Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Na frankfurtském autosalonu se Bugatti prezentovalo rekordem hypersportu Chiron. Dosažení nejvyšší maximální rychlosti tentokrát nebylo tou hlavní prioritou, jako tomu bylo u Veyronu. Jestli něco takového bylo vůbec reálné, můžeme jen spekulovat, každopádně francouzská automobilka se poslední týdny ráda chlubila hodnotou 42 sekund. Tolik potřeboval Chiron ke zrychlení na 400 km/h a zabrzdění zpět na nulu.

Švédský Koenigsegg to však nenechalo seversky chladným a ke stejné zkoušce se odhodlal se svým hypersportem - Agerou RS. Výsledkem je 36,4 sekund a nový rekord pro silniční vozy. Agera ve skutečnosti provedla spíše "0-403-0", i tak ale za stále lepších 37,28 sekund.

Na čtyři stovky se Agera RS dostala za 26,88 sekund. Ještě působivější je však čas decelerace. Dokážete si představit, že za pouhých 9,56 sekund z takové rychlosti úplně zastavíte? Na celý pokus auto potřebovalo 2 535 metrů.

Agera RS přitom není tím nejlepším kandidátem Koenigseggu na pokoření takového rekordu. Model One:1 je lehčí a výkonnější - jeho název napovídá, že váží stejně, jako kolik má koní.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků