Koenigsegg Agera R 2013: 1140 koní pro rekordmana

Koenigsegg Agera R zaznamenal celou řadu rekordů. V Ženevě je ovšem k vidění vylepšené provedení, které má výkonnější motor a které zvládne až 440 km/h.

Další specialitou, která je k vidění v Ženevě, je Koenigsegg Agera R. Tohle auto mělo už dříve brutální jízdní výkony, což nakonec potvrzuje také několik ocenění typu rekordního zrychlení z nuly na 300 km/h za 14,53 s, zpomalení z 300 km/h na nulu za 6,66 s nebo 0 – 300 -0 km/h za 21,19 s. To vše se ale vztahuje ke staršímu provedení. Nové je ještě rychlejší.

Tedy alespoň podle oficiálních údajů. Vůz má dvakrát přeplňovaný pětilitrový osmiválec, jehož výkon vzrostl z původních 1115 k na 1140 k. Vrchol točivého momentu je stále 1200 Nm (při 4100 ot./min). Více než 1000 Nm má ale řidič k dispozici v rozmezí od 2700 do 6170 ot./min. Stovka je otázkou 2,9 s, zrychlení z nuly na 200 km/h zvládne Agera R za 7,5 s. Maximální rychlost omlazené Agery R se posunula na 440 km/h.

Video | Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Fascinace | Ostatní značky

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Koenigsegg ovšem prezentuje svou novinku také jako ekologicky šetrný supersport. Agera R totiž podává nejvyšší výkony v případě, že natankujete bioethanol E85. Pokud jej řidič vymění za klasický Natural 95, spadne maximální výkon na pouhých 960 k a točivý moment klesne na 1100 Nm.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků