Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Sportovní verze SUV Škoda Kodiaq již má svou základní cenu a výbavu. První vozy k českým zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Krom studie Vision RS má Škoda na autosalonu v Paříži i druhou hvězdu. Je jím Kodiaq ve verzi RS. Detailně jej již stihl představit kolega Honza Mička. Tato verze, která se asi nedá nazvat sportovní, ale řekněme dynamicky schopnější, je především o motoru.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Kodiaq RS jako jediný model nabídky a historicky první vůz Škoda dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TDI, který už známe z Volkswagenů Tiguan a Arteon. Má výkon 176 kW a točivý moment 500 N.m, jsou poháněna všechna čtyři kol a převodovka je automatická sedmistupňová.

Přidejte k tomu jiné ladění podvozku, agresivnější design exteriéru a doplňky uvnitř včetně speciálně navrženého virtuálního kokpitu - a je tu Kodiaq RS. Na českém trhu startující se základní cenou 1.189.900 korun včetně DPH pro pětimístnou verzi. Právě základní číslo před zveřejněním kompletního ceníku vypustilo do světa české zastoupení. Stejně jako sériovou výbavu, kterou za tyto peníze dostanete.

Zahrnuje například dvacetipalcová kola, lakované brzdové třmeny, ambientní osvětlení interiéru, sedadla s čalounění v kombinaci Alcantary a kůže, infotainment Amundsen s ozvučením Canton, virtuální kokpit či full LED světlomety.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Vrátíme-li se k základní ceně, Kodiaq RS se tímto stává nejdražší Škodou. Překonává totiž Superb Combi Laurin & Klement 2.0 TSI (200 kW) DSG 4x4, která podle konfigurátoru vychází na 1.177.900 Kč. Kompletní ceník včetně příplatkové výbavy bude k dispozici v průběhu listopadu. Z Kvasin dorazí první vozy českým zákazníkům na počátku příštího roku.

Škoda Kodiaq RS - Technická data
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 176/4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-2500
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,0(7,1)
Max. rychlost [km/h] 220
Komb. spotřeba [l/100 km] 6
Délka x šířka x výška [mm] 4699x1882x1685
Rozvor náprav [mm] 2790
Světlá výška [mm] 196
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880(1913)
Základní cena [Kč] 1.189.900 (-)
Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků