Koenigsegg One:1 si zatrénoval ve Spa. Byl z toho nový rekord

Na Nürburgringu se překonávat rekordy nesmí a tím, kdo nejvíce kvůli tomu takříkajíc ostrouhal, byl Koenigsegg, který byl připraven s modelem One:1 přepsat tabulky a sesadit Porsche 918 Spyder. Jenže na tohle si musíme ještě počkat (jestli se někdy dočkáme), a tak švédská značka vyrazila do belgického Spa, kde sice rekord překonala, ale nakonec odjížděla se smíšenými pocity.

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Dnešní doba je skutečně zvláštní. Na nejslavnějším německém okruhu zakážou měřit čas, v Belgii se sice měřit může, ale zase je stanoven limit hluku. A právě to byl problém pro One:1. První den, tedy při tréninku, byl limit nastaven na 110 dB, v den, kdy měl Koenigsegg zajet ostrý čas, se ale limit snížil na 103 dB a tam už se švédská raketa nevešla, přestože se technici snažili ještě udělat dodatečné úpravy.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Výsledný čas je proto z tréninku, na starých pneumatikách a ještě k tomu s dalšími automobily na trati. Přesto je hodnota 2:32,14 novým rekordem pro tento okruh, když předchozí maximum mělo hodnotu 2:38 (McLaren P1). Prostoru pro zlepšení je ještě hodně, takže Koenigsegg plánuje návrat do Spa a další zlepšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků