Uchlazení kabiny hypersportů Bugatti je těžší, než se na první pohled zdá. Musí se například počítat i s tím, že čelní okno je oproti běžnému autu dvakrát větší.
Hypersport Bugatti Chiron akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a hravě překoná rychlost 400 km/h. I přes tyto astronomické výkony ovšem drží posádku v oáze luxusu a nabízí jí ty moderní technologie, které musí vždy spolehlivě fungovat. Málokoho tak asi překvapí, že Bugatti má svou vlastní specialistku na klimatizaci.
Jmenuje se Julia Lemke a v automobilovém prostředí pracuje sedm let. Poslední čtyři roky pak pracuje v Molsheimu. Jejím úkolem je udržet posádku v naprosté pohodě i v tak vysokých rychlostech. Lemke tak nyní prozradila, co stojí za klimatizací nových modelů Bugatti.
Jednou z věcí, se kterou se musí počítat, je sklon čelního okna, který činí pouze 21,5 stupňů. Okno je tím pádem velmi velké a má tak i větší náchylnost k zahřívání kabiny. Aby se kabina co nejlépe uchladila, osadil se do modelů Chiron a Divo klimakompresor o výkonu 10 kW. Jen pro představu uvádíme, že klasická nástěnná klimatizace v kancelářích má výkon 2,5 kW. Čeští odborníci pak uvádí, že klimatizace o výkonu 7 kW vystačí na ochlazení místnosti o výměře až 170 m2, což zhruba odpovídá bytu 5+kk.
Vzduch zvenku pak proudí do klimatizace Bugatti Chiron až v rychlostech nad 250 km/h. Bugatti ve zprávě bohužel neupřesňuje, jak přesně se řešil hluk ventilátorů. Pouze uvádí, že klimatizace umístěná u obřího motoru potřebuje svůj vlastní dodatečný chladič. Julia Lemke je pak součástí testovacího procesu a zkoumá, jak se klimatizace chová v různých podmínkách.
Ze série 500 kusů jsou na podrobné testy vyhrazené dva, které se dostanou do rukou i této mistryně přes klimatizace. Při testování využívá moderních technologií a musí vozy dostat i do extrémních situací. Jak ale sama uvádí, tato práce je její splněný sen a každý den si užívá. Nedivíme se.