Koenigsegg CC měl mít původně japonský motor. Boxer H12 z Formule 1!

Geniální konstruktér prostě věděl, kam sáhnout. Když to ale nevyšlo, sáhl do svého šuplíku.

Je všeobecně známo, že pod kapotou vozů Koenigsegg se nachází pětilitrový osmiválec vlastní produkce. Automobilka si ho sama vyvinula a neustále jej inovuje. Dříve však nešlo o motor vlastní produkce, nýbrž osmiválec od Fordu, samozřejmě po Švédsku upravený.

Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition: Když už nic, tak alespoň tapeta na plochu

Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition: Když už nic, tak alespoň tapeta na plochu

V prvopočátcích značky nic takového nebylo. Když Christian von Koenigsegg vyvíjel svůj první prototyp, sáhl po něčem úplně jiném. Na přelomu let 1989 a 1990 postavila japonská automobilka Subaru dvanáctiválcový boxer 3.5 litru do Formule 1, dostal označení 1235.

Bohužel byl velmi nespolehlivý a navíc se do závodního monopostu vůbec nevešel. Chvilku byl pak nasazený do vytrvalostních závodů, ovšem bez valného úspěchu. Automobilka proto jeho produkci ukončila. 

Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Koenigsegg v královské třídě Le Mans? Švédy zaujala nová pravidla od roku 2020

Tenkrát si motoru všiml právě Koenigsegg a dostal na něj práva. Objem zvedl na 3,8 litru a výsledný výkon se usadil na hodnotě 580 koní. Právě tento motor se objevil v prvním prototypu automobilky, supersportu CC.

Bohužel byl motor limitován výkonem a nezvládl více než 750 koní. Christian ale potřeboval víc a tehdy se začala psát nová éra supersportů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků