Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Sportovní verze SUV Škoda Kodiaq již má svou základní cenu a výbavu. První vozy k českým zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Krom studie Vision RS má Škoda na autosalonu v Paříži i druhou hvězdu. Je jím Kodiaq ve verzi RS. Detailně jej již stihl představit kolega Honza Mička. Tato verze, která se asi nedá nazvat sportovní, ale řekněme dynamicky schopnější, je především o motoru.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Kodiaq RS jako jediný model nabídky a historicky první vůz Škoda dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TDI, který už známe z Volkswagenů Tiguan a Arteon. Má výkon 176 kW a točivý moment 500 N.m, jsou poháněna všechna čtyři kol a převodovka je automatická sedmistupňová.

Přidejte k tomu jiné ladění podvozku, agresivnější design exteriéru a doplňky uvnitř včetně speciálně navrženého virtuálního kokpitu - a je tu Kodiaq RS. Na českém trhu startující se základní cenou 1.189.900 korun včetně DPH pro pětimístnou verzi. Právě základní číslo před zveřejněním kompletního ceníku vypustilo do světa české zastoupení. Stejně jako sériovou výbavu, kterou za tyto peníze dostanete.

Zahrnuje například dvacetipalcová kola, lakované brzdové třmeny, ambientní osvětlení interiéru, sedadla s čalounění v kombinaci Alcantary a kůže, infotainment Amundsen s ozvučením Canton, virtuální kokpit či full LED světlomety.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Vrátíme-li se k základní ceně, Kodiaq RS se tímto stává nejdražší Škodou. Překonává totiž Superb Combi Laurin & Klement 2.0 TSI (200 kW) DSG 4x4, která podle konfigurátoru vychází na 1.177.900 Kč. Kompletní ceník včetně příplatkové výbavy bude k dispozici v průběhu listopadu. Z Kvasin dorazí první vozy českým zákazníkům na počátku příštího roku.

Škoda Kodiaq RS - Technická data
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 176/4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-2500
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,0(7,1)
Max. rychlost [km/h] 220
Komb. spotřeba [l/100 km] 6
Délka x šířka x výška [mm] 4699x1882x1685
Rozvor náprav [mm] 2790
Světlá výška [mm] 196
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880(1913)
Základní cena [Kč] 1.189.900 (-)
Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků