Kolenní airbag jako postrach pro vaše nohy. Odborníci varují před velkým rizikem

Ochrana posádky je jedním z hlavních témat při vývoji automobilů. Podle organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) však ne vše může mít pozitivní výsledky.

Americký institut pro bezpečnost na silnicích IIHS ve své studii tvrdí, že kolenní airbagy, které jsou již v radě automoblů nabízených také na českém trhu, jsou v podstatě zbytečné, a dokonce mohou v některých případech zhoršit následky nehody.

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Podle dostupných dat z celkem 400 nehod totiž vyšlo, že i když tento druh ochrany posádky může být k užitku, stejně tak může i škodit. Při čelním nárazu na straně řidiče bylo zjištěno, že kolenní airbag zvyšuje riziko zranění v oblasti kotníku a stehenní kosti.

Na druhou stranu je prokázané, že v případě nehody pomáhají omezit pohyb těla po kabině. Výsledkem tak je, že tyto airbagy zvyšují bezpečnost ve vozidle o půl procenta, což je podle IIHS zanedbatelná hodnota.

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Automobilky však v jejich instalaci pokračují a pokračovat budou, protože pomáhají k získání vyššího skóre při nárazových testech s nepřipoutanými figurínami. A jak to máte s kolenními airbagy vy? Myslíte si, že mohou za určité situace i uškodit?

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků