Klimatizace v Bugatti Chiron by uchladila byt 5+kk. Stojí za ní nadšená Němka

Uchlazení kabiny hypersportů Bugatti je těžší, než se na první pohled zdá. Musí se například počítat i s tím, že čelní okno je oproti běžnému autu dvakrát větší.

Hypersport Bugatti Chiron akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a hravě překoná rychlost 400 km/h. I přes tyto astronomické výkony ovšem drží posádku v oáze luxusu a nabízí jí ty moderní technologie, které musí vždy spolehlivě fungovat. Málokoho tak asi překvapí, že Bugatti má svou vlastní specialistku na klimatizaci.

Jmenuje se Julia Lemke a v automobilovém prostředí pracuje sedm let. Poslední čtyři roky pak pracuje v Molsheimu. Jejím úkolem je udržet posádku v naprosté pohodě i v tak vysokých rychlostech. Lemke tak nyní prozradila, co stojí za klimatizací nových modelů Bugatti. 

Bugatti ukazuje Chiron Pur Sport v plném nasazení. Nechybí mu ani mód pro drift

Bugatti ukazuje Chiron Pur Sport v plném nasazení. Nechybí mu ani mód pro drift

Jednou z věcí, se kterou se musí počítat, je sklon čelního okna, který činí pouze 21,5 stupňů. Okno je tím pádem velmi velké a má tak i větší náchylnost k zahřívání kabiny. Aby se kabina co nejlépe uchladila, osadil se do modelů Chiron a Divo klimakompresor o výkonu 10 kW. Jen pro představu uvádíme, že klasická nástěnná klimatizace v kancelářích má výkon 2,5 kW. Čeští odborníci pak uvádí, že klimatizace o výkonu 7 kW vystačí na ochlazení místnosti o výměře až 170 m2, což zhruba odpovídá bytu 5+kk.

Vzduch zvenku pak proudí do klimatizace Bugatti Chiron až v rychlostech nad 250 km/h. Bugatti ve zprávě bohužel neupřesňuje, jak přesně se řešil hluk ventilátorů. Pouze uvádí, že klimatizace umístěná u obřího motoru potřebuje svůj vlastní dodatečný chladič. Julia Lemke je pak součástí testovacího procesu a zkoumá, jak se klimatizace chová v různých podmínkách.

Bugatti odhaluje specifikace Divo. Některé požadavky zákazníků jsou bláznivé

Bugatti odhaluje specifikace Divo. Některé požadavky zákazníků jsou bláznivé

Ze série 500 kusů jsou na podrobné testy vyhrazené dva, které se dostanou do rukou i této mistryně přes klimatizace. Při testování využívá moderních technologií a musí vozy dostat i do extrémních situací. Jak ale sama uvádí, tato práce je její splněný sen a každý den si užívá. Nedivíme se.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků