Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord ve zrychlení z nuly na 300 km/h a následném brzdění zpět do nuly už s modelem Agera R v roce 2011, který tuto disciplínu zvládl za 21,19 s. Jenže aktuálně má tato značka ve své nabídce monstrózní model One:1, a tak přišla ta správná chvíle zmíněný rekord trochu poopravit.

Koenigsegg Agera One:1 slibuje parametry jako z jiného vesmíru

Koenigsegg Agera One:1 slibuje parametry jako z jiného vesmíru

Za volant se posadil tovární jezdec Robert Serwanski. Už samotné zrychlení z nuly na 300 km/h je neskutečné. One:1 pokoří tuto hranici za 11,92 s, aby následně ze 300 km/h brzdy zastavily vůz za 6,03 s. Sečteno a podtrženo, One:1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Koenigsegg Agera R: 402 km/h na Nürburgringu

Koenigsegg Agera R: 402 km/h na Nürburgringu

Koenigsegg Agera One:1 má dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, tedy 1360 koní. Mimochodem hmotnost je 1360 kg, takže se jedna koňská síla stará o jeden kilogram. Nelze se tak divit tomu, že sprint 0-300-0 km/h je pro One:1 zanedbatelný problém. Nakonec řidič se u toho pomalu „dloube v nose“. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků