Kolem Prahy bez známky. Kdy zcela zrušíme poplatky, páni ministři?

Kolem Prahy bez známky. Kdy zcela zrušíme poplatky, páni ministři?

Ministerstvo dopravy od prvního ledna 2017 vyjme ze zpoplatnění 11 úseků dálnic v celkové délce 111 kilometrů. Jde především o obchvaty měst. Jedná se například o vjezdy do Prahy a část pražského okruhu, dálnice kolem Plzně, Ústí nad Labem, Olomouce, Prostějova nebo kolem Berouna.  

„Chceme vyjít vstříc všem místním řidičům, aby se dálnici kvůli poplatku nevyhýbali a zbytečně nejezdili skrze město po silnicích nižších tříd. Vyjmutím dalších 11 úseků navážeme na naše loňské kroky, které se osvědčily,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Konkrétně se nově nebude platit na vjezdu do Prahy od dálnice D7 po ulici K Barrandovu (odkud následně mohou motoristé projíždět skrze městský okruh) a vjezdy do Prahy pro obyvatele sousedních obcí, tedy úseky na dálnicích D6, D7, D10 a D11.

Mezi nově znepoplatněné obchvaty měst je zařazen také sedmikilometrový úsek D5 Beroun - Králův Dvůr. Bez poplatku bude také úsek dlouhý 22 km na dálnici D5 kolem Plzně a dvacetikilometrová část D8 u Ústí nad Labem, kterou provází silnice I/13. Stejné výjimky se dočkají i úseky u Olomouce na dálnici D35, kde nebude zpoplatněn úsek až k silnici I/55, a pětikilometrový úsek na D46 kolem Prostějova.

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Na výnos peněz z dálničních kupónů by tyto změny neměly mít vliv. „Dálnice jsou stavby placené z peněz daňových poplatníků, proto by měly lidem co nejvíce sloužit. Tento krok, kdy umožníme využívat dálnici bez poplatku všude tam, kde dálnice vytváří určitý obchvat města, je vstřícným krokem vůči řidičům,“ uvedl ministr financí Andrej Babiš.

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Když tak posloucháme hezká slova pánů ministrů o tom, jak užitečné je rušit zpoplatněné úseky, a že se dálnice stejně staví z peněz daňových poplatníků, překvapuje nás, že rovnou nenavrhli zrušit známky úplně. Nikdo přeci nepochybuje o tom, že čtyřproudovky s dělícím středovým pásem jsou bezpečnější a komfortnější. Možná se dočkáme před příštími volbami. 

Klepněte pro větší obrázek

​ ​ ​

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků