Kolem světa na méně než 35 nádrží

John a Helen Taylorovi - pár, který již pokořil mnoho rekordů, pokračuje v překonávání všech očekávání při cestě za získáním Guinnessova světového rekordu v úspoře paliva nazvaném - Shell Fuel Economy World Record Challenge. Zároveň si stanovují nový cíl, a to 35 či méně nádrží.

John a Helen Taylorovi se na své cestě kolem světa právě nacházejí na americké půdě a dělají výrazné pokroky. Poté, co dorazili do Aucklandu na Novém Zélandu, ujeli 20.450 kilometrů na pouhých 935 litrů paliva (17 nádrží), což znamená průměrnou spotřebu jeden litr na 21,9 kilometrů. Mají před sebou 7.000 kilometrů po Americe a je velice pravděpodobné, že na ujetí celé vzdálenosti budou potřebovat 35 či méně natankování 55 litrové standardní nádrže. Oficiální statistiky spotřeby tohoto vozu, které uvádějí litr na 14.3 kilometrů (7 litrů na 100 km), Taylorovi překonávají o více než 50 %.

Taylorovi dosahují těchto výsledků i přes extrémní podmínky, mimo jiné i díky speciální receptuře Shell a rad pro úspornou jízdu. V Austrálii zažili teploty 46°C, spolu s povodněmi, silnými větry a větrnými bouřemi. Po plochých pláních Austrálie následovaly hory Nového Zélandu. I přes stížené podmínky Taylorovi stále překonávají veškerá očekávání.

Pro denně aktualizované informace z cesty manželů Taylorových navštivte: http://www.fuelchallenge.com/

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků