Koenigsegg chystá pohřbít Veyron modelem CCX

Švédský malosériový výrobce sportovních vozů Koenigsegg se chystá do Ženevy se skutečným skvostem. Poté, co vytvořil rychlostní rekord 395 km/h se svým modelem CCR, byl pokořen Veyronem, který jako první sériový vůz dosáhl hranice 400 km/h. Koenigsegg však přichystal novou zbraň, kterou chce pokořit i tento výkon. Model CCX bude odvozen od modelu původního CCR, ovšem výkon bude navýšen a také hmotnost půjde dolů. Výkon by měl atakovat hranici 600 kW (816 k) a hmotnost bude stlačena pod 1000 kg, což je o téměř 200 kg méně, než model CCR. Cena novinky by se pak měla pohybovat pod hranicí 650 tis. dolarů, tedy zhruba na polovině ceny Veyronu.

Otázkou ovšem je, zda je Koenigsegg skutečně samostatné auto, protože tento výrobce používá motory, převodovky atd. od jiných výrobců a dodává pouze ladění a další prvky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CCX
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků