Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Po oficiálním představení Škody Kodiaq zaznívaly kritické názory stran sportovnosti SUV s naftovým motorem. Ze slov šéfa Škody Bernharda Maiera však vyplývá, že se značka trefila do vkusu zákazníků.

Kodiaq RS je nejdražší Škodou současnosti. První vůz Škoda s dvakrát přeplňovaným naftovým dvoulitrem nevsadil na vyloženě vyzývavý design, vždyť od derivátu Sportline se vzhledově liší pouze v detailech, zákazníkům to však nevadí a „ereso“ kupují jako housky na krámě. Na výroční konferenci v Mladé Boleslavi to prozradil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Podle Maiera tvoří na některých trzích verze RS v rámci modelu Kodiaq až 20procentní prodejní podíl (v Česku je to neuvěřitelných 17 %). Podobné je to také u Octavie RS, v jejímž případě se v celosvětovém měřítku bavíme asi o třinácti procentech a v Česku je to asi každá desátá prodaná Octavia. Z toho vyplývá, že modely RS mají pro Škodu velký smysl a bude v nich nadále pokračovat, přičemž vizi budoucích sportovních vozů nastolil už loni na podzim představený koncept Vision RS.

Koncept Škoda Vision RS je plug-in hybridem s výkonem 245 koní!

Koncept Škoda Vision RS je plug-in hybridem s výkonem 245 koní!

Jak jistě víte, koncept Vision RS byl předobrazem modelu Scala. V jaké oblasti tedy  hledat budoucnost modelů RS? Kupříkladu v plug-in hybridním pohonu, který kombinuje patnáctistovku TSI (110 kW) s elektromotorem (75 kW). Systémový výkon činí 180 kW (245 koní), je tedy stejný jako u Octavie RS s přeplňovaným dvoulitrem. Ten je však ryze spalovací, což je koncepce, která bude v příštích letech na ústupu.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Šéf Škody konkrétně neuvedl, jakým směrem se budou sportovní modely značky ubírat, respektive jaké modely vzniknou i jako deriváty RS. Je ale pravděpodobné, že příští RS bude elektrifikované. Dost možná už na bázi příští generace Octavie. Dává to smysl – Škoda s elektrifikací začne v letošním roce (plug-in hybridní Superb a elektrické Citigo), v tom příštím se dočkáme první ryze elektrické Škodovky na platformě MEB a pak už to půjde v podstatě „samo“.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Dobíjecí stanice porostou jako houby po dešti a jak jsme informovali dříve, z hlediska uživatelského komfortu nebude problém ani cestování do zahraničí, protože díky chytré kartě „natankujete“ u všech evropských stanic pro dobíjení. S tím také souvisí budoucí úpadek klasických motorů, ale také verzí na CNG, který Škoda v současnosti považuje za ekologický a inteligentní pohon, revoluční mild-hybrid představený v konceptu Vision X však ještě není pevně zaplánován. Podle Maiera zatím neexistuje žádný kompletní plán a další vývoj se bude odvíjet od situace na jednotlivých trzích.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků