Koenigsegg připravuje lihový supersport

Švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg chystá do Ženevy dvě překvapení. A obě budou pro motoristické fanoušky velkým lákadlem.

Prvním z nich je speciál CCGT, který bude odvozen od nového modelu CCX a bude homologován pro okruhové závody FIA GT1. Výkon vozu s motorem V8 o objemu 4,7 l bude přes 600 koní, což je proti sérii výrazně méně, ale regule FIA si žádají své. Hmotnost speciálu jen lehce přesáhne spodní limit 1 100 kg.

Druhým překvapením, které se bude týkat i běžného provozu, je představení lihového supersportu. Koenigsegg CCXR Bio Fuel Powered bude totiž místo klasického benzínu pohánět čistý líh. Vůz bude s tímto palivem dosahovat úctyhodného výkonu 1018 koní při 7 200 ot./min a točivého momentu 1 060 Nm při 6 100 ot./min.

Vůz bude homologován pro běžný provoz a bude připraven k prodeji. Koenigsegg tímto chce ukázat, že i opravdové supersporty mohou pracovat s jinými palivy než benzinem a že v budoucnu nebude nutné dělat mnoho kompromisů, aby vznikaly opravdové skvosty.

Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCGT
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků