Koenigsegg Agera One:1 slibuje parametry jako z jiného vesmíru

Co byste řekli na jeden megawatt výkonu? Podobně ohromující jsou ale všechna ostatní čísla, která s novým skandinávským hypersportem souvisí.
Seznam kapitol
  1. Koenigsegg Agera One:1
  2. Koenigsegg Agera One:1 Fotogalerie

Christian von Koenigsegg slaví v Ženevě dvacetiny svojí nejoblíbenější hračky nejstylovějším myslitelným způsobem: extrémní verzí už tak extrémního hypersportu Koenigsegg Agera.

Poněkud matoucí označení Agera One:1 odkazuje na skutečnost, že nejnovější kreace skandinávského byznysmena má poměr výkonu k hmotnosti 1:1, tedy jeden kilogram hmotnosti na jednu koňskou sílu. A jak je to s tím megawattem? Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l vyvine v 8250 ot./min. výkon 1360 koňských sil, tedy rovných 1000 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podobně zběsilá je hodnota nejvyššího točivého momentu – 1371 Nm. Mezi třemi a osmi tisíci otáček navíc nepoklesne pod tisíc newtonmetrů. Sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Chcete další neuvěřitelné číslo? Dobrá. Koenigsegg slibuje příčné zrychlení až 2 g – na pneumatikách homologovaných pro silniční provoz!  Vnitřnosti řidiče Agery One:1 si v břišní dutině opravdu neodpočinou...

Nejvyšší rychlost by teoreticky měla přesáhnout 440 km/h, ale sám Koenigsegg uvádí, že při vývoji nebyla prioritou. Agera One:1 bude hledat pole působnosti na závodních okruzích, čemuž odpovídá i přítlak 610 kg v rychlosti 260 km/h. Při 440 km/h je to dokonce 830 kg. Aerodynamice napomáhají aktivní klapky na přední části vozu, stejně jako hyrdaulicky ovládané zadní křídlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K mimořádným jízdním výkonům přispívá vedle silného motoru i propracovaná aerodynamika

Pokud jde o hmotnost, je třeba brát název auta poněkud s rezervou. Výrobce sice uvádí 1360 kg, ale s palivovou nádrží doplněnou na 50 % kapacity. Ve skutečnosti se tak pohotovostní hmotnost bez řidiče bude blížit hranici čtrnácti set kilo. Což je pořád muší váha. Rozdělení mezi nápravy je 44:56.

Jisté je, že stlačovat hmotnost na minimum i některá méně obvyklá technická řešení, jako je odlehčený karbonový podvozek, skříň turbodmychadla vyrobená patentovaným postupem na 3D tiskárně nebo titanový výfuk, který přišel na svět stejným způsobem.

Od Koeingsegga je v podstatě laskavé, že se do Ženevy vůbec obtěžoval. Celá plánovaná série Agery One:1 je totiž rozebraná předem. Cenu firma vůbec nezveřejnila, ale nepochybně bude z kategorie „Musíte-li se ptát, kolik stojí, nemůžete si ho dovolit“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Koenigsegg Agera One:1
  2. Koenigsegg Agera One:1 Fotogalerie

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků