Koenigsegg CCXR Special Edition, supersport za supercenu

Švédská automobilka Koenigsegg představila již na březnovém autosalonu v Ženevě speciální model Koenigsegg CCXR, který byl poháněn přeplňovaným osmiválcem o výkonu 1 018 koní a točivém momentu 1 060 Nm. Specifikem tohoto vozu pak je, že je spaluje čistý líh.

A právě tento vůz se pomalu chystá do výroby a tedy i do prodeje. Zapomenuty jsou i problémy s řiditelnosti takto výkonného vozu, což vedlo při jedné z testovacích jízd i k nehodě. A venku jsou i všechny důležité informace.

Hliníkový osmiválec o objemu 4,7 litru je dopován dvojitým turbem Rotrex s plnícím tlakem 1,5 baru. Motor je schopen spalovat Natural 98 i E85, tedy směs lihu a naturalu v poměru 85:15.

Motor pak dosahuje výkonu 748 KW (1 018 k) při 7 200 ot/min a točivým momentem 1 060 Nm při 6 100 ot/min. Stovku zvládá tento vůz za 2,9 s a dosahuje rychlosti přes 400 km/h. A to vše při kombinované spotřebě 22 l naturalu N98 na 100 km.

Speciální brzdy pak umožní zastavit ze sto kilometrové rychlosti na 31 metrech a vůz vzládné příčné přetížení v zatáčkách až 1,4 g.

Samotný výrobce se netají tím, že tento model má pohřbít Bugatti Veyron, tedy nejvýkonnější, nejrychlejší a nejdražší sériový vůz současnosti. Koenigsegg CCXR má větší výkon, má pokořit vyšší rychlost a navíc bude stát neskutečných 1 575 000 eur, tedy zhruba 44 000 000 korun, což je o více než 14 000 000 více, než kolik stojí Veyron.

Na druhou stranu je otázkou, zda bude vůz i tak jistý na silnici, jako Veyron. Jakékoli testy Koenigseggů totiž naznačují, že vůz je opravdu velmi divoký a zvládnout jej dá velkou prácí. Veyron je pak vůči němu doslova beránek, který zvládne uřídit i žena při cestě do zaměstnání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCXR Special Edition  Foto: Autojunk.NL

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků