Kolem Prahy bez známky. Kdy zcela zrušíme poplatky, páni ministři?

Kolem Prahy bez známky. Kdy zcela zrušíme poplatky, páni ministři?

Ministerstvo dopravy od prvního ledna 2017 vyjme ze zpoplatnění 11 úseků dálnic v celkové délce 111 kilometrů. Jde především o obchvaty měst. Jedná se například o vjezdy do Prahy a část pražského okruhu, dálnice kolem Plzně, Ústí nad Labem, Olomouce, Prostějova nebo kolem Berouna.  

„Chceme vyjít vstříc všem místním řidičům, aby se dálnici kvůli poplatku nevyhýbali a zbytečně nejezdili skrze město po silnicích nižších tříd. Vyjmutím dalších 11 úseků navážeme na naše loňské kroky, které se osvědčily,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Konkrétně se nově nebude platit na vjezdu do Prahy od dálnice D7 po ulici K Barrandovu (odkud následně mohou motoristé projíždět skrze městský okruh) a vjezdy do Prahy pro obyvatele sousedních obcí, tedy úseky na dálnicích D6, D7, D10 a D11.

Mezi nově znepoplatněné obchvaty měst je zařazen také sedmikilometrový úsek D5 Beroun - Králův Dvůr. Bez poplatku bude také úsek dlouhý 22 km na dálnici D5 kolem Plzně a dvacetikilometrová část D8 u Ústí nad Labem, kterou provází silnice I/13. Stejné výjimky se dočkají i úseky u Olomouce na dálnici D35, kde nebude zpoplatněn úsek až k silnici I/55, a pětikilometrový úsek na D46 kolem Prostějova.

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Na výnos peněz z dálničních kupónů by tyto změny neměly mít vliv. „Dálnice jsou stavby placené z peněz daňových poplatníků, proto by měly lidem co nejvíce sloužit. Tento krok, kdy umožníme využívat dálnici bez poplatku všude tam, kde dálnice vytváří určitý obchvat města, je vstřícným krokem vůči řidičům,“ uvedl ministr financí Andrej Babiš.

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Když tak posloucháme hezká slova pánů ministrů o tom, jak užitečné je rušit zpoplatněné úseky, a že se dálnice stejně staví z peněz daňových poplatníků, překvapuje nás, že rovnou nenavrhli zrušit známky úplně. Nikdo přeci nepochybuje o tom, že čtyřproudovky s dělícím středovým pásem jsou bezpečnější a komfortnější. Možná se dočkáme před příštími volbami. 

Klepněte pro větší obrázek

​ ​ ​

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků