Koenigsegg Jesko míří konečně do produkce. Viditelný karbon přijde na miliony

Čekání na svůj vysněný hypersport může být doslova nekonečné. Zájemci o nejnovější Koenigsegg jsou už ale blízko.

Březen 2019, tehdy Koenigsegg na autosalonu v Ženevě představil svou novou hypersportovní novinku Jesko. Nyní po více jak dvou letech čekání se mohou zájemci radovat. Švédská malosériová značka oznamuje start produkce. A zprávu doprovází hrstka fotek Christiana von Koenigsegga za volantem předprodukčního kusu v úžasném odstínu Tang Orange Pearl.

Syn Gembally představuje Marsien. Dakarem inspirované Porsche má motor Ruf

Syn Gembally představuje Marsien. Dakarem inspirované Porsche má motor Ruf

S ruční výrobou 125 kusů se má nicméně Jesko dostat k prvním zákazníkům nejdříve na jaře 2022. A kdo by měl zájem až nyní, má smůlu. Všechny exempláře byly rezervovány dlouho před samotnou premiérou v roce 2019.

Se základní cenou v přepočtu okolo 62 milionů korun bude Jesko jedním z nejdražších hypersportů planety. Rozsáhlé možnosti personalizace jsou poté samozřejmostí. Například speciálně opracovaná karbonová karoserie s viditelnými vlákny (takzvaný Koenigsegg Naked Carbon) je příplatkem za 443.400 dolarů, tedy asi 9,6 milionu korun.

Aston Martin Valhalla oficiálně: Hybridní V8 zajistí 950 koní, do výroby má daleko

Aston Martin Valhalla oficiálně: Hybridní V8 zajistí 950 koní, do výroby má daleko

Ve výsledku tak bude cenovka jednotlivých kusů Jeska určitě mnohem vyšší. Zákazníci však platí i za jedinečnou techniku. Pětilitrový twin-turbo V8 produkuje 1298 koní (955 kW), v případě natankování E85 až 1625 koní (1195 kW). Součástí ústrojí je i unikátní devítirychlostní převodovka LST (Light Speed Transmission) z vývoje Koenigseggu. Teoretická maximální rychlost je udávaných 531 km/h.

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků