A presto je ten krap prakticky neprodejny.
Marná snaha. Ani tahle reklama nezabere.
Mě by zajímalo, jestli někdo z těch, kdo to tady tak militantně hájí si ten elektromobil opravdu koupí. A pak jak tady někdo psal na něm hrozně prodělá při prodeji. Mam zkušenost s el motorkou. Baterie po šesti letech porád O.K. ale kupec nema cas si jí vyzkouset celou vybít,a nabit, aby viděl jak se chová, a kolik vydrží. Musí vám jedině věřit. A proberte se 90% lidí nevěří. A jinak VW nejhorší automobilka. To i ty Činský budou lepší. Nebo kdo to vlastně měl celé roky problém se softwarem, a má dodnes. Číňani snad? Vždy jenom VW. Vlastně i předtím s těma emisema. Jediní je nedokázali srazit, a museli fixlovat. Když jim na to přišli, a nemohli podvádět, tak vyráběli auta, která už na první STK neprocházeli Emisemi, a měnili se pístní kroužky. A vlastně si nic ani nevymysleli. Golf 1 koupená licence od Fiatu, Sharan, koupený od Forda, Amarok tragédie, tak koupili techniku od Fordu. I kdybych už si.musel elektromobil koupit tak určitě ne tenhle šmejd.
Nejde toto riesit diagnostikou ? Neviem ako motorka, ale jazdene auto bez nejakej kontroly diagnostikou by som nekupoval a prave u EV mi pride, ze ta kontrola je spolahlivejsia, kedze u spalovaku je hromada veci ktore sa dopredu odhalia tazko.
Nebudu se vyjadřovat k těm blábolům na téma licence od Fiatu, Sharan- Ford (bylo to přesně naopak), Amarok "tragédie"?? Proto šlo o nejprodávanější truck v Evropě,... atd.Takže k tomu "kdo si ten elektromobil koupí"...:...Já mám dva. Dohromady s nimi najezdím kolem 80 000km za rok po celé Evropě. A nevidím žádný důvod v budoucnu kupovat cokoli jiného.
Když vám to vyhovuje, tak je to pohoda. Nicméně jste v tříprocentní menšině. U nás ve firmě kupujeme výhradně nafťáky, občas nějaký benzín. EV pro nás nejsou ekonomicky zajímavé.
To může mít dva důvody. Buď nemáte kde nebo jak nabíjet, nebo neumíte počítat. Každý svého štěstí strůjcem.To, že v hyperkonzervativním Česku, které kvůli slevě vykupuje zastaralé vehikly typu Octavia I Tour apod., si na špičku nosu vidí možná 3% lidí, zatímco na západ a sever od našich hranic násobně víc, není žádné překvapení.
A proc tedy na tom slavnem zapade jsou ty vehikly bez dotaci neprodejne?? Jake mate pro to vysvetleni?
dojazd golf tdi vs id3 sahneme li na tento parameter?!
Dojezd, to je vždycky alfa a omega každé diskuse. Jo, bude nižší. Pokud uvádí výrobce 388 - 434 km, bude to někdě okolo 300 km u iD.3 (styl jako se spalovákem) a 800 km u Golfu.Co už bohužel nikdo moc neřeší, jsou rozdíly v jízdních vlastnostech. ID.3 bude i na velkých kolech pohodlnější než Golf, bude mít nesrovnatelně hladšů průběh zrychlení a rychlejší reakce na plyn a ve městě bude díky tomu mrštnější. ID.3 bude taky tišší, nikdy nebude hlasité ve vysokých otáčkách a nikdy nebude vibrovat na volnoběh a při podtočení.Bere někdo v pozat tyto výhody elektromobilu proti spalováku? Nebo každý prostě potřebuje ujet 4000 km na jedno natankování, samozřejmě bez zastávky a když už zastaví, průměrně mu to zabere 3 sekundy i se záchodem a svačinou?Ptám se pro kamaráda.Honza
hmmm ... dojezd, aby mi dával elektromobil smysl musel by mít "zaručený" dojezd min 400 km na dálnici. Proč ? Protože dálnice na které ujedu na jeden zátah cca 250 km + - (dvě až dvě a půl hodiny) aaa chcu rezervu ... v Současném autě 500 km + 100 km rezerva. A jsem cílovka pro auto nižší střední třídy nebo nižší (ano jsem socka která bydlí v paneláku ... takže žádnej wallbox) a auto za milión + je mimo. Uváděné horší vlastnosti v autě za polovic překousnu (a upřímně kola chcu menší a gumu z větším profilem) .. elektro za dvojnásobek mi prostě ekonomicky nedává smysl. Kdybych chtěl něco za 1 mio jdu do Camry (příklad). Auto je pro mně prostě prostředek k tomu se někam dostat a ne cíl. A je to o opici a banánech .... Chci auto s přijatelnými vlastnostmi za rozumné peníze (pro mně rozumné) a to elektro prostě není...
nie som si isty tym vibrovanim, ak riesime tdi 2.0 nie 1.9tdi pd, tak o vibrovani si mozeme co to popisat, tie motory su identicke a napr v passate b8 na volnobehu v kabine ani prd. jasne ze dynamika je inde u ev aj efektivita prenosu atd. stym sa nepriecim. Ale kym nebude dojazd a nabijanie ruka v ruke u ev, tak si skratka prejdem tych 4000km na jedno natankovanie a ked budem mat rezne v boxiku, tak mi to bude trvat aj menej ako 3 sekundy. dovtedy budu ev len pre ludi ktori maju cas kochat sa okolim nabijacej stanice a kde nabijat (majitelia rd, firiem, alebo zamestnanci ktorym umozni zamestnavatel nabijat si auto na parkovisku a pod., pripadne zivnostnici)
Pane Mičko, ty výhody, které uvádíte u EV většinou nikoho moc nenadchnou. Já jsem spolumajitel středně velké firmy, vozidel každoročně několik měníme 2-3. Zásadně kupujeme nafťáky, EV pro nás nejsou ekonomicky zajímavé. Sám jezdím naftovým šestiválcem Audi Q8,takovou šílenost, že bych si na sebe uvalil tankování kabelem, tak to nikdy. Skutečně, EV nám normálním uživatelům žádné výhody neposkytuje.
Nám normálním uživatelům elektrika smysl dává veliký. Jen jde o to se toho nebát a vyzkoušet. A zjistíte, že na univerzální ježdění je elektrika nejlepší. A nejlevnější. A to ani nemusíte mít vlastní zdroj elektřiny. Stačí dobíjení na AC přes noc a eventuální dobíjení DC s univerzální kartou. A nikdy nejste dražší než nafta (myšleno žádný měsíc). Celej problém elektromobility je v to, že pořizovací cena auta je vysoká. Ale z Čechů nikdo neřekne, na to nemám. To radši budeme pindat o dojezdech a drahým provozu.
pane pokial mate moznost kde nabijat a nabijat lacno tak ta elektrina samozrejme vyznam ma, ale bez tych prvych faktorov vobec.
Jenže to má každý. Bydlím v bytě. Nabíjím na veřejné nabíječe. Přes noc. U PRE. Jsou jich mraky.
To muselo dát práce zjistit že si češi nekupujou e-auta protože na to nemaj. Ještě objev proč si je nekupujou ti co na to maj a dej se s tim na politiku.
Ale dojezd je o pohodlí: natankuju plnou a čtrnáct dní se tim nezabejvám. S ev dobíjíš obden, v zimě skoro každej den. To nikoho nebaví.
To je blbost.1. dobíjíš 1-2 týdně podle nájezdu. 2. Dobíjení je pohodlnější, protože přijedeš domů, dáš do zásuvky na noc a nemusíš nikam zajíždět. Pokud nemáš možnost doma (bydlíš v bytě), dáš do nabíječky, kterou máš blízko domu. A nemusíš řešit ani místo na parkování a ani tankování. Dvě mouchy jednou ranou.
Viděl si parkoviště ve skandinávii? Všechny ev furt na kabelu, měl bys blbcům vysvětlit že stačí 1-2x týdně.
ked byvas v rd tak ano, to nikto neberie, ale ludia co ziju na sidliskach nechcu zhadzovat valce kablov dolu na chodniky k autam aby si ich mohli nabijat :DDD
Tak když už dojdou všechny smysluplné argumenty, začnou se plácat kraviny o dojezdu. Tady je to samej jezdec 1000+km bez zastavení.
Není nic jednoduššího než umělé zdražit Golfa, aby mohl zadotovat elektrické nesmysly.. Kdy už VW pochopí co lidé požadují.. Levné benzínové a dieselové auta.. Žádné elektro a hybridy.. Další kupci to nedoceni u ojetiny a majitel prodělá spoustu peněz.. Baterie ať politici chtějí nebo nechtějí tak degraduje a za pár let to El. Auto bude vhodné jen jako psí bouda...
Kde slyšels, že lidi nechcou hybridy? Diesel má velkou spotřebu a má větší náklady na servis a menší komfort jízdy, kde je nutnost ponechat spalovák pořád v chodu. Jak to baterka začne degradovat, tak se vymění za druhou, u diesla taky měníš komponenty.
Co to zas plácáš? Diesel má velkou spotřebu a větší náklady na servis? Péťo, víš, že ty prášky nesmíš vynechávat, to ti pak vynechává hlava.
a to ta id3 po dvoch rokoch aj necelych bude za polovicu, kuk bazar.
nebude, polovic je z kupní částky děleno dvěma.
Volkswagen ID.3 je v Česku konečně levnější než Golf TDI. 😁😁😁Milion a nemá to vyhřívané sedačky a tepelko? A ještě je to dražší než Golf v manuálu . Top speed 200 vs 160?Id.3 rozhodně není srovnatelná s Golf.
To není. je výrazně lepší než golf. pohodlí, prostor, dynamika, spotřeba. vše u ID lepší než u golfa.
Top speed... hahaha, manuál hahaha, no a drazsi to neni, staci umět číst
Jsem rád za Tvé argumenty.
Obavam se, že ač je to správná cesta, tak cilovka se nechytí a fronty před nabiječkami u Kauflandů v sobotu nebudou.. Ale do fleetů si tohle cestu najde.
Ale kdo by to kupoval, co. Možná někdo za cenu, za kterou ho z Čínského trhu vozili zpět.
Furt lepší než čínský šrot. Tohle aspoň půjde opravit, když to Jouda nedobrzdí.
Tak určitě 🤭
Lepší nelepší, každopádně o to moc není zájem, možná až to bude za jinou cenu a s jinou kvalitou. Každopádně jim to asi moc neklaplo. A jinak jste nepochopil o čem jsem psal, nejde o čínská auta, ale o folkse co v Číně prodávají z hubičku.
Pokud tam koupí baterii od CETL za půlku než v Evropě, platy jsou čtvrtinové, pracovní nasazení o třetinu větší, energie za půlku a na domácí produkt žádné clo, proč by neprodávali za hubičku? Když kouknete na ekonomické výsledky VW Gruppe za 2022, 2023, tak se fakt nezdá, že by sebeméně finančně krváceli.
Mě je jedno za kolik je to TAM, mě spíš zajímá za kolik to koupím tady.
Tady to v reálu můžeš koupit za 600 kolíků. Což je super. Za to srovnatelnýho golfa nemáš.
Taky bych Golfa nechtěl. A je to pro mě prostě naprosto nevhodné auto v současných podmínkách.
V poměru k příjmům to tady koupíš levněji.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.