Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiální pozvánku na autosalonu v Ženevě. Automobilka bude slavit dvacáté výročí, a to prostřednictvím představení modelu Agera One:1, což je první sériově vyráběné auto na světě s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1. Jak už bylo řečeno, tento supersport zvládne v zatáčkách přetížení 2 G, a to díky vyspělému podvozku a prvotřídní aerodynamice.

Autosalony | Sportovní auta | Design | Ostatní značky | Ženeva 2014

Koenigsegg Agera One:1: aktivní aerodynamika a přítlak až 600 kg

Obě oblasti nabízejí aktivní členy, takže je systém průběžně upravuje a řidič si zároveň bude moci mnoho věcí nastavit. Mění se světlá výška, charakteristika tlumičů, přední levá a pravá klapka se nastavují zvlášť nezávisle na sobě, aktivní je samozřejmě také zadní křídlo. Celkem dokáže systém aerodynamiky vyprodukovat přítlak 610 kg při rychlosti 260 km/h.

Karbonový monokok je o dvacet procent lehčí než by byl při použití běžných postupů, titanový výfuk pro změnu ušetří 400 gramů ve srovnání s hliníkovou alternativou, sedadla pocházejí z vlastního vývoje a opět jsou vyrobena z karbonu.

Premiéry | Autosalony | Ženeva 2014

Ženeva 2014: kompletní přehled všech očekávaných premiér

Agera One:1 je zároveň prvním sériově vyráběným autem, které nabídne maximální výkon 1 MW dostupný při 7500 ot./min. Točivý moment končí na 1371 Nm při 6000 ot./min, přičemž více než 1000 Nm má řidič k dispozici od 3000 do 7500 ot./min. Omezovač zasahuje při 8250 ot./min.

O maximální rychlosti zatím automobilka tvrdí, že není prioritou. Výpočty ovšem ukazují maximálku za hranicí 440 km/h. Koenigsegg Agera One:1 by se měl stát nejrychlejším sériovým vozem planety. Na 400 km/h se dostane zhruba za 20 sekund, brzdění ze 400 km/h na nulu proběhne za deset sekund.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků