Koenigsegg AgeraR: 1 115 PS, rakev na střeše

Švédský malovýrobce na svém ženevském stánku vystavuje bizarní kombinaci supersportu Agera R a střešního boxu Thule…

Koenigsegg se do Ženevy po roce vrátil s modelem Agera, tentokrát však v jeho sériovém provedení. Ještě více zájmu však probouzí špičkové provedení Koenigsegg Agera R, které budí respekt svými parametry i agresivními liniemi, a to i přesto, že stále vychází z konstrukce CC dobrých 15 let staré. Stále je to však ryzí Koenigsegg a stále zůstává ve formě. Agera R disponuje černobílým lakováním, které pojmenoval zadavatel této stavby jako Speed Racer, a pod karoserií z uhlíkových kompozitů se skrývá špičková technika.

Základní skořepina váží pouhých 70 kg, což přispívá k relativně velmi nízké pohotovostní hmotnosti celého vozu Agera R ve výši jen 1 330 kg. A tato hodnota má zmíněnému stroji dle tvrzení výrobce zajistit pomyslný titul „nejlehčí silniční supersport současnosti“. A tato skutečnost obzvláště vyniká v konfrontaci s použitou pohonnou jednotkou a jejími vlastnostmi. Řeč je o pětilitrovém osmiválci s dvojitým přeplňováním, výkonem 1 115 koní (820 kW) a točivým momentem 1 200 Nm. Tyto hodnoty jsou dosahovány při provozu na etanolové palivo E85, pokud natankujete běžný natural 95, výkon klesne na 940 koní (691 kW) a točivý moment se smrskne na „pouhých“ 1 100 Nm.  

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kombinace supersportu a střešního boxu? Proč ne...

Za pozornost stojí, že celý motor je dílem konstruktérů Koenigsegg a včetně spojky, setrvačníku, výfuku a soustavy mazání se suchou klikovou skříní váží jen 197 kg. Pokud jde o spotřebu paliva, Agera R je relativně hospodárným strojem, jenž se prý v průměru spokojí se 14,7 l/100 km. Na motor navazuje nově vyvinutá sedmistupňová převodovka, která údajně vůbec poprvé kombinuje dvouspojkové ovládání a jediný vstupní hřídel, což má zajistit extrémně krátké časy pro změny převodů. Nový je též elektronicky řízený diferenciál E-Diff.

Koenigsegg Agera R teoreticky dosáhne rychlosti až 440 km/h, ale všechny stroje řady Agera budou vybaveny omezovačem na 375 km/h, přičemž pouze pro určité situace Koenigsegg nabízí jeho krátkodobé odblokování. Interiér tohoto klenotu je zdoben kombinací doplňků z hliníku, uhlíkových kompozitů, Alcantary a prvotřídní kůže. Posádka se může těšit na vestavěnou navigaci, výkonnou audiosoustavu i konektivitu přes rozhraní Bluetooth. Zavazadlový prostor vozů Agera pojme 120 litrů předmětů, ale pokud vám to není dost a chcete se v městském provozu proplétat spolu s Octaviemi a dalšími vozy obchodních cestujících s „rakvemi“ na střeše, připravila pro vás variantu specializovaná společnost Thule. Na střechu stroje Koenigsegg Agera R lze připevnit speciální úložný box, s nímž lze údajně bezpečně cestovat rychlostmi až 300 km/h. Ceny vozu Koenigsegg Agera R ani speciální „rakve“ Thule zatím zveřejněny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků