Koenigsegg AgeraR: 1 115 PS, rakev na střeše

Švédský malovýrobce na svém ženevském stánku vystavuje bizarní kombinaci supersportu Agera R a střešního boxu Thule…

Koenigsegg se do Ženevy po roce vrátil s modelem Agera, tentokrát však v jeho sériovém provedení. Ještě více zájmu však probouzí špičkové provedení Koenigsegg Agera R, které budí respekt svými parametry i agresivními liniemi, a to i přesto, že stále vychází z konstrukce CC dobrých 15 let staré. Stále je to však ryzí Koenigsegg a stále zůstává ve formě. Agera R disponuje černobílým lakováním, které pojmenoval zadavatel této stavby jako Speed Racer, a pod karoserií z uhlíkových kompozitů se skrývá špičková technika.

Základní skořepina váží pouhých 70 kg, což přispívá k relativně velmi nízké pohotovostní hmotnosti celého vozu Agera R ve výši jen 1 330 kg. A tato hodnota má zmíněnému stroji dle tvrzení výrobce zajistit pomyslný titul „nejlehčí silniční supersport současnosti“. A tato skutečnost obzvláště vyniká v konfrontaci s použitou pohonnou jednotkou a jejími vlastnostmi. Řeč je o pětilitrovém osmiválci s dvojitým přeplňováním, výkonem 1 115 koní (820 kW) a točivým momentem 1 200 Nm. Tyto hodnoty jsou dosahovány při provozu na etanolové palivo E85, pokud natankujete běžný natural 95, výkon klesne na 940 koní (691 kW) a točivý moment se smrskne na „pouhých“ 1 100 Nm.  

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kombinace supersportu a střešního boxu? Proč ne...

Za pozornost stojí, že celý motor je dílem konstruktérů Koenigsegg a včetně spojky, setrvačníku, výfuku a soustavy mazání se suchou klikovou skříní váží jen 197 kg. Pokud jde o spotřebu paliva, Agera R je relativně hospodárným strojem, jenž se prý v průměru spokojí se 14,7 l/100 km. Na motor navazuje nově vyvinutá sedmistupňová převodovka, která údajně vůbec poprvé kombinuje dvouspojkové ovládání a jediný vstupní hřídel, což má zajistit extrémně krátké časy pro změny převodů. Nový je též elektronicky řízený diferenciál E-Diff.

Koenigsegg Agera R teoreticky dosáhne rychlosti až 440 km/h, ale všechny stroje řady Agera budou vybaveny omezovačem na 375 km/h, přičemž pouze pro určité situace Koenigsegg nabízí jeho krátkodobé odblokování. Interiér tohoto klenotu je zdoben kombinací doplňků z hliníku, uhlíkových kompozitů, Alcantary a prvotřídní kůže. Posádka se může těšit na vestavěnou navigaci, výkonnou audiosoustavu i konektivitu přes rozhraní Bluetooth. Zavazadlový prostor vozů Agera pojme 120 litrů předmětů, ale pokud vám to není dost a chcete se v městském provozu proplétat spolu s Octaviemi a dalšími vozy obchodních cestujících s „rakvemi“ na střeše, připravila pro vás variantu specializovaná společnost Thule. Na střechu stroje Koenigsegg Agera R lze připevnit speciální úložný box, s nímž lze údajně bezpečně cestovat rychlostmi až 300 km/h. Ceny vozu Koenigsegg Agera R ani speciální „rakve“ Thule zatím zveřejněny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků