16
Fotogalerie

Kneisler: BMW M3 E46 do starého železa nepatří

Ladičská společnost Kneisler Autotechnik připravila sadu svých modifikací pro BMW M3 výběhové generace E46.

Zvláště mezi fanoušky automobilů BMW se často probírá, zda je nová generace jejich zamilovaných strojů skutečně lepší než ta předchozí. Tento rozpor nahrává více méně věcná argumentace jak zarytým zastáncům pokroku, tak i těm, kteří racionálně odliší skutečnou praxi od marketingových formulací. Tak či onak, například supersedan M5 bývá i přes citelný rozdíl ve výkonech lépe hodnocen v generaci E39 než u E60 a též starší „trojky“ jsou na tom v mnoha ohledech lépe než ty současné. Tyto dohady zde nevyřešíme, ale můžeme být každopádně rádi, že i na „zpátečníky“ ladičské společnosti stále myslí.

Kneisler BMW M3 E46 08.jpg Kneisler BMW M3 E46 09.jpg Kneisler BMW M3 E46 11.jpg

Za příklad poslouží firma Kneisler Autotechnik, jež nyní nabízí sadu rozsáhlých úprav kupé M3 řady E46. Pod kapotou se po jejím zásahu skrývá standardní řadový šestiválec s objemem 3,2 l osazený přeplňovacím kompresorem (to je překvapení...) ASA TurboMex, mezichladičem stlačovaného vzduchu a přepracovanou řídicí elektronikou, jenž dává plných 459 koní (336 kW) a 498 Nm točivého momentu. Za 13 000 euro vám tento zásah do konstrukce nabídne zřejmě dost legrace, možná vám přitom nebude vadit, že Kneisler toto řešení nakupuje u firmy G-Power.

Kneisler BMW M3 E46 04.jpg Kneisler BMW M3 E46 03.jpg Kneisler BMW M3 E46 06.jpg

Pokud nehodláte ponechat nic náhodě, nabídnou vám u Kneisler Autotechnik také posílené brzdy Stoptech. Za 3 852 eur dostanete na přední nápravě drážkované kotouče s rozměry 380x32 mm a šestipístkové třmeny a za dalších 3 103 eur obohatíte zadní kola o čtyřpístkové třmeny a kotouče 355x32 mm. Zastánci dokonalých detailů ocení doplňkové usměrňovače chladicího vzduchu Stahlbus za 109 eur.

Abychom byli kompletní, objednat si lze též sportovní tlumič výfuku Kneisler (1 350 eur), sportovní pérování KW řady V3 (1 749 eur) nebo tužší stabilizátory KW (419 eur). Co se venkovního vzhledu týče, drželi u Kneisleru své vášně naštěstí na uzdě. Pokud však přeci jen žádáté „něco extra“, máte k dispozici vzhůru výklopné „křídlové“ dveře LSD (1 990 eur) nebo atraktivní dvacetipalcové ráfky Oxigin (2 723 eur).

Kneisler BMW M3 E46 01.jpg Kneisler BMW M3 E46 02.jpg Kneisler BMW M3 E46 05.jpg Kneisler BMW M3 E46 07.jpg
Kneisler BMW M3 E46 13.jpg Kneisler BMW M3 E46 10.jpg Kneisler BMW M3 E46 12.jpg
Kneisler BMW M3 E46 14.jpg Kneisler BMW M3 E46 15.jpg Kneisler BMW M3 E46 16.jpg
Kneisler BMW M3 E46

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud