Koenigsegg chystá pohřbít Veyron modelem CCX

Švédský malosériový výrobce sportovních vozů Koenigsegg se chystá do Ženevy se skutečným skvostem. Poté, co vytvořil rychlostní rekord 395 km/h se svým modelem CCR, byl pokořen Veyronem, který jako první sériový vůz dosáhl hranice 400 km/h. Koenigsegg však přichystal novou zbraň, kterou chce pokořit i tento výkon. Model CCX bude odvozen od modelu původního CCR, ovšem výkon bude navýšen a také hmotnost půjde dolů. Výkon by měl atakovat hranici 600 kW (816 k) a hmotnost bude stlačena pod 1000 kg, což je o téměř 200 kg méně, než model CCR. Cena novinky by se pak měla pohybovat pod hranicí 650 tis. dolarů, tedy zhruba na polovině ceny Veyronu.

Otázkou ovšem je, zda je Koenigsegg skutečně samostatné auto, protože tento výrobce používá motory, převodovky atd. od jiných výrobců a dodává pouze ladění a další prvky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CCX
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků