Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

Situace z prosince loňského roku už by se letos na D1 neměla opakovat. Všechno bude záviset na tom, jak se povede mix nouzových odstavných míst, nových sypačů a dalších opatření.

Český ministr dopravy Vladimír Kremlík oznámil, jak předejít loňským prosincovým kolapsům na dálnici D1. Dva týdny před Vánoci se na naší nejvytíženější dálnici stálo i 14 hodin v kuse a ten, kdo své auto neubrzdil, se stal bowlingovou koulí, která se řítila na stojící auta, jakoby to byly kuželky. Tehdejší ministr dopravy Dan Ťok dával tuto situaci za vinu řidičům kamionů. Tenkrát musela sypačům na místo pomoci policie.

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Kremlík a ŘSD už proto chystají opatření, aby se loňský karambol neopakoval. Práce na rizikových úsecích mezi Velkým Beranovem a Měřínem skončí zhruba za tři týdny. Další tři úseky na Vysočině je budou následovat v listopadu. S ukončenými pracemi se samozřejmě odporoučí i zužující betonová svodidla.

Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

Od prvního listopadu pak budou v tomto úseku v pohotovosti dva sypače, ke kterým se přidá možná ještě jeden u Domašova. V příštím roce jim může usnadnit práci výstavba nového sila, kvůli kterému se v této oblasti momentálně provádějí hydrologické průzkumy. Bude-li na dálnici nejhůř, může policie ke kritickému místu povolat zástupce správní komunikace, který v nouzové situaci nařídí odstranění svodidel.

V případě minimálně tříhodinových kolon může být zpřístupněno sedm nouzových odstavných míst pro celkem dvě stě kamionů. V příštím roce by k nim mělo přibýt místo pro dalších 250.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků