Koenigsegg CC - superbezpečné superauto

Při pohledu na superrychlé auto snů si člověk podvědomě řekne: „Vždyť je to obyčejná rakev na kolech. Majitel není nic více, než dobrovolný dárce krve a orgánů, pokud některé po nehodě zbydou.“ V případě Koenigseggu CC je tomu však jinak.

Ano, Koenigsegg CC byl právě před nedávnem podroben crash testu, a to formou simulovaného bočního nárazu. Výsledek tohoto testu udivil opravdu všechny. Data získaná z figurín, konkrétně míra poškození hlavy HIC a další, jsou jedny z nejnižších, které byly kdy naměřeny.

Posádka by nejenom po tomto nárazu přežila bez úhony, ale taktéž lehce otevřela dveře a odjela s vozem po vlastní ose domů. Inženýři z Koenigseggu pro jednou opět ukázali, že mají náskok před konkurencí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CC je velmi exotický kousek, byť pochází z chladného Švédska

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základem je osmiválec s výkonem 481 kW/655 koní, mohutným točivým
momentem 750 Nm, zrychlení z 0 - 100 km/h je za neuvěřitelné 3,5 sekundy,
maximální rychlost 390 km/h

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Výsledky crash testu dopadly nad očekávání dobře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků