Koenigsegg One:1 si zatrénoval ve Spa. Byl z toho nový rekord

Na Nürburgringu se překonávat rekordy nesmí a tím, kdo nejvíce kvůli tomu takříkajíc ostrouhal, byl Koenigsegg, který byl připraven s modelem One:1 přepsat tabulky a sesadit Porsche 918 Spyder. Jenže na tohle si musíme ještě počkat (jestli se někdy dočkáme), a tak švédská značka vyrazila do belgického Spa, kde sice rekord překonala, ale nakonec odjížděla se smíšenými pocity.

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Dnešní doba je skutečně zvláštní. Na nejslavnějším německém okruhu zakážou měřit čas, v Belgii se sice měřit může, ale zase je stanoven limit hluku. A právě to byl problém pro One:1. První den, tedy při tréninku, byl limit nastaven na 110 dB, v den, kdy měl Koenigsegg zajet ostrý čas, se ale limit snížil na 103 dB a tam už se švédská raketa nevešla, přestože se technici snažili ještě udělat dodatečné úpravy.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Výsledný čas je proto z tréninku, na starých pneumatikách a ještě k tomu s dalšími automobily na trati. Přesto je hodnota 2:32,14 novým rekordem pro tento okruh, když předchozí maximum mělo hodnotu 2:38 (McLaren P1). Prostoru pro zlepšení je ještě hodně, takže Koenigsegg plánuje návrat do Spa a další zlepšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků