Kolenní airbag jako postrach pro vaše nohy. Odborníci varují před velkým rizikem

Ochrana posádky je jedním z hlavních témat při vývoji automobilů. Podle organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) však ne vše může mít pozitivní výsledky.

Americký institut pro bezpečnost na silnicích IIHS ve své studii tvrdí, že kolenní airbagy, které jsou již v radě automoblů nabízených také na českém trhu, jsou v podstatě zbytečné, a dokonce mohou v některých případech zhoršit následky nehody.

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Podle dostupných dat z celkem 400 nehod totiž vyšlo, že i když tento druh ochrany posádky může být k užitku, stejně tak může i škodit. Při čelním nárazu na straně řidiče bylo zjištěno, že kolenní airbag zvyšuje riziko zranění v oblasti kotníku a stehenní kosti.

Na druhou stranu je prokázané, že v případě nehody pomáhají omezit pohyb těla po kabině. Výsledkem tak je, že tyto airbagy zvyšují bezpečnost ve vozidle o půl procenta, což je podle IIHS zanedbatelná hodnota.

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Automobilky však v jejich instalaci pokračují a pokračovat budou, protože pomáhají k získání vyššího skóre při nárazových testech s nepřipoutanými figurínami. A jak to máte s kolenními airbagy vy? Myslíte si, že mohou za určité situace i uškodit?

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků