Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Christian von Koenigsegg opět dokazuje, jak unikátní výtvor stvořil!

Určitě si pamatujete na sprint Bugatti Chiron z klidu na 400 km/h a pak zase na nulu. Za volantem byl Juan Pablo Montoya a celá věc se odehrála za 41,96 sekundy. Zanedlouho na to však odpověděl švédský Koenigsegg a s modelem Agera RS zvládl totéž v čase 36,44 s, tedy o téměř pět sekund rychleji.

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

O měsíc později pak v utvrzení svého prvenství svůj čas na silnici v Nevadě dokonce pokořil o více než tři sekundy (33,29 s). Nyní si v automobilce řekli, že sprint zkusí ještě jednou, do třetice. Místo Agery RS však vzali předposlední produkční výkřik Regera, který měl předvést své schopnosti. Místem pokusu se stalo letiště Råda v domácím Švédsku.

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Za volantem seděl tovární jezdec Sonny Persson a jak asi čekáte, opět se to povedlo. Koenigsegg stanovil nový rekord v disciplíně 0-400-0 s časem 31,49 s. Když to rozpitváme, sprint z 0 na 400 km/h trval 22,87 sekundy (Regera přitom ujela vzdálenost 1613,2 metrů) a zastavení dalších 8,62 sekundy (435,26 metrů). Celkem tedy 2048,46 metrů. Podle automobilky by se za lepších podmínek dala celá disciplína zvládnout za dva kilometry.

Koenigsegg CC měl mít původně japonský motor. Boxer H12 z Formule 1!

Koenigsegg CC měl mít původně japonský motor. Boxer H12 z Formule 1!

Koenigsegg Regera schovává pod kapotou dvakrát přeplňovaný motor V8, kterému sekundují tři elektromotory. Díky šikovnému sladění elektromotorů se spalovacím motorem nebylo nutné použít převodovku, ale převratný systém KDD se stálým převodem 2,85:1. Regera tak upaluje z klidu bez přeřazování a vždy s brutálním množstvím točivého momentu. Navíc váží pouhých 1628 kilogramů.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků