Kolem 6000 fanoušků z celého světa v MINI United

Oficiální výroční setkání v Misanu v Itálii. Symbolické předání 700 000. vozu MINI. Alex Zanardi zvítězil v Special Guest Race.

Překrásné italské podzimní počasí vytvořilo rámec pro MINI United 2005, první oficiální výroční setkání mezinárodní obce fanoušků MINI na závodní trati v Misanu (blízko Rimini). Přibližně 6000 návštěvníků z více než 40 zemí zažívalo po tři dny atmosféru životního stylu a závodního sportu zvláštního druhu.

Většina účastníků jezdila po vlastní ose po Adrii s více než 1900 vozy MINI klasické i moderní modelové řady. Tak využilo přes 80 britských nadšenců MINI, kteří se každý rok vydávají na cestu po Itálii ve stopách filmového hitu „Loupež po italsku“, MINI United jako zastávku. Za nejdelší jízdu byl oceněn Dimitrij Kotov – 3660 kilometrů z domovské Moskvy do Itálie rozdělil do pěti denních etap. Z Hongkongu – ovšem letadlem – se na cestu do Misana vydal Ho Hang On. Je hrdým majitelem 700 000. vozu MINI nové generace, který byl předán symbolicky, ve formě modelu. Cenu „Best of Show“ porota udělila MINI s nahoru výklopnými dveřmi a výkonem 177 kW (240 k) pod kapotou.

Tři dny si návštěvníci užívali společnou zábavu se značkou MINI na Design-Workshopech, módní přehlídky kolekce MINI, společenskou atmosféru a party s živou hudbou proslulých mezinárodních skupin, mimo jiné britské DJky Sonique. K vidění byly kromě slavných vozů MINI – mimo jiné speciální designové verze Bisazza a Missoni, MINI jako limuzína XXL, vozy Kate Moss, Davida Bowieho a Michaela Caina – také v exkluzivní světové premiéře MINI Cooper S se sadou John Cooper Works GP. Toto obzvláště odlehčené provedení vozu MINI Cooper S přináší na silnici MINI CHALLENGE Feeling.

K mnoha aktivitám na a vedle závodní tratě patřily jízdy taxíky MINI Cooper řízenými profesionálními piloty, nácvik bezpečné jízdy, okružní lety vrtulníkem, jízdy motokárami pro všechny, a také okružní jízdy ve zvláštním voze MINI na „Circuito Santamonica“.

Belgičan Maxime Martin je prvním mistrem světa MINI CHALLENGE

Sportovní vrchol představovalo světové finále MINI CHALLENGE. Přitom 20 nejrychlejších pilotů všech klubových sportovních sérií MINI zvolilo svého oficiálního mistra světa. Na programu byl čtyřboj skládající se ze čtyřboje na závodním okruhu a slalomu ve voze MINI Cooper S se sadou John Cooper Works GP, jízda obratnosti se čtyřkolkou a motokárou. Titul získal Maxime Martin (Belgie) před Fredrikem Lestrupem (Švédsko) a Johannesem Stuckem (Rakousko).

Mimořádným závěrem MINI United byl závod Special Guest Race, v němž proti sobě nastoupilo 17 prominentních fanoušků značky MINI v technicky identických vozech MINI Cooper S. Na startu stanuli mimo jiné bývalí piloti F1 Christian Danner (Německo), Paolo Barilla (Itálie) a Marc Surer (Švýcarsko), dřívější mistr světa cestovních vozů Roberto Ravaglia (Itálie), finský „profesor rallye“ Rauno Aaltonen (vítěz Rallye Monte Carlo ve voze Mini z roku 1967), italský zpěvák Max Gazzè a dvojnásobný mistr světa v Champcar Alessandro Zanardi. Ital, dnes jeden z nejrychlejší jezdců mistrovství světa cestovních vozů FIA, si dojel pro vítězství po napínavém duelu s Alexanderem Burgstallerem (Německo), mistrem německého MINI CHALLENGE 2004. „Una vittoria speziale“, radoval se Zanardi. „Toto vítězství je pro mě něco zcela zvláštního.”

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků