Koenigsegg poprvé ukázal koncept dostupného modelu. Má tříválec a 700 koní

Design vozu měl na starosti student designového studia, po kterém dostal vůz také svůj název.

Švédský výrobce hypersportovních automobilů Koenigsegg představil nový koncept pojmenovaný podle designového studia Raw. Tento vůz by se mohl v následujících letech stát vstupním a tudíž i dostupnějším modelem značky. Doposud byla totiž flotila společnosti určena spíše dolarovým milionářům a šlo spíše o velmi kratochvíle úspěšných podnikatelů, celebrit a závodníků.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Neočekáváme samozřejmě, že Koenigsegg přijde na trh s autem za „pár babek“, protože již první čísla naznačují, že to bude stále záležitost pro fajnšmekry. Díky použití karbonových kompozitů váží Raw pouhých 700 kg. K tomu ale nabídne i stejnou porci koní, aby byl poměr hmotnosti na jednoho koně 1:1.

Pod kapotou je tříválec s technologií Freevalve, který si svůj debut odbyl již u čtyřdveřového hybridního hypersportovního grand toureru Gemera. Freevalve značí bezvačkový motor, který používá elektromagneticky ovládané ventily. V modelu Gemera produkuje díky dvojici turbodmychadel výkon přes šest set koní.

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Raw má třímístnou kabinu a řidič sedí uprostřed. Extrémně futuristický vzhled nám napovídá, že sériová výroba je ještě daleko. Jeho design má starosti student Esa Mustonen a stvořil jej jako diplomovou práci pod vedením Sashy Silepanova, vedoucího oddělení Raw Design.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 59 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 80 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 34 příspěvků