Koenigsegg CCXR Special Edition, supersport za supercenu

Švédská automobilka Koenigsegg představila již na březnovém autosalonu v Ženevě speciální model Koenigsegg CCXR, který byl poháněn přeplňovaným osmiválcem o výkonu 1 018 koní a točivém momentu 1 060 Nm. Specifikem tohoto vozu pak je, že je spaluje čistý líh.

A právě tento vůz se pomalu chystá do výroby a tedy i do prodeje. Zapomenuty jsou i problémy s řiditelnosti takto výkonného vozu, což vedlo při jedné z testovacích jízd i k nehodě. A venku jsou i všechny důležité informace.

Hliníkový osmiválec o objemu 4,7 litru je dopován dvojitým turbem Rotrex s plnícím tlakem 1,5 baru. Motor je schopen spalovat Natural 98 i E85, tedy směs lihu a naturalu v poměru 85:15.

Motor pak dosahuje výkonu 748 KW (1 018 k) při 7 200 ot/min a točivým momentem 1 060 Nm při 6 100 ot/min. Stovku zvládá tento vůz za 2,9 s a dosahuje rychlosti přes 400 km/h. A to vše při kombinované spotřebě 22 l naturalu N98 na 100 km.

Speciální brzdy pak umožní zastavit ze sto kilometrové rychlosti na 31 metrech a vůz vzládné příčné přetížení v zatáčkách až 1,4 g.

Samotný výrobce se netají tím, že tento model má pohřbít Bugatti Veyron, tedy nejvýkonnější, nejrychlejší a nejdražší sériový vůz současnosti. Koenigsegg CCXR má větší výkon, má pokořit vyšší rychlost a navíc bude stát neskutečných 1 575 000 eur, tedy zhruba 44 000 000 korun, což je o více než 14 000 000 více, než kolik stojí Veyron.

Na druhou stranu je otázkou, zda bude vůz i tak jistý na silnici, jako Veyron. Jakékoli testy Koenigseggů totiž naznačují, že vůz je opravdu velmi divoký a zvládnout jej dá velkou prácí. Veyron je pak vůči němu doslova beránek, který zvládne uřídit i žena při cestě do zaměstnání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Koenigsegg CCXR Special Edition  Foto: Autojunk.NL

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků