Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Na frankfurtském autosalonu se Bugatti prezentovalo rekordem hypersportu Chiron. Dosažení nejvyšší maximální rychlosti tentokrát nebylo tou hlavní prioritou, jako tomu bylo u Veyronu. Jestli něco takového bylo vůbec reálné, můžeme jen spekulovat, každopádně francouzská automobilka se poslední týdny ráda chlubila hodnotou 42 sekund. Tolik potřeboval Chiron ke zrychlení na 400 km/h a zabrzdění zpět na nulu.

Švédský Koenigsegg to však nenechalo seversky chladným a ke stejné zkoušce se odhodlal se svým hypersportem - Agerou RS. Výsledkem je 36,4 sekund a nový rekord pro silniční vozy. Agera ve skutečnosti provedla spíše "0-403-0", i tak ale za stále lepších 37,28 sekund.

Na čtyři stovky se Agera RS dostala za 26,88 sekund. Ještě působivější je však čas decelerace. Dokážete si představit, že za pouhých 9,56 sekund z takové rychlosti úplně zastavíte? Na celý pokus auto potřebovalo 2 535 metrů.

Agera RS přitom není tím nejlepším kandidátem Koenigseggu na pokoření takového rekordu. Model One:1 je lehčí a výkonnější - jeho název napovídá, že váží stejně, jako kolik má koní.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků