Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

Situace z prosince loňského roku už by se letos na D1 neměla opakovat. Všechno bude záviset na tom, jak se povede mix nouzových odstavných míst, nových sypačů a dalších opatření.

Český ministr dopravy Vladimír Kremlík oznámil, jak předejít loňským prosincovým kolapsům na dálnici D1. Dva týdny před Vánoci se na naší nejvytíženější dálnici stálo i 14 hodin v kuse a ten, kdo své auto neubrzdil, se stal bowlingovou koulí, která se řítila na stojící auta, jakoby to byly kuželky. Tehdejší ministr dopravy Dan Ťok dával tuto situaci za vinu řidičům kamionů. Tenkrát musela sypačům na místo pomoci policie.

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Kremlík a ŘSD už proto chystají opatření, aby se loňský karambol neopakoval. Práce na rizikových úsecích mezi Velkým Beranovem a Měřínem skončí zhruba za tři týdny. Další tři úseky na Vysočině je budou následovat v listopadu. S ukončenými pracemi se samozřejmě odporoučí i zužující betonová svodidla.

Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

Od prvního listopadu pak budou v tomto úseku v pohotovosti dva sypače, ke kterým se přidá možná ještě jeden u Domašova. V příštím roce jim může usnadnit práci výstavba nového sila, kvůli kterému se v této oblasti momentálně provádějí hydrologické průzkumy. Bude-li na dálnici nejhůř, může policie ke kritickému místu povolat zástupce správní komunikace, který v nouzové situaci nařídí odstranění svodidel.

V případě minimálně tříhodinových kolon může být zpřístupněno sedm nouzových odstavných míst pro celkem dvě stě kamionů. V příštím roce by k nim mělo přibýt místo pro dalších 250.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků