Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Sportovní verze SUV Škoda Kodiaq již má svou základní cenu a výbavu. První vozy k českým zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Krom studie Vision RS má Škoda na autosalonu v Paříži i druhou hvězdu. Je jím Kodiaq ve verzi RS. Detailně jej již stihl představit kolega Honza Mička. Tato verze, která se asi nedá nazvat sportovní, ale řekněme dynamicky schopnější, je především o motoru.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Kodiaq RS jako jediný model nabídky a historicky první vůz Škoda dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TDI, který už známe z Volkswagenů Tiguan a Arteon. Má výkon 176 kW a točivý moment 500 N.m, jsou poháněna všechna čtyři kol a převodovka je automatická sedmistupňová.

Přidejte k tomu jiné ladění podvozku, agresivnější design exteriéru a doplňky uvnitř včetně speciálně navrženého virtuálního kokpitu - a je tu Kodiaq RS. Na českém trhu startující se základní cenou 1.189.900 korun včetně DPH pro pětimístnou verzi. Právě základní číslo před zveřejněním kompletního ceníku vypustilo do světa české zastoupení. Stejně jako sériovou výbavu, kterou za tyto peníze dostanete.

Zahrnuje například dvacetipalcová kola, lakované brzdové třmeny, ambientní osvětlení interiéru, sedadla s čalounění v kombinaci Alcantary a kůže, infotainment Amundsen s ozvučením Canton, virtuální kokpit či full LED světlomety.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Vrátíme-li se k základní ceně, Kodiaq RS se tímto stává nejdražší Škodou. Překonává totiž Superb Combi Laurin & Klement 2.0 TSI (200 kW) DSG 4x4, která podle konfigurátoru vychází na 1.177.900 Kč. Kompletní ceník včetně příplatkové výbavy bude k dispozici v průběhu listopadu. Z Kvasin dorazí první vozy českým zákazníkům na počátku příštího roku.

Škoda Kodiaq RS - Technická data
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 176/4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-2500
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,0(7,1)
Max. rychlost [km/h] 220
Komb. spotřeba [l/100 km] 6
Délka x šířka x výška [mm] 4699x1882x1685
Rozvor náprav [mm] 2790
Světlá výška [mm] 196
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880(1913)
Základní cena [Kč] 1.189.900 (-)
Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků