Kolem 6000 fanoušků z celého světa v MINI United

Oficiální výroční setkání v Misanu v Itálii. Symbolické předání 700 000. vozu MINI. Alex Zanardi zvítězil v Special Guest Race.

Překrásné italské podzimní počasí vytvořilo rámec pro MINI United 2005, první oficiální výroční setkání mezinárodní obce fanoušků MINI na závodní trati v Misanu (blízko Rimini). Přibližně 6000 návštěvníků z více než 40 zemí zažívalo po tři dny atmosféru životního stylu a závodního sportu zvláštního druhu.

Většina účastníků jezdila po vlastní ose po Adrii s více než 1900 vozy MINI klasické i moderní modelové řady. Tak využilo přes 80 britských nadšenců MINI, kteří se každý rok vydávají na cestu po Itálii ve stopách filmového hitu „Loupež po italsku“, MINI United jako zastávku. Za nejdelší jízdu byl oceněn Dimitrij Kotov – 3660 kilometrů z domovské Moskvy do Itálie rozdělil do pěti denních etap. Z Hongkongu – ovšem letadlem – se na cestu do Misana vydal Ho Hang On. Je hrdým majitelem 700 000. vozu MINI nové generace, který byl předán symbolicky, ve formě modelu. Cenu „Best of Show“ porota udělila MINI s nahoru výklopnými dveřmi a výkonem 177 kW (240 k) pod kapotou.

Tři dny si návštěvníci užívali společnou zábavu se značkou MINI na Design-Workshopech, módní přehlídky kolekce MINI, společenskou atmosféru a party s živou hudbou proslulých mezinárodních skupin, mimo jiné britské DJky Sonique. K vidění byly kromě slavných vozů MINI – mimo jiné speciální designové verze Bisazza a Missoni, MINI jako limuzína XXL, vozy Kate Moss, Davida Bowieho a Michaela Caina – také v exkluzivní světové premiéře MINI Cooper S se sadou John Cooper Works GP. Toto obzvláště odlehčené provedení vozu MINI Cooper S přináší na silnici MINI CHALLENGE Feeling.

K mnoha aktivitám na a vedle závodní tratě patřily jízdy taxíky MINI Cooper řízenými profesionálními piloty, nácvik bezpečné jízdy, okružní lety vrtulníkem, jízdy motokárami pro všechny, a také okružní jízdy ve zvláštním voze MINI na „Circuito Santamonica“.

Belgičan Maxime Martin je prvním mistrem světa MINI CHALLENGE

Sportovní vrchol představovalo světové finále MINI CHALLENGE. Přitom 20 nejrychlejších pilotů všech klubových sportovních sérií MINI zvolilo svého oficiálního mistra světa. Na programu byl čtyřboj skládající se ze čtyřboje na závodním okruhu a slalomu ve voze MINI Cooper S se sadou John Cooper Works GP, jízda obratnosti se čtyřkolkou a motokárou. Titul získal Maxime Martin (Belgie) před Fredrikem Lestrupem (Švédsko) a Johannesem Stuckem (Rakousko).

Mimořádným závěrem MINI United byl závod Special Guest Race, v němž proti sobě nastoupilo 17 prominentních fanoušků značky MINI v technicky identických vozech MINI Cooper S. Na startu stanuli mimo jiné bývalí piloti F1 Christian Danner (Německo), Paolo Barilla (Itálie) a Marc Surer (Švýcarsko), dřívější mistr světa cestovních vozů Roberto Ravaglia (Itálie), finský „profesor rallye“ Rauno Aaltonen (vítěz Rallye Monte Carlo ve voze Mini z roku 1967), italský zpěvák Max Gazzè a dvojnásobný mistr světa v Champcar Alessandro Zanardi. Ital, dnes jeden z nejrychlejší jezdců mistrovství světa cestovních vozů FIA, si dojel pro vítězství po napínavém duelu s Alexanderem Burgstallerem (Německo), mistrem německého MINI CHALLENGE 2004. „Una vittoria speziale“, radoval se Zanardi. „Toto vítězství je pro mě něco zcela zvláštního.”

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků