Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiální pozvánku na autosalonu v Ženevě. Automobilka bude slavit dvacáté výročí, a to prostřednictvím představení modelu Agera One:1, což je první sériově vyráběné auto na světě s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1. Jak už bylo řečeno, tento supersport zvládne v zatáčkách přetížení 2 G, a to díky vyspělému podvozku a prvotřídní aerodynamice.

Koenigsegg Agera One:1: aktivní aerodynamika a přítlak až 600 kg

Koenigsegg Agera One:1: aktivní aerodynamika a přítlak až 600 kg

Obě oblasti nabízejí aktivní členy, takže je systém průběžně upravuje a řidič si zároveň bude moci mnoho věcí nastavit. Mění se světlá výška, charakteristika tlumičů, přední levá a pravá klapka se nastavují zvlášť nezávisle na sobě, aktivní je samozřejmě také zadní křídlo. Celkem dokáže systém aerodynamiky vyprodukovat přítlak 610 kg při rychlosti 260 km/h.

Karbonový monokok je o dvacet procent lehčí než by byl při použití běžných postupů, titanový výfuk pro změnu ušetří 400 gramů ve srovnání s hliníkovou alternativou, sedadla pocházejí z vlastního vývoje a opět jsou vyrobena z karbonu.

Ženeva 2014: kompletní přehled všech očekávaných premiér

Ženeva 2014: kompletní přehled všech očekávaných premiér

Agera One:1 je zároveň prvním sériově vyráběným autem, které nabídne maximální výkon 1 MW dostupný při 7500 ot./min. Točivý moment končí na 1371 Nm při 6000 ot./min, přičemž více než 1000 Nm má řidič k dispozici od 3000 do 7500 ot./min. Omezovač zasahuje při 8250 ot./min.

O maximální rychlosti zatím automobilka tvrdí, že není prioritou. Výpočty ovšem ukazují maximálku za hranicí 440 km/h. Koenigsegg Agera One:1 by se měl stát nejrychlejším sériovým vozem planety. Na 400 km/h se dostane zhruba za 20 sekund, brzdění ze 400 km/h na nulu proběhne za deset sekund.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky