Kodiaq má 5 hvězd na vysvědčení od EuroNCAP. Dospělé chrání špičkově

Skelet škodováckého SUV velmi dobře chrání dospělou posádku na předních sedadlech takřka při všech typech nárazů

Jak dospělí, tak i děti se můžou ve velkém SUV Škoda Kodiaq cítit bezpečně. Razítko na toto tvrzení mladoboleslavské automobilce udělila nezávislá organizace EuroNCAP, která vůz testovala.

Kodiaq se po vyhodnocení výsledků stal jubilejním desátým vozem s okřídleným šípem ve znaku, které v historii získal ohodnocení pěti hvězdičkami. Testování se tentokrát podrobil model 2,0 TDI Ambition s pohotovostní hmotností 1653 kilogramů se standardní výbavou.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Během nárazových testů nebyly shledány žádné problematické hodnoty z hlediska požadované ochrany cestujících. Pouze v případě čelního nárazu vozu celou přídí do překážky bylo hodnoceno zatížení hrudníku řidiče jako mezní. Naopak dobře chráněny jsou nohy.

Při bočním nárazu získal kodiaq za ochranu cestujících maximální možné hodnocení, při nárazu na sloup je hrudník chráněn "jen" dostatečně, ostatní části těla dobře. Za ochranu dospělých cestujících pak vůz celkem získal 92 procent ze všech možných bodů, což je špičkový výsledek. 

Figuríny šestiletého a desetiletého dítě, které při nárazových testech sedí na sedadlech druhé řady v autosedačkách, jsou v kodiaqu chráněny dobře nebo dostatečně. Pouze zatížení krku desetiletého dítěte při čelním nárazu bylo příliš vysoké. Za ochranu dětí pak automobil v celkovém souhrnu získal 77 procent z přidělovaných bodů.

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Celkové hodnocení pak kodiaqu nezhoršila ani oblast ochrany chodců, za kterou má 71 procent bodů a oblast bezpečnostních asistenčních systémů. Komisaři si pochvalovali zejména funkci autonomního brzdícího systému, který v dálničních rychlostech dokázal zabránit téměř všem srážkám. Za sériové bezpečnostní asistenty dostalo škodovácké SUV 54 procent bodů.

V letošním roce EuroNCAP činí podíl bodového zisku za oblast ochrany dospělých na celkovém vysvědčení jen 40 procent (dříve 50 procent), po dvaceti procentech pak mají oblasti ochrany dětí, chodců a přítomnosti bezpečnostních asistenčních systémů. Výrobci mají možnost nasadit do testů jak sériový automobil, tak i vybavený příplatkovými asistenčními systémy. Pro zisk pěti hvězdiček musí vůz dostat za ochranu dospělých alespoň osmdesát procent, za ochranu dětí 75, za ochranu chodců 60 a za asistenční systémy 50 procent.  

Na fotografie zachycující stav vozu po jednotlivých částech testu se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků