Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Zcela nové pojetí top kategorie v seriálu Le Mans se těší zájmu automobilek. Přesně jak autoři nových regulí zamýšleli.

Kategorie LMP1 byla dlouhé roky soubojem dvou silných týmů, aby z opravdových hráčů na startovním roštu zůstala už jen osamocená Toyota. To se má změnit s novými pravidly. Od sezóny 2020/2021 přijde na řadu nová kategorie hybridních aut, která zastoupí právě LMP1. Mají slevit z aerodynamických vlastností a více se přiblížit sériovým vozům, hypersportům, supersportům či koncepčním autům.

Koenigsegg Regera prošel nárazovými testy. Švédové do něj mlátili i kladivem

Koenigsegg Regera prošel nárazovými testy. Švédové do něj mlátili i kladivem

Regule ještě nejsou zcela sepsány, na jejich dokončení s nadšením čeká třeba Christian Von Koenigsegg, jak nedávno přiznal v rozhovoru pro Topgear.com. "Je to skvělé, vážně nás nová pravidla zajímají. Pravidla ještě nejsou kompletní, ale bedlivě je sledujeme. Vždycky jsme tu chtěli závodit, nyní je šance," přiznal majitel stejnojmenné automobilky.

"Naše rozhodnutí momentálně záleží především na předpisech. Slyšel jsem, že by to měl být hybrid. A nástupce Agery hybridní nebude. Ale pro závodní účely jej takto můžeme navrhnout. Možná, že je Regera lepším řešením. Uvidíme," doplňuje Koenigsegg. Podobný zájem už projevily závodní týmy Glickenhaus a Brabham, z automobilek se spekuluje o Toyotě, McLarenu, Aston Martinu, Ferrari či Fordu.

SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

Švédský výrobce exkluzivních hypersportů už jednou se seriálem Le Mans, avšak v nižší kategorii GT1, koketoval. V roce 2007 postavili dokonce i funkční prototyp CCGT, který vidíte ve fotogalerii. Vůz s karbonovým monokokem vážil pod jednu tunu a poháněl jej pětilitrový osmiválec o výkonu 600 koňských sil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 102 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků