Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Spolkový správní soud v Lipsku rozhodl, že německá města mají právo zakázat jízdu dieselových aut na jejich území. Zákaz se však týká pouze starších vznětových osobních vozů, které neplní emisní normu Euro 6.
Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Už letos by německá města mohla vyhlásit zákaz vjezdu dieselových aut do svých katastrů. Přijmout takovou vyhlášku umožňuje rozhodnutí Spolkového správního soudu v Lipsku, který projednával dva případy od nižších soudů. Ty nařídily Severnímu Porýní-Vestfálsku a Bádensku-Würtembersku, aby upravily plány čistoty ovzduší pro Düsseldorf a Stuttgart v souvislosti s dodržováním limitů pro oxid dusičitý. Města proti tomu podala dovolání. To soud nyní zamítl.

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Jenže, jak tato města, a po nich zřejmě i jiná, budou mít právo omezit v tomto směru pouze majitele vozů, které neplní emisní normu Euro 6. Ještě letos by ve městech zřejmě mohl být zakázán provoz aut s motory připravenými pro plnění normy pouze Euro 4 a starších. Ve druhé polovině příštího roku by pak mohla být zakázána auta s Euro 5.

V současné době podle statistik jezdí v Německu zhruba 15 milionů osobních aut se vznětovými motory. Jen necelé tři miliony z nich přitom plní normu Euro 6.

Čistota ovzduší se sice v Německu průběžně zlepšuje, ale zhruba 70 měst stále překračuje povolen maximální koncentrace oxidu dusičitého. Největší vinu na tom údajně mají právě osobní dieselová auta. Tyto limity byly stanoveny už v roce 2010.

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Zákazy prosazují představitelé organizace Deutsche Umwelthilfe. "Po tomhle rozsudku bude možné donutit automobilový průmysl, aby část svého zisku využil na to, že dieselové vozy budou vylepšeny a my relativně rychle získáme čistý vzduch," uvedl šéf organizace Jürgen Resch.

Situace může mít určitý dopad i na tuzemský trh s ojetými automobily. Právě české autobazary by mohly auta, kterých se Němci budou postupně zbavovat, začít dovážet. Na druhou stranu, vesměs půjde stále o automobily v lepším technickém stavu a s motory vypouštějícími méně škodlivých emisí, než jaké jsou v nabídce bazarů nyní.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků