Kola z plastu? Už to není neživotný koncept, jsou připravena k výrobě

Plastová kola budou k vidění také na mezinárodním veletrhu plastů Fakuma, který se bude konat od 18. do 22. října v Ludwigshafenu.
Kola z plastu? Už to není neživotný koncept, jsou připravena k výrobě

První kola vyrobená pouze z plastu jsou připravena k sériové výrobě. Tuto zprávu dnes poslala do světa společnost BASF. A dala se vlastně očekávat. Vždyť jen před několika dny jsme vám představili Smart Forvision, jednu z mnoha světových novinek na Mezinárodním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem. Vůz vznikl ve spolupráci s BASF a mohl se jako první na světě pochlubit koly z termoplastického plastu.

Tato kola prošla potřebnými zkouškami a mohou být bez problémů masově vyráběna. Celoplastová kola nového Smartu jsou o třicet procent lehčí než standardní hliníková kola. Váží jen 6 kilogramů a jsou vyrobena z nového polyamidu Ultramid® Structure od BASF. Snížení hmotnosti vozidla o celkem 12 kilogramů přispěje k citelné úspoře paliva.

Klepněte pro větší obrázek
Plastová kola budou k vidění také na veletrhu plastů Fakuma (od 18. do 22. října v Ludwigshafenu).

Podle zprávy vydané BASF je „nově vyvinuté plastové kolo složeno ze dvou dílů: nad vlastní nosní částí se nachází kryt kola, který je taktéž vyroben z Ultramidu®. Obě části mají nosnou funkci a musí vydržet vysoké zatížení“.

„Na závodních autech již sice existují kola z tvrdého plastu,“ vysvětluje Heiko Heß, který je v BASF zodpovědnou osobou pro vývoj kol. „Jsou ale oproti termoplastovým kolům výrazně složitější, tím pádem také logicky výrazně dražší, a nehodí se pro velkou sériovou výrobu.“

Co je Ultramid?

Je to speciální plast pro vysoké zatížení. Tento velmi pevný kompozitní plast je vyztužen dlouhými vlákny. Díky vyztužení je jeho schopnost odolávat zatížení obzvláště vysoká – může nahrazovat dokonce kov, a to všude tam, kde jsou kladeny vysoké nároky na spotřebu energie, například u tlumičů, konstrukcí sedadel, nosičů baterií, ložisek motorů a u dalších konstrukčních prvků. 

 

 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků