Kneisler: BMW M3 E46 do starého železa nepatří

Ladičská společnost Kneisler Autotechnik připravila sadu svých modifikací pro BMW M3 výběhové generace E46.

Zvláště mezi fanoušky automobilů BMW se často probírá, zda je nová generace jejich zamilovaných strojů skutečně lepší než ta předchozí. Tento rozpor nahrává více méně věcná argumentace jak zarytým zastáncům pokroku, tak i těm, kteří racionálně odliší skutečnou praxi od marketingových formulací. Tak či onak, například supersedan M5 bývá i přes citelný rozdíl ve výkonech lépe hodnocen v generaci E39 než u E60 a též starší „trojky“ jsou na tom v mnoha ohledech lépe než ty současné. Tyto dohady zde nevyřešíme, ale můžeme být každopádně rádi, že i na „zpátečníky“ ladičské společnosti stále myslí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za příklad poslouží firma Kneisler Autotechnik, jež nyní nabízí sadu rozsáhlých úprav kupé M3 řady E46. Pod kapotou se po jejím zásahu skrývá standardní řadový šestiválec s objemem 3,2 l osazený přeplňovacím kompresorem (to je překvapení...) ASA TurboMex, mezichladičem stlačovaného vzduchu a přepracovanou řídicí elektronikou, jenž dává plných 459 koní (336 kW) a 498 Nm točivého momentu. Za 13 000 euro vám tento zásah do konstrukce nabídne zřejmě dost legrace, možná vám přitom nebude vadit, že Kneisler toto řešení nakupuje u firmy G-Power.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud nehodláte ponechat nic náhodě, nabídnou vám u Kneisler Autotechnik také posílené brzdy Stoptech. Za 3 852 eur dostanete na přední nápravě drážkované kotouče s rozměry 380x32 mm a šestipístkové třmeny a za dalších 3 103 eur obohatíte zadní kola o čtyřpístkové třmeny a kotouče 355x32 mm. Zastánci dokonalých detailů ocení doplňkové usměrňovače chladicího vzduchu Stahlbus za 109 eur.

Abychom byli kompletní, objednat si lze též sportovní tlumič výfuku Kneisler (1 350 eur), sportovní pérování KW řady V3 (1 749 eur) nebo tužší stabilizátory KW (419 eur). Co se venkovního vzhledu týče, drželi u Kneisleru své vášně naštěstí na uzdě. Pokud však přeci jen žádáté „něco extra“, máte k dispozici vzhůru výklopné „křídlové“ dveře LSD (1 990 eur) nebo atraktivní dvacetipalcové ráfky Oxigin (2 723 eur).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kneisler BMW M3 E46

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků