pokial viem ziadna automobilka v sucasnosti nepouziva vsetky komponenty svoje, ba naopak skoro nic nie je vyrabane v jej rezii, okrem karoserie (ale tu vyraba aj Koenigsegg vo svojej rezii). Moderne motory a hlavne prevodovky su vysledkom spoluprace (napr. VW-Mercedes dieselove AdBlue).. A co to obsahuje VW Polo a VW Lupo? nie je to nahodou motor z Favorita a Felicie??? No a vyvoj motorov samozrejme z velkej casti robi Bosch, brzdy su Brembo (vacsinou ani to nie), podvozky su spolocne (VW-Skoda-Micubiši) karoserie vlastne tiez... (opat Mitsubishi alebo Toyota-Peugeot-Citroen) a to uz nehovorim o interieri a riadiacej elektronike, ktory je kompletne vo vyrobe u externych dodavatelov. A keby len vo vyrobe, ale dokonca maju tito externi dodavatelia POVINNOST sa podielat dobrovolne na VYVOJI zdokonalovani svojich komponentov, na vlastne naklady! Takze zostava iba finalna montaz (ktoru robi aj Koeniggseg) a vyladenie napr. motora a podvozka (to na rozdiel od Koeniggseg mnohe automobilky nerobia-- hele, nieco tam hrka v interieri, urobte nam novu verziu calunenia aby to lepsie priliehalo) a tak zostava "unikatna" reklama pod zavedenou znackou, samozrejme klamliva a emotivna, s unikatnym produktom o ktorom pre istotu nepovie ziadne relevantne informacie, len to aky je unikatny (pricom, ako je dnes bezne, 90% dielov a prac nema unikatnych od automobilky, ale od spolocnych subdodavatelov).... cest vynimkam... :-(Preto su aj auta tak nekrestansky drahe! A pritom vsetky rovnako nudne... a rovnako poruchove ze jo..... opat, cest vynimkam :-)Je zaujimave, ze pokial si automobilky robili vlastny vyvoj, tak sa objavovali revolucne zmeny, a odkedy vyvoj robi Bosch a spolocne podniky, tak je to len velmi pomala evolucia, zato cena sa zvysila napriklad za 10 rokov o 2-3 nasobok!Alebo vie niekto menovat nieco porovnatelne s revolucnymi minulymi vynalezmi, ako napriklad Turbo, nezavisle zavesenie kolies, McPherson, hydraulicke pruzenie, riadenie a prenos vykonu Citroen, ABS, vstrekovanie, kotucove brzdy, airbagy...A preco sa niektore automobilky sa vracaju ku menej pokrokovym, ale zrejme spolahlivejsim rieseniam... napriklad Honda Civic uz nema nezavisle zavesenie zadnych kolies.... Motory uz maju opat rozvodove retaze namiesto remenov...hmm hmm...Niekto tu spominal 5-th Gear.. . v tejto relacii testovali nedavno stary mercedes, a nenapadne tam priznala automobilka Mercedes, ze sa len snazi postupne priblizit spolahlivosti starych modelov.... Ten mercedes vydrzal vsetko... Potopili ho, dlho chodili cez testovaci polygon rozbitej cesty, presiel cez neho Super Truck na vysokych kolesach... a stale nastartoval a odisiel po svojich... aj ked pokrivenych... kolesach a zavesoch.A keby nemal pokrokovy 5-prvkovy zaves zadnych kolies, ale iba klasicku napravu, tak ani tie kolesa a zavesy by nemal pokrivene.
Ten vykon v Koeniggseggu je uplne nanic, ked nedokaze odjazdit ani 3 kola na okruhu bez poruchy...O jeho spolahlivosti hovori aj ucast jednej posadky na Gumball 3000 a ich neustale problemy. Staci si pozriet jednu cast zo siedmej serie Fifth Gear (neviem presne ktoru, nie som doma) - tam sa Koeniggsegg ukazal v "plnej krase"...kym este jazdil, stal za prd (radenie, riadenie, brzdy,...)
Jó to taková Oktáfka f tédéíčku...viď?...
Mna by zaujimalo na com usetrili celych 200 kg na uz tak lahkom aute. Ved uz CCR bol skoro cely z hliniku, karbonu, kevlaru a neviem coho vsetkeho...
Třeba vymontovali brzdy...
a taky čelní a zadní sklo. tím se zmenšil aerodinamický odpor, protže vzduch nemusí obtékat přez auto pak ještě střecha která tam zůstala kvůli torzní tuhosti funguje jako jedn ovelký křídlo pak vymontovali obě seačky. řidič bude ještě blíže zemi a navic nebude tolik zavazet tomu proudícímu vzduchu
myslim že to sou smělý plány a podle mě úplně zbytečný, ale proč ne? Když je to baví. Osobně si myslim, že Koenigsegg by Veyrona sestřelil ze silnice po pár stovkách metrů, Veyron a CCR sou totiž úplně odlišný auta a ani jedno si nehraje na to druhý. Ale tahle věta mě dostala:) :"Otázkou ovšem je, zda je Koenigsegg skutečně samostatné auto, protože tento výrobce používá motory, převodovky atd. od jiných výrobců a dodává pouze ladění a další prvky." vždyť to samí by sme mohli říct i o Bubatti.. to taky jen ladí věci co vyvinulo VW, když se Ultima stala nejrychlejším autem světa(0-160-0), taxe taky nikdo nepídil po tom že má motor z Corvetty a vůbec hodně věcí je od Chevroletu a Porsche
myslim, ze je to mineno ve smyslu, ze za vyvojem Bugatti stoji Volkswagen, tudiz je to nejrychlejsi auto od jedne automobilky ... kdezto Koenigsegg ma kazdou komponentu odjinud
No myslím že Bugati je na jiné technické urovni než Koenigsegg. Bugati je auto, kterým je vhodné na každodení ježdění a přitom má vlastnosti supersportu a konfort bude určitě vyšší než u nějakého Superbu. Pokud vím tak Veyron není splácanina. Převodovku vyvinuly specielně pro něj v anglii a hnací hřídele atd. taky nepochází z Lamborginy. Původně používaly ty z Lamba, ale ty se prý extrémní odstředivou silou zničily, protože se nemazali. Palivové čerpadla taky nejsou z VW. a Páčky pod volantem jsou z hořčíku a stojí 200tkč
Pomalu mi odchází Forman a budu si muset pořídit na každodenní ježdění něco jiného. Myslíš, že mi dají na Vejrona slevu 200tkč, když si nechám dát pod volant páčky z plastu?
Dítě moje... V Anglii to vyvýjely samé ženské, že? Hmmm podle toho ten Veyron vypadá. atd...atd... Kolik ti je let, že si takový odborník přes hořčíkové páčky?
ježiši
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.