Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Zcela nové pojetí top kategorie v seriálu Le Mans se těší zájmu automobilek. Přesně jak autoři nových regulí zamýšleli.

Kategorie LMP1 byla dlouhé roky soubojem dvou silných týmů, aby z opravdových hráčů na startovním roštu zůstala už jen osamocená Toyota. To se má změnit s novými pravidly. Od sezóny 2020/2021 přijde na řadu nová kategorie hybridních aut, která zastoupí právě LMP1. Mají slevit z aerodynamických vlastností a více se přiblížit sériovým vozům, hypersportům, supersportům či koncepčním autům.

Koenigsegg Regera prošel nárazovými testy. Švédové do něj mlátili i kladivem

Koenigsegg Regera prošel nárazovými testy. Švédové do něj mlátili i kladivem

Regule ještě nejsou zcela sepsány, na jejich dokončení s nadšením čeká třeba Christian Von Koenigsegg, jak nedávno přiznal v rozhovoru pro Topgear.com. "Je to skvělé, vážně nás nová pravidla zajímají. Pravidla ještě nejsou kompletní, ale bedlivě je sledujeme. Vždycky jsme tu chtěli závodit, nyní je šance," přiznal majitel stejnojmenné automobilky.

"Naše rozhodnutí momentálně záleží především na předpisech. Slyšel jsem, že by to měl být hybrid. A nástupce Agery hybridní nebude. Ale pro závodní účely jej takto můžeme navrhnout. Možná, že je Regera lepším řešením. Uvidíme," doplňuje Koenigsegg. Podobný zájem už projevily závodní týmy Glickenhaus a Brabham, z automobilek se spekuluje o Toyotě, McLarenu, Aston Martinu, Ferrari či Fordu.

SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

Švédský výrobce exkluzivních hypersportů už jednou se seriálem Le Mans, avšak v nižší kategorii GT1, koketoval. V roce 2007 postavili dokonce i funkční prototyp CCGT, který vidíte ve fotogalerii. Vůz s karbonovým monokokem vážil pod jednu tunu a poháněl jej pětilitrový osmiválec o výkonu 600 koňských sil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 39 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků