Kola z plastu? Už to není neživotný koncept, jsou připravena k výrobě

Plastová kola budou k vidění také na mezinárodním veletrhu plastů Fakuma, který se bude konat od 18. do 22. října v Ludwigshafenu.
Kola z plastu? Už to není neživotný koncept, jsou připravena k výrobě

První kola vyrobená pouze z plastu jsou připravena k sériové výrobě. Tuto zprávu dnes poslala do světa společnost BASF. A dala se vlastně očekávat. Vždyť jen před několika dny jsme vám představili Smart Forvision, jednu z mnoha světových novinek na Mezinárodním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem. Vůz vznikl ve spolupráci s BASF a mohl se jako první na světě pochlubit koly z termoplastického plastu.

Tato kola prošla potřebnými zkouškami a mohou být bez problémů masově vyráběna. Celoplastová kola nového Smartu jsou o třicet procent lehčí než standardní hliníková kola. Váží jen 6 kilogramů a jsou vyrobena z nového polyamidu Ultramid® Structure od BASF. Snížení hmotnosti vozidla o celkem 12 kilogramů přispěje k citelné úspoře paliva.

Klepněte pro větší obrázek
Plastová kola budou k vidění také na veletrhu plastů Fakuma (od 18. do 22. října v Ludwigshafenu).

Podle zprávy vydané BASF je „nově vyvinuté plastové kolo složeno ze dvou dílů: nad vlastní nosní částí se nachází kryt kola, který je taktéž vyroben z Ultramidu®. Obě části mají nosnou funkci a musí vydržet vysoké zatížení“.

„Na závodních autech již sice existují kola z tvrdého plastu,“ vysvětluje Heiko Heß, který je v BASF zodpovědnou osobou pro vývoj kol. „Jsou ale oproti termoplastovým kolům výrazně složitější, tím pádem také logicky výrazně dražší, a nehodí se pro velkou sériovou výrobu.“

Co je Ultramid?

Je to speciální plast pro vysoké zatížení. Tento velmi pevný kompozitní plast je vyztužen dlouhými vlákny. Díky vyztužení je jeho schopnost odolávat zatížení obzvláště vysoká – může nahrazovat dokonce kov, a to všude tam, kde jsou kladeny vysoké nároky na spotřebu energie, například u tlumičů, konstrukcí sedadel, nosičů baterií, ložisek motorů a u dalších konstrukčních prvků. 

 

 

 

bazar

Smart Fortwo 0,7
Rok výroby: 2005
Stav: 113 664 km
Cena: 68 000 Kč
Smart Fortwo 1
Rok výroby: 2014
Stav: 36 622 km
Cena: 160 000 Kč
Smart Fortwo 0,7
Rok výroby: 2003
Stav: 132 399 km
Cena: 55 000 Kč
Smart Fortwo 1
Rok výroby: 2010
Stav: 76 911 km
Cena: 100 000 Kč
Smart Fortwo 0,8
Rok výroby: 2003
Stav: 141 970 km
Cena: 58 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků