Kolenní airbag jako postrach pro vaše nohy. Odborníci varují před velkým rizikem

Ochrana posádky je jedním z hlavních témat při vývoji automobilů. Podle organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) však ne vše může mít pozitivní výsledky.

Americký institut pro bezpečnost na silnicích IIHS ve své studii tvrdí, že kolenní airbagy, které jsou již v radě automoblů nabízených také na českém trhu, jsou v podstatě zbytečné, a dokonce mohou v některých případech zhoršit následky nehody.

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Podle dostupných dat z celkem 400 nehod totiž vyšlo, že i když tento druh ochrany posádky může být k užitku, stejně tak může i škodit. Při čelním nárazu na straně řidiče bylo zjištěno, že kolenní airbag zvyšuje riziko zranění v oblasti kotníku a stehenní kosti.

Na druhou stranu je prokázané, že v případě nehody pomáhají omezit pohyb těla po kabině. Výsledkem tak je, že tyto airbagy zvyšují bezpečnost ve vozidle o půl procenta, což je podle IIHS zanedbatelná hodnota.

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Automobilky však v jejich instalaci pokračují a pokračovat budou, protože pomáhají k získání vyššího skóre při nárazových testech s nepřipoutanými figurínami. A jak to máte s kolenními airbagy vy? Myslíte si, že mohou za určité situace i uškodit?

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků