Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Na frankfurtském autosalonu se Bugatti prezentovalo rekordem hypersportu Chiron. Dosažení nejvyšší maximální rychlosti tentokrát nebylo tou hlavní prioritou, jako tomu bylo u Veyronu. Jestli něco takového bylo vůbec reálné, můžeme jen spekulovat, každopádně francouzská automobilka se poslední týdny ráda chlubila hodnotou 42 sekund. Tolik potřeboval Chiron ke zrychlení na 400 km/h a zabrzdění zpět na nulu.

Švédský Koenigsegg to však nenechalo seversky chladným a ke stejné zkoušce se odhodlal se svým hypersportem - Agerou RS. Výsledkem je 36,4 sekund a nový rekord pro silniční vozy. Agera ve skutečnosti provedla spíše "0-403-0", i tak ale za stále lepších 37,28 sekund.

Na čtyři stovky se Agera RS dostala za 26,88 sekund. Ještě působivější je však čas decelerace. Dokážete si představit, že za pouhých 9,56 sekund z takové rychlosti úplně zastavíte? Na celý pokus auto potřebovalo 2 535 metrů.

Agera RS přitom není tím nejlepším kandidátem Koenigseggu na pokoření takového rekordu. Model One:1 je lehčí a výkonnější - jeho název napovídá, že váží stejně, jako kolik má koní.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků