Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Sportovní verze SUV Škoda Kodiaq již má svou základní cenu a výbavu. První vozy k českým zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Krom studie Vision RS má Škoda na autosalonu v Paříži i druhou hvězdu. Je jím Kodiaq ve verzi RS. Detailně jej již stihl představit kolega Honza Mička. Tato verze, která se asi nedá nazvat sportovní, ale řekněme dynamicky schopnější, je především o motoru.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Kodiaq RS jako jediný model nabídky a historicky první vůz Škoda dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TDI, který už známe z Volkswagenů Tiguan a Arteon. Má výkon 176 kW a točivý moment 500 N.m, jsou poháněna všechna čtyři kol a převodovka je automatická sedmistupňová.

Přidejte k tomu jiné ladění podvozku, agresivnější design exteriéru a doplňky uvnitř včetně speciálně navrženého virtuálního kokpitu - a je tu Kodiaq RS. Na českém trhu startující se základní cenou 1.189.900 korun včetně DPH pro pětimístnou verzi. Právě základní číslo před zveřejněním kompletního ceníku vypustilo do světa české zastoupení. Stejně jako sériovou výbavu, kterou za tyto peníze dostanete.

Zahrnuje například dvacetipalcová kola, lakované brzdové třmeny, ambientní osvětlení interiéru, sedadla s čalounění v kombinaci Alcantary a kůže, infotainment Amundsen s ozvučením Canton, virtuální kokpit či full LED světlomety.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Vrátíme-li se k základní ceně, Kodiaq RS se tímto stává nejdražší Škodou. Překonává totiž Superb Combi Laurin & Klement 2.0 TSI (200 kW) DSG 4x4, která podle konfigurátoru vychází na 1.177.900 Kč. Kompletní ceník včetně příplatkové výbavy bude k dispozici v průběhu listopadu. Z Kvasin dorazí první vozy českým zákazníkům na počátku příštího roku.

Škoda Kodiaq RS - Technická data
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 176/4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-2500
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,0(7,1)
Max. rychlost [km/h] 220
Komb. spotřeba [l/100 km] 6
Délka x šířka x výška [mm] 4699x1882x1685
Rozvor náprav [mm] 2790
Světlá výška [mm] 196
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880(1913)
Základní cena [Kč] 1.189.900 (-)
Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 58 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků