Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Zcela nové pojetí top kategorie v seriálu Le Mans se těší zájmu automobilek. Přesně jak autoři nových regulí zamýšleli.

Kategorie LMP1 byla dlouhé roky soubojem dvou silných týmů, aby z opravdových hráčů na startovním roštu zůstala už jen osamocená Toyota. To se má změnit s novými pravidly. Od sezóny 2020/2021 přijde na řadu nová kategorie hybridních aut, která zastoupí právě LMP1. Mají slevit z aerodynamických vlastností a více se přiblížit sériovým vozům, hypersportům, supersportům či koncepčním autům.

Koenigsegg Regera prošel nárazovými testy. Švédové do něj mlátili i kladivem

Koenigsegg Regera prošel nárazovými testy. Švédové do něj mlátili i kladivem

Regule ještě nejsou zcela sepsány, na jejich dokončení s nadšením čeká třeba Christian Von Koenigsegg, jak nedávno přiznal v rozhovoru pro Topgear.com. "Je to skvělé, vážně nás nová pravidla zajímají. Pravidla ještě nejsou kompletní, ale bedlivě je sledujeme. Vždycky jsme tu chtěli závodit, nyní je šance," přiznal majitel stejnojmenné automobilky.

"Naše rozhodnutí momentálně záleží především na předpisech. Slyšel jsem, že by to měl být hybrid. A nástupce Agery hybridní nebude. Ale pro závodní účely jej takto můžeme navrhnout. Možná, že je Regera lepším řešením. Uvidíme," doplňuje Koenigsegg. Podobný zájem už projevily závodní týmy Glickenhaus a Brabham, z automobilek se spekuluje o Toyotě, McLarenu, Aston Martinu, Ferrari či Fordu.

SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

Švédský výrobce exkluzivních hypersportů už jednou se seriálem Le Mans, avšak v nižší kategorii GT1, koketoval. V roce 2007 postavili dokonce i funkční prototyp CCGT, který vidíte ve fotogalerii. Vůz s karbonovým monokokem vážil pod jednu tunu a poháněl jej pětilitrový osmiválec o výkonu 600 koňských sil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků