Koenigsegg Agera: devět set švédských kobyl

V Ženevě oslaví premiéru i nový, velmi svižný seveřan v podobě Koenigseggu Agera. Na pohled ohromí svým výkonem 910 koní. (+ video)

Doplněno 3.3. v 04:45 o oficiální video Koenigseggu.

Ačkoli má jít o „kompletně nový model“, jeho zběžné srovnání s dosavadním typem CCX vykazuje řadu podobných rysů, takže kdo ví, jaká je skutečnost. Prakticky indentická je totiž i pohonná jednotka, jedná se tedy o vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který se může pochlubit nejvyšším výkonem až 910 koní (669 kW) při 6 850 ot./min. a špičkou točivého momentu na hodnotě 1 100 Nm při 5 100 ot./min. Alespoň 1 000 Nm je přitom dostupných v rozmezí od 2 680 do 6 100 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také díky pohotovostní hmotnosti 1 290 kg novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s a hranice 200 km/h padne po rozjetí již za 8,9 s, nejvyšší rychlost prý leží někde u 400 km/h. Brzdový systém disponuje keramickými kotouči s vnitřním a příčným chlazením o rozměrech 392 x 36 m vpředu a 380 x 34 mm vzadu. Stejně jako CCX, i Agera disponuje snímatelnou pevnou střechou, kterou lze převážet na zvláštním místě pod kapotou. Podovzek se stavitelným pérováním je stále vyráběn z kompozitů vyztužených hliníkovými strukturami, povrchové díly jsou vyrobeny z kombinace uhlíkových kompozitů a kevlaru. Zcela nové je však pojetí interiéru s lehkou stavbou palubní desky a středové konzole, kontrolní přístroje a ovladače jsou podsvětleny „neviditelnými nanotrubicemi“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ceny Koenigseggu Agera jsou zatím tajemstvím, ale v dané kategorii aut a jejich zákazníků zřejmě nehrají výraznější roli. Jisté je, že Koenigsegg plánuje vyrábět 16 až 20 vozů ročně, přičemž objednávky začne přijímat právě v Ženevě. A tam se zřejmě teprve dozvíme, jestli je Agera jen vylepšenou verzí řady CCX, nebo opravdu zcela novým strojem (vyrábět se však má souběžně se stávajícími modely CCX a CCXR). Připomeňme, že Koenigsegg vyrábí své supersportovní vozy již 15 let a úzce spolupracuje třeba s firmou Michelin, které pomáhá zkoušet pneumatiky určené pro ta nejvýkonnější silniční vozidla. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg Agera
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků