Klimatizace v Bugatti Chiron by uchladila byt 5+kk. Stojí za ní nadšená Němka

Uchlazení kabiny hypersportů Bugatti je těžší, než se na první pohled zdá. Musí se například počítat i s tím, že čelní okno je oproti běžnému autu dvakrát větší.

Hypersport Bugatti Chiron akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a hravě překoná rychlost 400 km/h. I přes tyto astronomické výkony ovšem drží posádku v oáze luxusu a nabízí jí ty moderní technologie, které musí vždy spolehlivě fungovat. Málokoho tak asi překvapí, že Bugatti má svou vlastní specialistku na klimatizaci.

Jmenuje se Julia Lemke a v automobilovém prostředí pracuje sedm let. Poslední čtyři roky pak pracuje v Molsheimu. Jejím úkolem je udržet posádku v naprosté pohodě i v tak vysokých rychlostech. Lemke tak nyní prozradila, co stojí za klimatizací nových modelů Bugatti. 

Bugatti ukazuje Chiron Pur Sport v plném nasazení. Nechybí mu ani mód pro drift

Bugatti ukazuje Chiron Pur Sport v plném nasazení. Nechybí mu ani mód pro drift

Jednou z věcí, se kterou se musí počítat, je sklon čelního okna, který činí pouze 21,5 stupňů. Okno je tím pádem velmi velké a má tak i větší náchylnost k zahřívání kabiny. Aby se kabina co nejlépe uchladila, osadil se do modelů Chiron a Divo klimakompresor o výkonu 10 kW. Jen pro představu uvádíme, že klasická nástěnná klimatizace v kancelářích má výkon 2,5 kW. Čeští odborníci pak uvádí, že klimatizace o výkonu 7 kW vystačí na ochlazení místnosti o výměře až 170 m2, což zhruba odpovídá bytu 5+kk.

Vzduch zvenku pak proudí do klimatizace Bugatti Chiron až v rychlostech nad 250 km/h. Bugatti ve zprávě bohužel neupřesňuje, jak přesně se řešil hluk ventilátorů. Pouze uvádí, že klimatizace umístěná u obřího motoru potřebuje svůj vlastní dodatečný chladič. Julia Lemke je pak součástí testovacího procesu a zkoumá, jak se klimatizace chová v různých podmínkách.

Bugatti odhaluje specifikace Divo. Některé požadavky zákazníků jsou bláznivé

Bugatti odhaluje specifikace Divo. Některé požadavky zákazníků jsou bláznivé

Ze série 500 kusů jsou na podrobné testy vyhrazené dva, které se dostanou do rukou i této mistryně přes klimatizace. Při testování využívá moderních technologií a musí vozy dostat i do extrémních situací. Jak ale sama uvádí, tato práce je její splněný sen a každý den si užívá. Nedivíme se.

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků