Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Christian von Koenigsegg opět dokazuje, jak unikátní výtvor stvořil!

Určitě si pamatujete na sprint Bugatti Chiron z klidu na 400 km/h a pak zase na nulu. Za volantem byl Juan Pablo Montoya a celá věc se odehrála za 41,96 sekundy. Zanedlouho na to však odpověděl švédský Koenigsegg a s modelem Agera RS zvládl totéž v čase 36,44 s, tedy o téměř pět sekund rychleji.

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

O měsíc později pak v utvrzení svého prvenství svůj čas na silnici v Nevadě dokonce pokořil o více než tři sekundy (33,29 s). Nyní si v automobilce řekli, že sprint zkusí ještě jednou, do třetice. Místo Agery RS však vzali předposlední produkční výkřik Regera, který měl předvést své schopnosti. Místem pokusu se stalo letiště Råda v domácím Švédsku.

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Za volantem seděl tovární jezdec Sonny Persson a jak asi čekáte, opět se to povedlo. Koenigsegg stanovil nový rekord v disciplíně 0-400-0 s časem 31,49 s. Když to rozpitváme, sprint z 0 na 400 km/h trval 22,87 sekundy (Regera přitom ujela vzdálenost 1613,2 metrů) a zastavení dalších 8,62 sekundy (435,26 metrů). Celkem tedy 2048,46 metrů. Podle automobilky by se za lepších podmínek dala celá disciplína zvládnout za dva kilometry.

Koenigsegg CC měl mít původně japonský motor. Boxer H12 z Formule 1!

Koenigsegg CC měl mít původně japonský motor. Boxer H12 z Formule 1!

Koenigsegg Regera schovává pod kapotou dvakrát přeplňovaný motor V8, kterému sekundují tři elektromotory. Díky šikovnému sladění elektromotorů se spalovacím motorem nebylo nutné použít převodovku, ale převratný systém KDD se stálým převodem 2,85:1. Regera tak upaluje z klidu bez přeřazování a vždy s brutálním množstvím točivého momentu. Navíc váží pouhých 1628 kilogramů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek