Koenigsegg a Qoros v Šanghaji představí super elektromobil

Koenigsegg a Qoros v Šanghaji představí super elektromobil

Jak je známo, švédský výrobce hypersportů Koenigsegg spolupracuje s čínskou automobilkou Qoros na motoru bez vačky.  Nyní obě automobilky oznámily prohloubení spolupráce a společně vyvíjejí elektromobil, který se představí na nadcházejícím šanghajském autosalonu.

Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Společný projekt ještě nemá oficiální jméno, ale mluví se o 9 Qlectric. Čínská média mluví o dojezdu 500 km a zrychlení z 0 na 100 km/h okolo tří vteřin, třebaže ani jedna z interesovaných automobilek tyto spekulace nepotvrdila.  

Čtyřdveřový automobil s prostorem pro čtyřčlennou posádku tvoří karbonový monokok, který podle dostupných počítačových skic připomíná kupé. Koenigsegg prostřednictvím sociálních sítí zveřejnil, že další oblastí, ve které se hodlá etablovat, jsou elektromobily. Jestli se tento elektromobil dostane do výroby, nebo jede o průzkum terénu, není zřejmé, každopádně Qoros koncept elektrického vozu představil na autosalonu v Guangzhou, takže jeho plány jsou jasné… 

Jak funguje bezvačkový systém, na kterém Koenigsegg pracuje s automobilkou Qoros, se můžete podívat na přiloženém videu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků