Koenigsegg připravuje lihový supersport

Švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg chystá do Ženevy dvě překvapení. A obě budou pro motoristické fanoušky velkým lákadlem.

Prvním z nich je speciál CCGT, který bude odvozen od nového modelu CCX a bude homologován pro okruhové závody FIA GT1. Výkon vozu s motorem V8 o objemu 4,7 l bude přes 600 koní, což je proti sérii výrazně méně, ale regule FIA si žádají své. Hmotnost speciálu jen lehce přesáhne spodní limit 1 100 kg.

Druhým překvapením, které se bude týkat i běžného provozu, je představení lihového supersportu. Koenigsegg CCXR Bio Fuel Powered bude totiž místo klasického benzínu pohánět čistý líh. Vůz bude s tímto palivem dosahovat úctyhodného výkonu 1018 koní při 7 200 ot./min a točivého momentu 1 060 Nm při 6 100 ot./min.

Vůz bude homologován pro běžný provoz a bude připraven k prodeji. Koenigsegg tímto chce ukázat, že i opravdové supersporty mohou pracovat s jinými palivy než benzinem a že v budoucnu nebude nutné dělat mnoho kompromisů, aby vznikaly opravdové skvosty.

Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCGT
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků