Kodiaq RS má virtuální kokpit s otáčkoměrem uprostřed. Jako RS od Audi

Škoda opět láká na představení nejsilnější verze Kodiaqu. Dostane specifický virtuální kokpit či generátor zvuku.

Škoda Kodiaq RS už stanovila poměrně bizarní rekord na Nordschleife, kde je "nejrychlejším sedmimístným SUV", před pařížskou premiérou boleslavští poodhalují některé specifické prvky výbavy novinky na přiloženém videu.

Vidíme krátké záběry na exteriér a detail například na šedivě lakované lité disky kol. Zaujme ale pohled do interiéru. Kodiaq RS totiž po vzoru například Audi RS4 Avant nabídne pátý mód virtuálního kokpitu. Displej za volantem bude mít "karbonový vzhled" a především se otáčkoměr může přemístit do středu.

Škoda naznačila podobu interiéru nástupce Rapidu. Konečně se odvázala

Škoda naznačila podobu interiéru nástupce Rapidu. Konečně se odvázala

Novinkou u Škodovky je také systém "Dynamic Sound Boost". Má vlastní řídicí jednotku, která čte signály z palubních systémů a na jejich základě mění a zesiluje zvuk motoru v závislosti na zvoleném režimu jízdy. Jedná se tedy o sofistikovanější způsob, než generátor u Octavie RS.

Dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním nabídne výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment 500 Nm. Agregát bude v modelové řadě Kodiaqu dodáván výhradně pro verzi RS. Určitě dojde na použití automatické převodovky DSG.

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Stejnou motorizaci už nyní využívá i Volkswagen Tiguan. Dynamické schopnosti Kodiaqu RS ještě neznáme, ale v případě Tiguanu mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximální rychlosti 228 km/h. Obdobné schopnosti bychom tedy čekali rovněž od Kodiaqu RS.

Potvrzen byl dříve i podvozek s adaptivními tlumiči, možnost volitelných jízdních režimů a samozřejmě pohon všech kol. Pařížský autosalon, na němž bude Kodiaq RS oficiálně představen, startuje ve čtvrtek 4. října a pokračuje až do neděle 14. října.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků