Koenigsegg připravuje lihový supersport

Švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg chystá do Ženevy dvě překvapení. A obě budou pro motoristické fanoušky velkým lákadlem.

Prvním z nich je speciál CCGT, který bude odvozen od nového modelu CCX a bude homologován pro okruhové závody FIA GT1. Výkon vozu s motorem V8 o objemu 4,7 l bude přes 600 koní, což je proti sérii výrazně méně, ale regule FIA si žádají své. Hmotnost speciálu jen lehce přesáhne spodní limit 1 100 kg.

Druhým překvapením, které se bude týkat i běžného provozu, je představení lihového supersportu. Koenigsegg CCXR Bio Fuel Powered bude totiž místo klasického benzínu pohánět čistý líh. Vůz bude s tímto palivem dosahovat úctyhodného výkonu 1018 koní při 7 200 ot./min a točivého momentu 1 060 Nm při 6 100 ot./min.

Vůz bude homologován pro běžný provoz a bude připraven k prodeji. Koenigsegg tímto chce ukázat, že i opravdové supersporty mohou pracovat s jinými palivy než benzinem a že v budoucnu nebude nutné dělat mnoho kompromisů, aby vznikaly opravdové skvosty.

Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCGT
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků