Koenigsegg One:1 si zatrénoval ve Spa. Byl z toho nový rekord

Na Nürburgringu se překonávat rekordy nesmí a tím, kdo nejvíce kvůli tomu takříkajíc ostrouhal, byl Koenigsegg, který byl připraven s modelem One:1 přepsat tabulky a sesadit Porsche 918 Spyder. Jenže na tohle si musíme ještě počkat (jestli se někdy dočkáme), a tak švédská značka vyrazila do belgického Spa, kde sice rekord překonala, ale nakonec odjížděla se smíšenými pocity.

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Dnešní doba je skutečně zvláštní. Na nejslavnějším německém okruhu zakážou měřit čas, v Belgii se sice měřit může, ale zase je stanoven limit hluku. A právě to byl problém pro One:1. První den, tedy při tréninku, byl limit nastaven na 110 dB, v den, kdy měl Koenigsegg zajet ostrý čas, se ale limit snížil na 103 dB a tam už se švédská raketa nevešla, přestože se technici snažili ještě udělat dodatečné úpravy.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Výsledný čas je proto z tréninku, na starých pneumatikách a ještě k tomu s dalšími automobily na trati. Přesto je hodnota 2:32,14 novým rekordem pro tento okruh, když předchozí maximum mělo hodnotu 2:38 (McLaren P1). Prostoru pro zlepšení je ještě hodně, takže Koenigsegg plánuje návrat do Spa a další zlepšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků