Koenigsegg CCXR Special Edition, supersport za supercenu

Švédská automobilka Koenigsegg představila již na březnovém autosalonu v Ženevě speciální model Koenigsegg CCXR, který byl poháněn přeplňovaným osmiválcem o výkonu 1 018 koní a točivém momentu 1 060 Nm. Specifikem tohoto vozu pak je, že je spaluje čistý líh.

A právě tento vůz se pomalu chystá do výroby a tedy i do prodeje. Zapomenuty jsou i problémy s řiditelnosti takto výkonného vozu, což vedlo při jedné z testovacích jízd i k nehodě. A venku jsou i všechny důležité informace.

Hliníkový osmiválec o objemu 4,7 litru je dopován dvojitým turbem Rotrex s plnícím tlakem 1,5 baru. Motor je schopen spalovat Natural 98 i E85, tedy směs lihu a naturalu v poměru 85:15.

Motor pak dosahuje výkonu 748 KW (1 018 k) při 7 200 ot/min a točivým momentem 1 060 Nm při 6 100 ot/min. Stovku zvládá tento vůz za 2,9 s a dosahuje rychlosti přes 400 km/h. A to vše při kombinované spotřebě 22 l naturalu N98 na 100 km.

Speciální brzdy pak umožní zastavit ze sto kilometrové rychlosti na 31 metrech a vůz vzládné příčné přetížení v zatáčkách až 1,4 g.

Samotný výrobce se netají tím, že tento model má pohřbít Bugatti Veyron, tedy nejvýkonnější, nejrychlejší a nejdražší sériový vůz současnosti. Koenigsegg CCXR má větší výkon, má pokořit vyšší rychlost a navíc bude stát neskutečných 1 575 000 eur, tedy zhruba 44 000 000 korun, což je o více než 14 000 000 více, než kolik stojí Veyron.

Na druhou stranu je otázkou, zda bude vůz i tak jistý na silnici, jako Veyron. Jakékoli testy Koenigseggů totiž naznačují, že vůz je opravdu velmi divoký a zvládnout jej dá velkou prácí. Veyron je pak vůči němu doslova beránek, který zvládne uřídit i žena při cestě do zaměstnání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCXR Special Edition  Foto: Autojunk.NL

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků