Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiální pozvánku na autosalonu v Ženevě. Automobilka bude slavit dvacáté výročí, a to prostřednictvím představení modelu Agera One:1, což je první sériově vyráběné auto na světě s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1. Jak už bylo řečeno, tento supersport zvládne v zatáčkách přetížení 2 G, a to díky vyspělému podvozku a prvotřídní aerodynamice.

Koenigsegg Agera One:1: aktivní aerodynamika a přítlak až 600 kg

Koenigsegg Agera One:1: aktivní aerodynamika a přítlak až 600 kg

Obě oblasti nabízejí aktivní členy, takže je systém průběžně upravuje a řidič si zároveň bude moci mnoho věcí nastavit. Mění se světlá výška, charakteristika tlumičů, přední levá a pravá klapka se nastavují zvlášť nezávisle na sobě, aktivní je samozřejmě také zadní křídlo. Celkem dokáže systém aerodynamiky vyprodukovat přítlak 610 kg při rychlosti 260 km/h.

Karbonový monokok je o dvacet procent lehčí než by byl při použití běžných postupů, titanový výfuk pro změnu ušetří 400 gramů ve srovnání s hliníkovou alternativou, sedadla pocházejí z vlastního vývoje a opět jsou vyrobena z karbonu.

Ženeva 2014: kompletní přehled všech očekávaných premiér

Ženeva 2014: kompletní přehled všech očekávaných premiér

Agera One:1 je zároveň prvním sériově vyráběným autem, které nabídne maximální výkon 1 MW dostupný při 7500 ot./min. Točivý moment končí na 1371 Nm při 6000 ot./min, přičemž více než 1000 Nm má řidič k dispozici od 3000 do 7500 ot./min. Omezovač zasahuje při 8250 ot./min.

O maximální rychlosti zatím automobilka tvrdí, že není prioritou. Výpočty ovšem ukazují maximálku za hranicí 440 km/h. Koenigsegg Agera One:1 by se měl stát nejrychlejším sériovým vozem planety. Na 400 km/h se dostane zhruba za 20 sekund, brzdění ze 400 km/h na nulu proběhne za deset sekund.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků