Koenigsegg One:1 si zatrénoval ve Spa. Byl z toho nový rekord

Na Nürburgringu se překonávat rekordy nesmí a tím, kdo nejvíce kvůli tomu takříkajíc ostrouhal, byl Koenigsegg, který byl připraven s modelem One:1 přepsat tabulky a sesadit Porsche 918 Spyder. Jenže na tohle si musíme ještě počkat (jestli se někdy dočkáme), a tak švédská značka vyrazila do belgického Spa, kde sice rekord překonala, ale nakonec odjížděla se smíšenými pocity.

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Dnešní doba je skutečně zvláštní. Na nejslavnějším německém okruhu zakážou měřit čas, v Belgii se sice měřit může, ale zase je stanoven limit hluku. A právě to byl problém pro One:1. První den, tedy při tréninku, byl limit nastaven na 110 dB, v den, kdy měl Koenigsegg zajet ostrý čas, se ale limit snížil na 103 dB a tam už se švédská raketa nevešla, přestože se technici snažili ještě udělat dodatečné úpravy.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Výsledný čas je proto z tréninku, na starých pneumatikách a ještě k tomu s dalšími automobily na trati. Přesto je hodnota 2:32,14 novým rekordem pro tento okruh, když předchozí maximum mělo hodnotu 2:38 (McLaren P1). Prostoru pro zlepšení je ještě hodně, takže Koenigsegg plánuje návrat do Spa a další zlepšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků