Koenigsegg CCXR Special Edition, supersport za supercenu

Švédská automobilka Koenigsegg představila již na březnovém autosalonu v Ženevě speciální model Koenigsegg CCXR, který byl poháněn přeplňovaným osmiválcem o výkonu 1 018 koní a točivém momentu 1 060 Nm. Specifikem tohoto vozu pak je, že je spaluje čistý líh.

A právě tento vůz se pomalu chystá do výroby a tedy i do prodeje. Zapomenuty jsou i problémy s řiditelnosti takto výkonného vozu, což vedlo při jedné z testovacích jízd i k nehodě. A venku jsou i všechny důležité informace.

Hliníkový osmiválec o objemu 4,7 litru je dopován dvojitým turbem Rotrex s plnícím tlakem 1,5 baru. Motor je schopen spalovat Natural 98 i E85, tedy směs lihu a naturalu v poměru 85:15.

Motor pak dosahuje výkonu 748 KW (1 018 k) při 7 200 ot/min a točivým momentem 1 060 Nm při 6 100 ot/min. Stovku zvládá tento vůz za 2,9 s a dosahuje rychlosti přes 400 km/h. A to vše při kombinované spotřebě 22 l naturalu N98 na 100 km.

Speciální brzdy pak umožní zastavit ze sto kilometrové rychlosti na 31 metrech a vůz vzládné příčné přetížení v zatáčkách až 1,4 g.

Samotný výrobce se netají tím, že tento model má pohřbít Bugatti Veyron, tedy nejvýkonnější, nejrychlejší a nejdražší sériový vůz současnosti. Koenigsegg CCXR má větší výkon, má pokořit vyšší rychlost a navíc bude stát neskutečných 1 575 000 eur, tedy zhruba 44 000 000 korun, což je o více než 14 000 000 více, než kolik stojí Veyron.

Na druhou stranu je otázkou, zda bude vůz i tak jistý na silnici, jako Veyron. Jakékoli testy Koenigseggů totiž naznačují, že vůz je opravdu velmi divoký a zvládnout jej dá velkou prácí. Veyron je pak vůči němu doslova beránek, který zvládne uřídit i žena při cestě do zaměstnání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCXR Special Edition  Foto: Autojunk.NL

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků