Kola z plastu? Už to není neživotný koncept, jsou připravena k výrobě

Plastová kola budou k vidění také na mezinárodním veletrhu plastů Fakuma, který se bude konat od 18. do 22. října v Ludwigshafenu.
Kola z plastu? Už to není neživotný koncept, jsou připravena k výrobě

První kola vyrobená pouze z plastu jsou připravena k sériové výrobě. Tuto zprávu dnes poslala do světa společnost BASF. A dala se vlastně očekávat. Vždyť jen před několika dny jsme vám představili Smart Forvision, jednu z mnoha světových novinek na Mezinárodním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem. Vůz vznikl ve spolupráci s BASF a mohl se jako první na světě pochlubit koly z termoplastického plastu.

Tato kola prošla potřebnými zkouškami a mohou být bez problémů masově vyráběna. Celoplastová kola nového Smartu jsou o třicet procent lehčí než standardní hliníková kola. Váží jen 6 kilogramů a jsou vyrobena z nového polyamidu Ultramid® Structure od BASF. Snížení hmotnosti vozidla o celkem 12 kilogramů přispěje k citelné úspoře paliva.

Klepněte pro větší obrázek
Plastová kola budou k vidění také na veletrhu plastů Fakuma (od 18. do 22. října v Ludwigshafenu).

Podle zprávy vydané BASF je „nově vyvinuté plastové kolo složeno ze dvou dílů: nad vlastní nosní částí se nachází kryt kola, který je taktéž vyroben z Ultramidu®. Obě části mají nosnou funkci a musí vydržet vysoké zatížení“.

„Na závodních autech již sice existují kola z tvrdého plastu,“ vysvětluje Heiko Heß, který je v BASF zodpovědnou osobou pro vývoj kol. „Jsou ale oproti termoplastovým kolům výrazně složitější, tím pádem také logicky výrazně dražší, a nehodí se pro velkou sériovou výrobu.“

Co je Ultramid?

Je to speciální plast pro vysoké zatížení. Tento velmi pevný kompozitní plast je vyztužen dlouhými vlákny. Díky vyztužení je jeho schopnost odolávat zatížení obzvláště vysoká – může nahrazovat dokonce kov, a to všude tam, kde jsou kladeny vysoké nároky na spotřebu energie, například u tlumičů, konstrukcí sedadel, nosičů baterií, ložisek motorů a u dalších konstrukčních prvků. 

 

 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků