Koenigsegg CC měl mít původně japonský motor. Boxer H12 z Formule 1!

Geniální konstruktér prostě věděl, kam sáhnout. Když to ale nevyšlo, sáhl do svého šuplíku.

Je všeobecně známo, že pod kapotou vozů Koenigsegg se nachází pětilitrový osmiválec vlastní produkce. Automobilka si ho sama vyvinula a neustále jej inovuje. Dříve však nešlo o motor vlastní produkce, nýbrž osmiválec od Fordu, samozřejmě po Švédsku upravený.

Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition: Když už nic, tak alespoň tapeta na plochu

Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition: Když už nic, tak alespoň tapeta na plochu

V prvopočátcích značky nic takového nebylo. Když Christian von Koenigsegg vyvíjel svůj první prototyp, sáhl po něčem úplně jiném. Na přelomu let 1989 a 1990 postavila japonská automobilka Subaru dvanáctiválcový boxer 3.5 litru do Formule 1, dostal označení 1235.

Bohužel byl velmi nespolehlivý a navíc se do závodního monopostu vůbec nevešel. Chvilku byl pak nasazený do vytrvalostních závodů, ovšem bez valného úspěchu. Automobilka proto jeho produkci ukončila. 

Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Tenkrát si motoru všiml právě Koenigsegg a dostal na něj práva. Objem zvedl na 3,8 litru a výsledný výkon se usadil na hodnotě 580 koní. Právě tento motor se objevil v prvním prototypu automobilky, supersportu CC.

Bohužel byl motor limitován výkonem a nezvládl více než 750 koní. Christian ale potřeboval víc a tehdy se začala psát nová éra supersportů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků