Kodiaq má 5 hvězd na vysvědčení od EuroNCAP. Dospělé chrání špičkově

Skelet škodováckého SUV velmi dobře chrání dospělou posádku na předních sedadlech takřka při všech typech nárazů

Jak dospělí, tak i děti se můžou ve velkém SUV Škoda Kodiaq cítit bezpečně. Razítko na toto tvrzení mladoboleslavské automobilce udělila nezávislá organizace EuroNCAP, která vůz testovala.

Kodiaq se po vyhodnocení výsledků stal jubilejním desátým vozem s okřídleným šípem ve znaku, které v historii získal ohodnocení pěti hvězdičkami. Testování se tentokrát podrobil model 2,0 TDI Ambition s pohotovostní hmotností 1653 kilogramů se standardní výbavou.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Během nárazových testů nebyly shledány žádné problematické hodnoty z hlediska požadované ochrany cestujících. Pouze v případě čelního nárazu vozu celou přídí do překážky bylo hodnoceno zatížení hrudníku řidiče jako mezní. Naopak dobře chráněny jsou nohy.

Při bočním nárazu získal kodiaq za ochranu cestujících maximální možné hodnocení, při nárazu na sloup je hrudník chráněn "jen" dostatečně, ostatní části těla dobře. Za ochranu dospělých cestujících pak vůz celkem získal 92 procent ze všech možných bodů, což je špičkový výsledek. 

Figuríny šestiletého a desetiletého dítě, které při nárazových testech sedí na sedadlech druhé řady v autosedačkách, jsou v kodiaqu chráněny dobře nebo dostatečně. Pouze zatížení krku desetiletého dítěte při čelním nárazu bylo příliš vysoké. Za ochranu dětí pak automobil v celkovém souhrnu získal 77 procent z přidělovaných bodů.

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Celkové hodnocení pak kodiaqu nezhoršila ani oblast ochrany chodců, za kterou má 71 procent bodů a oblast bezpečnostních asistenčních systémů. Komisaři si pochvalovali zejména funkci autonomního brzdícího systému, který v dálničních rychlostech dokázal zabránit téměř všem srážkám. Za sériové bezpečnostní asistenty dostalo škodovácké SUV 54 procent bodů.

V letošním roce EuroNCAP činí podíl bodového zisku za oblast ochrany dospělých na celkovém vysvědčení jen 40 procent (dříve 50 procent), po dvaceti procentech pak mají oblasti ochrany dětí, chodců a přítomnosti bezpečnostních asistenčních systémů. Výrobci mají možnost nasadit do testů jak sériový automobil, tak i vybavený příplatkovými asistenčními systémy. Pro zisk pěti hvězdiček musí vůz dostat za ochranu dospělých alespoň osmdesát procent, za ochranu dětí 75, za ochranu chodců 60 a za asistenční systémy 50 procent.  

Na fotografie zachycující stav vozu po jednotlivých částech testu se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků