Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Koenigsegg smetl rekord Bugatti. Za kolik zvládne disciplínu "0-400-0"?

Na frankfurtském autosalonu se Bugatti prezentovalo rekordem hypersportu Chiron. Dosažení nejvyšší maximální rychlosti tentokrát nebylo tou hlavní prioritou, jako tomu bylo u Veyronu. Jestli něco takového bylo vůbec reálné, můžeme jen spekulovat, každopádně francouzská automobilka se poslední týdny ráda chlubila hodnotou 42 sekund. Tolik potřeboval Chiron ke zrychlení na 400 km/h a zabrzdění zpět na nulu.

Švédský Koenigsegg to však nenechalo seversky chladným a ke stejné zkoušce se odhodlal se svým hypersportem - Agerou RS. Výsledkem je 36,4 sekund a nový rekord pro silniční vozy. Agera ve skutečnosti provedla spíše "0-403-0", i tak ale za stále lepších 37,28 sekund.

Na čtyři stovky se Agera RS dostala za 26,88 sekund. Ještě působivější je však čas decelerace. Dokážete si představit, že za pouhých 9,56 sekund z takové rychlosti úplně zastavíte? Na celý pokus auto potřebovalo 2 535 metrů.

Agera RS přitom není tím nejlepším kandidátem Koenigseggu na pokoření takového rekordu. Model One:1 je lehčí a výkonnější - jeho název napovídá, že váží stejně, jako kolik má koní.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků