Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Po oficiálním představení Škody Kodiaq zaznívaly kritické názory stran sportovnosti SUV s naftovým motorem. Ze slov šéfa Škody Bernharda Maiera však vyplývá, že se značka trefila do vkusu zákazníků.

Kodiaq RS je nejdražší Škodou současnosti. První vůz Škoda s dvakrát přeplňovaným naftovým dvoulitrem nevsadil na vyloženě vyzývavý design, vždyť od derivátu Sportline se vzhledově liší pouze v detailech, zákazníkům to však nevadí a „ereso“ kupují jako housky na krámě. Na výroční konferenci v Mladé Boleslavi to prozradil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Podle Maiera tvoří na některých trzích verze RS v rámci modelu Kodiaq až 20procentní prodejní podíl (v Česku je to neuvěřitelných 17 %). Podobné je to také u Octavie RS, v jejímž případě se v celosvětovém měřítku bavíme asi o třinácti procentech a v Česku je to asi každá desátá prodaná Octavia. Z toho vyplývá, že modely RS mají pro Škodu velký smysl a bude v nich nadále pokračovat, přičemž vizi budoucích sportovních vozů nastolil už loni na podzim představený koncept Vision RS.

Koncept Škoda Vision RS je plug-in hybridem s výkonem 245 koní!

Koncept Škoda Vision RS je plug-in hybridem s výkonem 245 koní!

Jak jistě víte, koncept Vision RS byl předobrazem modelu Scala. V jaké oblasti tedy  hledat budoucnost modelů RS? Kupříkladu v plug-in hybridním pohonu, který kombinuje patnáctistovku TSI (110 kW) s elektromotorem (75 kW). Systémový výkon činí 180 kW (245 koní), je tedy stejný jako u Octavie RS s přeplňovaným dvoulitrem. Ten je však ryze spalovací, což je koncepce, která bude v příštích letech na ústupu.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Šéf Škody konkrétně neuvedl, jakým směrem se budou sportovní modely značky ubírat, respektive jaké modely vzniknou i jako deriváty RS. Je ale pravděpodobné, že příští RS bude elektrifikované. Dost možná už na bázi příští generace Octavie. Dává to smysl – Škoda s elektrifikací začne v letošním roce (plug-in hybridní Superb a elektrické Citigo), v tom příštím se dočkáme první ryze elektrické Škodovky na platformě MEB a pak už to půjde v podstatě „samo“.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Dobíjecí stanice porostou jako houby po dešti a jak jsme informovali dříve, z hlediska uživatelského komfortu nebude problém ani cestování do zahraničí, protože díky chytré kartě „natankujete“ u všech evropských stanic pro dobíjení. S tím také souvisí budoucí úpadek klasických motorů, ale také verzí na CNG, který Škoda v současnosti považuje za ekologický a inteligentní pohon, revoluční mild-hybrid představený v konceptu Vision X však ještě není pevně zaplánován. Podle Maiera zatím neexistuje žádný kompletní plán a další vývoj se bude odvíjet od situace na jednotlivých trzích.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků