Koenigsegg se dostává do finančních potíží

Asi každý fanda automobilů zná švédského výrobce těch nej supersportů, společnost Koenigsegg. A právě tato malá automobilka se dostala do finančních potíží, jelikož není schopna dostat závazkům vůči věřitelům. Jednomu z dodavatelů již došla trpělivost a domáhá se své pohledávky ve výši 250 000 eur (přibližně 7 mil. Kč). Tato částka se vzhledem k ceně vozů Koenigsegg může zdát být malá, jenže může být jen kapkou v moři nesplácených závazků severské firmy

Automobilka se navíc stále nevzpamatovala z požáru v roce 2003, kdy kompletně vyhořela. Prvního modelu CCR se navíc mnoho neprodalo a vývoj současného modelu CCX spolykal ohromné sumy.

Tip: Představení modelu CCX naleznete zde.

Koenigsegg tak má v současnosti nejrychlejší sériově vyráběný vůz (Veyron to doposud oficiálně nezkusil), navíc má i lihový supersport s výkonem přes 1000 koní, ale výroba v továrně se třicítkou zaměstnanců je pomalá a přísun potřebných peněz je tak zdlouhavý.

Tip: Představení lihového modelu CCGT naleznete zde.

Musíme každopádně věřit, že Koenigsegg toto ustojí a že se budeme i nadále setkávat s vozy této značky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků