Koenigsegg poprvé ukázal koncept dostupného modelu. Má tříválec a 700 koní

Design vozu měl na starosti student designového studia, po kterém dostal vůz také svůj název.

Švédský výrobce hypersportovních automobilů Koenigsegg představil nový koncept pojmenovaný podle designového studia Raw. Tento vůz by se mohl v následujících letech stát vstupním a tudíž i dostupnějším modelem značky. Doposud byla totiž flotila společnosti určena spíše dolarovým milionářům a šlo spíše o velmi kratochvíle úspěšných podnikatelů, celebrit a závodníků.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Neočekáváme samozřejmě, že Koenigsegg přijde na trh s autem za „pár babek“, protože již první čísla naznačují, že to bude stále záležitost pro fajnšmekry. Díky použití karbonových kompozitů váží Raw pouhých 700 kg. K tomu ale nabídne i stejnou porci koní, aby byl poměr hmotnosti na jednoho koně 1:1.

Pod kapotou je tříválec s technologií Freevalve, který si svůj debut odbyl již u čtyřdveřového hybridního hypersportovního grand toureru Gemera. Freevalve značí bezvačkový motor, který používá elektromagneticky ovládané ventily. V modelu Gemera produkuje díky dvojici turbodmychadel výkon přes šest set koní.

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Raw má třímístnou kabinu a řidič sedí uprostřed. Extrémně futuristický vzhled nám napovídá, že sériová výroba je ještě daleko. Jeho design má starosti student Esa Mustonen a stvořil jej jako diplomovou práci pod vedením Sashy Silepanova, vedoucího oddělení Raw Design.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků