Koenigsegg One:1 si zatrénoval ve Spa. Byl z toho nový rekord

Koenigsegg One:1 si zatrénoval ve Spa. Byl z toho nový rekord

Na Nürburgringu se překonávat rekordy nesmí a tím, kdo nejvíce kvůli tomu takříkajíc ostrouhal, byl Koenigsegg, který byl připraven s modelem One:1 přepsat tabulky a sesadit Porsche 918 Spyder. Jenže na tohle si musíme ještě počkat (jestli se někdy dočkáme), a tak švédská značka vyrazila do belgického Spa, kde sice rekord překonala, ale nakonec odjížděla se smíšenými pocity.

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Dnešní doba je skutečně zvláštní. Na nejslavnějším německém okruhu zakážou měřit čas, v Belgii se sice měřit může, ale zase je stanoven limit hluku. A právě to byl problém pro One:1. První den, tedy při tréninku, byl limit nastaven na 110 dB, v den, kdy měl Koenigsegg zajet ostrý čas, se ale limit snížil na 103 dB a tam už se švédská raketa nevešla, přestože se technici snažili ještě udělat dodatečné úpravy.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Výsledný čas je proto z tréninku, na starých pneumatikách a ještě k tomu s dalšími automobily na trati. Přesto je hodnota 2:32,14 novým rekordem pro tento okruh, když předchozí maximum mělo hodnotu 2:38 (McLaren P1). Prostoru pro zlepšení je ještě hodně, takže Koenigsegg plánuje návrat do Spa a další zlepšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků