Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Na frankfurtském autosalonu se Bugatti prezentovalo rekordem hypersportu Chiron. Dosažení nejvyšší maximální rychlosti tentokrát nebylo tou hlavní prioritou, jako tomu bylo u Veyronu. Jestli něco takového bylo vůbec reálné, můžeme jen spekulovat, každopádně francouzská automobilka se poslední týdny ráda chlubila hodnotou 42 sekund. Tolik potřeboval Chiron ke zrychlení na 400 km/h a zabrzdění zpět na nulu.

Švédský Koenigsegg to však nenechalo seversky chladným a ke stejné zkoušce se odhodlal se svým hypersportem - Agerou RS. Výsledkem je 36,4 sekund a nový rekord pro silniční vozy. Agera ve skutečnosti provedla spíše "0-403-0", i tak ale za stále lepších 37,28 sekund.

Na čtyři stovky se Agera RS dostala za 26,88 sekund. Ještě působivější je však čas decelerace. Dokážete si představit, že za pouhých 9,56 sekund z takové rychlosti úplně zastavíte? Na celý pokus auto potřebovalo 2 535 metrů.

Agera RS přitom není tím nejlepším kandidátem Koenigseggu na pokoření takového rekordu. Model One:1 je lehčí a výkonnější - jeho název napovídá, že váží stejně, jako kolik má koní.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků