Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord ve zrychlení z nuly na 300 km/h a následném brzdění zpět do nuly už s modelem Agera R v roce 2011, který tuto disciplínu zvládl za 21,19 s. Jenže aktuálně má tato značka ve své nabídce monstrózní model One:1, a tak přišla ta správná chvíle zmíněný rekord trochu poopravit.

Koenigsegg Agera One:1 slibuje parametry jako z jiného vesmíru

Koenigsegg Agera One:1 slibuje parametry jako z jiného vesmíru

Za volant se posadil tovární jezdec Robert Serwanski. Už samotné zrychlení z nuly na 300 km/h je neskutečné. One:1 pokoří tuto hranici za 11,92 s, aby následně ze 300 km/h brzdy zastavily vůz za 6,03 s. Sečteno a podtrženo, One:1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Koenigsegg Agera R: 402 km/h na Nürburgringu

Koenigsegg Agera R: 402 km/h na Nürburgringu

Koenigsegg Agera One:1 má dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, tedy 1360 koní. Mimochodem hmotnost je 1360 kg, takže se jedna koňská síla stará o jeden kilogram. Nelze se tak divit tomu, že sprint 0-300-0 km/h je pro One:1 zanedbatelný problém. Nakonec řidič se u toho pomalu „dloube v nose“. 

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků