkou infrastrukturu čerpacích stanic."

motor zero
31. ledna • 12:27

"Může tady jezdit 5 milionů vozidel?" "Nemůže, nemáme tak velkou infrastrukturu čerpacích stanic."Vzhledem k tomu, ze v otazce je pouzit pritomny cas, tazatel se evidentne pta, zda je to mozne v tom danem okamziku. Pokud by se ptal na situaci nekdy v budoucnu, byl by to jiste byval naznacil casem budoucim.

Pavel F.
31. ledna • 19:46

Ach jo, jste to právě nepochopil. Resp. pochopil časy, ale nepochopil význam. Přesně jste totiž narazil na hlavičku. Tazatel vezme budoucí počty elektroaut a aplikuje je na současnou infrastrukturu.Takže tak jak přibývá počet spalovacích aut od roku 1990 a k tomu se průběžně rozrůstá síť čerpacích stanic, tak přesně to samé je s elektroauty, kdy s rostoucím počtem elektroaut se rozvíjí nabíjecí infrastruktura.Takže nelze udělat tvrzení, že pro 5 milionů elektroaut tu není místo, protože tu pro ně právě TEĎ nemáme nabíjecí infrastrukturu.

Stan
31. ledna • 12:19

V ČR je cca 6 mil. aut. Kdyby jedna třetina z nich byly elektroauta, tak potřebujeme zhruba 300-400 Dukovan, abychom je mohli dobíjet...

Kuk Vykuk
8. února • 5:55

"potřebujeme zhruba 300-400 Dukovan" to sou šluný houna, Staník se zase přešleh hérem B-]

Saman
31. ledna • 15:16

CR kazdy rok vyveze (cistej vyvoz v CR vyrobene elektriny) cca 13TWh, to je elektrina pro cca 1 milion elektromobilu co kazdy rok ujede 65 tisic kilometru a ma spotrebu 20kWh na 100kmaby ses v tom nestracel, tak 1 TWh = 1 miliarde kWh300-400 dukovan by vyrabelo rocne elektrinu cca 4700 az 6250 TWh :D hochu ty se bez lecit

Ja prvni
31. ledna • 15:00

Kde jsi prisel na ty nesmysly? Dukovany s vykonem 2000 MW zajisti denni dobiti 500 000 aut s kapacitou 90 kWh. Kolik asi takovych aut je a bude? Vetsine staci dobit dvakrat do tydne.
Ted si predstav, ze bys musel pro tech sest milionu aut zajistit palivo. Rekneme, ze prumerna nadrz je 60 litru. To by bylo 113 miliard tun paliva. Rocni spotreba surove ropy je 98 milionu barelu, tj. asi 15 milionu tun...

kkk
31. ledna • 15:44

Stanovi dělá problém matematika, asi ve 4 třídě základky marodil:-D https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ... (Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Tedy, kdyby všechna osobní auta, která jsou v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
31. ledna • 16:23

Problémem asi nebude noční nabíjení doma relativně nízkým proudem. To asi rozvodná síť zvládne obzvláště s přihlédnutím, že obyvatelé paneláků asi nebudou hromadně uživatelé elektrokár v ceně 2melouny. Takže těch pár bohatých elektroautomobilistů stávající síť zvládne. Řekněme si to na rovinu, s ostatními se jaksi nepočítá. Obyvatelé paneláků zůstanou u spalováků a řádně se jim osolí cena phm ekologickým zdaněním. Tím se tito chudáci budou podílet na rozšiřování rychlonabíjecích stanic pro pracháče v elektrokárách. Protože problém je hlavně v těch rychlonabíjecích stanicích, kde musí být energie on demand v obrovských výkonech. A na ty se složí ti chudáci z paneláků. Mají to dobře vymyšleno je to jako se solárními barony. Na ně se taky skládají chudáci z paneláků.

mpolan
31. ledna • 18:31

Nissan Leaf stojí méně než milion, ty trumpeto. Jinak opět píšeš tragické bláboly, jako vždy.

Zelí
4. února • 5:59

To je jen hračka pro děti...použitelná elektrokára s reálným dojezdem aspoň 400km začíná na 2mega.

Pavel F.
4. února • 16:04

Nicméně i ta hračka by jako druhé auto - mamataxi v pohodě splnilo svůj účel.

Stan
31. ledna • 12:15

Já neříkám, že to není možné, jen poukazuji na to, že nestačí jen chrlit elektromobily a neřešit co dál, přišlo mi to z mého vyjádřeni dost zjevné.PS: Mohlo by tady jezdit za pár let jednou tolik vozidel? Odpovězte si sám, vzhledem k tomu, jak vypadá doprava nyní a jak jsme schopni s tím něco dělat...

Pavel F.
31. ledna • 19:37

Stane, kdyby sis pořádně přečetl, co jsem psal, tak by ses dočetl, že ČEPS každý rok do údržby a rozvoje přenosové soustavy nahrne miliardy Kč.Jak z tohoto můžeš dojít k tvrzení, že nikdo neřeší co dál, to mi fakt hlava nebere.

Saman
31. ledna • 15:07

a ono se jako nic okolo nedela a neresi?

bzzz
31. ledna • 10:14

Vy toho o jaderne energeticke zjevne hodne vite.

Stan
31. ledna • 12:12

A vy vítězíte s nejvíc mimo mísu reakcí, gratuluji. ALe když zmiňujete jadernou energetiku, tak stačí jednoduchá matematika. Př. Dukovany vyrobí ročně cca 16Twh což odpovídá roční spotřebě cca 5000 vozidel Tesla.

bzzz
31. ledna • 22:16

To bylo na margo (mezi)skladu. Selhani v elementarnich kupeckych poctech nebudu vubec resit ;-)

kkk
31. ledna • 15:29

Tady to už autor spočítal, na rozdíl od vás správně:-D (Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Tedy, kdyby všechna osobní auta, která jsou v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu)https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

MUDr. Chocholoušek
31. ledna • 12:50

Jedna Tesla spotřebuje v průměru na 100 km 17 kWh. Nějak mi ty Vaše počty nesedí.

mr. Kelňa
31. ledna • 13:03

Jedno nabítí, byť na 100% (což samozřejmě nikdo nedělá, dobíjíte třeba při zůstatkové kapacitě 15% a více) spotřebuje podle typu baterií, řekněmě 85 kWh? Za měsíc tedy dobíjíte podle nájezdu opět průměr 2-3x? Asi to sedí bajoko

motor zero
31. ledna • 8:37

Je mile, ze i zdejsi redakce dela propagandu EV. Jinak se ten bulvarni titulek asi brat neda.Narust prodeju EV je o 47.1%, coz vypada impozantne a lecktery manazer nad timto uspechem jiste nadsene tleska. Lec i tak je to z celkoveho poctu zanedbatelnych 1.25%, coz uz zdaleka jako uspech nevypada. Je nadmiru zajimave, ze tyhle pocty si ctenar musi provest sam a ze je neudelal vubec nikoho z novinaru.Povazuji za pozoruhodne, ze vsechny alternativni pohony spolecne maji 6.8%, zatimco EV jen tech 1.25%. EV tedy nedominuje ani mezi temi alternativami. Podivne, ze ani teto malickosti si nikdo z novinaru nepovsiml.Ze by bylo hovorit o neuspechu EV politicky nekorektni? Ono to ovsem vypada, ze o EV se skutene predevsim hovori.

Michal
31. ledna • 20:11

Kdyby se růst o 47 % podařilo udržet, tak budou mít EV za 10 let podíl 59 %, to už není tak špatné.

Joe Doe
31. ledna • 12:56

V ekonomike, ale aj fyzike atd., mozes hodnotit a merat tak absolutnu hodnotu ak aj mieru zmeny medzi dvoma absolutnymi hodnotami.Su to dva diametralne odlisne koncepty a nastroje hodnotenia a kazdy z nich ma svoju funkciu.

Saman
31. ledna • 11:12

clanek je sam osobe dosti strohej, takze cekat v nema nejake sahodlouhe cisilka a rozbory?EV je nedostatek, a na nektere modely se ceka i vice nez rok, coz u fosilnich aut bejva jen u sportaku, tezko muzou bejt tedy cisla lepsi, kdys na nektera EV jsou proste vyrobni kvoty a vic jich proste pro Evropu neni k dispozici ;-)vesmes sice halekas nad tim jak EV neuspeli, ale veskutecnosti sam dobre vis ze to 10 let ty cisla budou takova, jaka si sam neprejes a strasne te to zrira ze to tak budes, tak jeste kopes dokud muzes B-] tak kopej kopej, delaj to tak vsichni kdys vedi ze to nezmeni a vyvyji se to presne naopak nez by chteli ;-)

motor zero
31. ledna • 11:49

V lonskem roce EV neuspely. To je holy fakt. Co bude za 10 let nevis. A pokud ano, pak nechapu proc jeste nejsi nejbohatsim a vse vlastnicim clovekem.Osobne je mi zhola jedno, cim budu jezdit. Stejne tak se tesim na samoriditelna auta. Ale stve mne propaganda a lhani.

Saman
31. ledna • 12:06

"propaganda a lhani" kde v tom clanku neco takoveho vidis? ja tam vidim jen par cisilek co sedi

motor zero
31. ledna • 12:14

V clanku ne.Myslel jsem to tak, ze media obecne, ne jen autorevue, a politicky hon na diesely, a de facto spalovaky obecne, vyvolavaji dojem, ze EV jezdi ohromna kvanta. A pritom ono ne.Jeste poucnejsi by bylo videt, jak si EV stoji u fyzickych osob kupujicich za vlastni penize. Myslim, ze hodne EV se prodava do statnich organizaci, ktere to dostaly rozkazem a kde je to politickou veci a tudiz cena i uzitna hodna jsou nepodstatne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
31. ledna • 13:45

Dostaly to rozkazem a ještě na to přispíváme z našich daní. Nemám nic proti pokrokové technologii, která se prosadí v konkurenci jiných.

Saman
31. ledna • 15:05

takze spalovaky ve statni zprave neplatis ze svejch dani, ty platis z dani treba souseda? aha :-D

motor zero
31. ledna • 16:28

Treba mu jde o to, kolik se tech aut z nasich dani koupi. Spalovaku mozna bude vic, nez tech EV. V situaci, kdy je predmetem spolecenskych diskusi, kolik kilometru dalnic se z nasich dani postavi, to povazuji za vcelku relevantni pohled na vec.

Saman
31. ledna • 18:56

a kolik ta statni zprava rocne utrati za pohonne hmotyjen tak do placu, do CR se kazdy rok doveze ropy za vice nez 100 miliard korun, do cele Evropy pak fosilnich paliv za vice nez 2.5 bilionu eur, a ty penize putuji do Ruska, arabskych zemi, Usa a Norska, a ted budou putovat jeste do UK, co je tedy lepsi, ty penize investovat doma nebo je dal posilat tem zemim ?

motor zero
1. února • 11:10

"a kolik ta statni zprava rocne utrati za pohonne hmoty"Tezko rict. Ale nemyslim si, ze elektricky proud by dostavala statni sprava zdarma. Nebo ze by EV nepotrebovaly k pohonu vubec zadnou energii? Nebo se na strechy statnich budov namontuji solary a bude se jezdit na eletrinu z nich? To by nebylo uplne spatne. :-) Jen premyslim, ktere solarni clanky by to musely byt, aby penize "zustaly doma".Nejlepe by mozna bylo, kdyby statni sprava poridila plynove spalovaci Skodovky a jezdilo by se na prdy. Tech mame vic nez dost.

Saman
2. února • 8:30

asi ti to nedoslo, ale vyhradni dodavatel elektriny vetsiny statni zpravy je CEZ, neboli polostatni podnik ktery z 85% vlastni stat, navic maji tak nizke ceny za elektrinu, ze ikdyby jezdili elektrickym "tankem", porad budou na lepsich cislech nez s kdejakou dieselovou Fabii ;-) treba nase radnice ma 1MW za 930 korun bez dnae, kazdy rok resi ze muzi nekde s elektrinou plejtvat, protoze maj nasmlouvane rocni odbery a plati se pokuty pokud tu elektrinu nevycerpaji ;-) tazke se obcas stava ze se sviti na verejnem osvetleni ke konci roku i prez den :-D

Komik
31. ledna • 10:26

Ev se prodávaly 1% v EU, 6% china, 10% Kalifornie, nárůst v desítkách %. Udělejte si predikci. Spíš bych mezi alternativní pohony nepočítal nedobijeci hybridy a třeba LPG což je ropné palivo.

Zelí
31. ledna • 16:05

LPG se dnes z více než 60% vyrábí při rafinací (čištění) zemního plynu čili CNG. Je to stejně ekologické jako CNG a určitě ekologičtější jak LNG získané v usa frakováním (spíš brakováním). Proto je to v srn vedeno jako ekologické palivo a je a bude osvobozeno i od dálničního mýta podobně jako elektrokáry.

motor zero
31. ledna • 11:44

Predikci, tedy extrapolaci do budoucna, si udelat umim. Lec ruznych predikci jsme vsichni v zivote slyseli jiz tolik, ze nam vsem z toho snad musi prechazet zrak. Ktera z nich vysla?Priklad: Mame temer 30 let po sametove revoluci a CR ne a ne dohnat to zpropadene Rakousko, kterezto jsme podle puvodnich predikci meli dohnat do 7 let. :-) Byla toto predikce, nebo jen lacine slinty pro volice?Podle mych zkusenosti je predikce takova obezlicka, jak licit budoucnost v jasnych barvach. Vyuziva se k tomu extrapolace minuleho rustu do budoucna. Koho zajima, ze svet se meni a to, co bylo vcera vetsinou neni zitra?Uplne nejlepsi jsou takove ty predikce, kdy se predpoved nasledujicich 30 let stavi na prubehu za posledni rok.Clanek byl o tom, kolik se prodalo aut loni. To je dana skutecnost. Nacmarat si milion ruznych grafu raketoveho rustu umi i ten nejvetsi debil. Ale ani to jeste neznamena, ze to tak skutecne bude.

fanúšik
31. ledna • 11:14

Pedikcia: pri raste o 300 % budú mať podiel 3 %. Super alternatíva to tu prevalcuje ! Alebo žeby slepá cesta ?:-D

Michal
31. ledna • 20:07

No ale při růstu o 300 % ročně budou mít za 4 roky 81 % :)

Bureš.
31. ledna • 8:17

Nejprodávanější je Volkswagen, druhý je Renault a třetí Ford. A kde je ten slavný soused z Nošovic? :-)):-)):-))

Joe Doe
31. ledna • 13:03

Odstahoval sa do Humpolca. Hyundai sidli v Korei.Keby VW predal v USA tolko aut ako Hyundai, mohol by si gratulovat. Zatial tam predava taku lepsiu polovicu (350 tisic oproti 670), co je len o 50 tisic viac ako tam preda malicka Mazda.Kazdy trh je specificky, Toyota preda v USA za tri mesiace viac aut ako VW za rok.

tom
31. ledna • 14:04

No s tou toyotou mi to nějak nesedi. Rozdil celosvetove je 10 %, takze toyota dela neco spatne jinde na svete...

Mirek
31. ledna • 16:17

Tohle jsou stejně žabomyší spory. Někdy minulý rok jsem četl článek, kde psali, že všechny tyhle honby za prvním místem mají jeden problém, nejsou používána stejná kriteria, každá automobilka to hodnotí po svém. VW uvádí vyrobená auta, Toyota prodaná auta. Někdo tam uváděl "prodaná" auta , které na sebe nechali prodejci registrovat, přestože jsou stále u prodejců. Navíc se do toho míchají nákladní auta VW (Scania. MAN) a Toyota (Hino). Dělají to tak i jiné automobilky. Pokud nebude nějaká statistika, která tohle dokáže zohlednit, tak je to stejně o ničem, to se potom míchají jablka s hruškami a k tomu se o první místo na hnojišti přihlásila Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Celé to je zrovna tak důležité, jako anketa nejlepší auto roku u nás.

kkk
31. ledna • 16:40

To, že VW často upravuje výsledky je známo:-D https://www.forbes.cz/potvrzeno-volkswagen-je-n... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
31. ledna • 17:08

Máš pravdu, tento článek jsem četl také.

Doporučujeme

Články odjinud