Kapitoly článku:
Interiér
Koenigsegg je zvláštní v tom, že nemá klíček. Po deaktivování imobilizéru zmáčknete mikrospínač dveří, pootevře se okno a dveře se vysunou a pootočí o 90 stupňů. Po nasednutí do vozu vás překvapí velké panoramatické přední sklo, které poskytuje výborný výhled. Pro interiér byly použity kvalitní materiály, jako je kůže, alcantara, kevlar nebo chromované doplňky.
Většinu ovládacích prvků najdete na hliníkovém kruhu na středové konzole. Součástí výbavy je navigační systém, parkovací asistent, klimatizace, zrcátka v elektrice, audiosestava s CD přehrávačem, ABS, kontrola trakce a sada zavazadel přímo od firmy Koenigsegg, které přesně padnou do kufru.
Originálním krokem a zajímavostí je střecha, která se dá jednoduše odejmout a uložit pod víko zavazadlového prostoru. Z dravého kupé máte během chvilky elegantní roadster, který nutně zaujme každého.
Plnou forsáž, pane...
Nastartujete osmiválec tlačítkem na palubce a začnou se dít neuvěřitelné věci. Kompresor začne pěchovat motor a Koenigsegg číhá jako predátor na kořist.
Zařadíte jedničku, sešlápnete plyn a auto se vyřítí jako utržené z řetězů. Akceleraci z 0 km/h na 100 km/h zvládne za 3,4 s, maximální rychlost je 390 km/h. Ze stovky zastavíte na pouhých 32 metrech a můžete být vystavení bočnímu přetížení až 1,15 G.
Co dodat? Cena je prý sdělována jen vážným zájemcům, některé zdroje uvádí 18 500 000 Kč.
Parametry
- Koenigsegg CC 8S
- Rozměry: 4 190 x 1 990 x 1 070 mm
- Rozvor: 2 660 mm
- Hmotnost 1175 kg
- Motor: V8, 4700 cc, kompresor
- Výkon: 489 kW (665 k)/6 800 ot.
- Točivý moment: 750 Nm/5 000 ot.
- Zrychlení 0-100 km/h: 3,4 s
- Maximální rychlost: 390 km/h
- 0-400 m: 10 s
- Počet koní na tunu: 557
- Cena: cca 18 500 000 Kč
Pár fotografií