Aktuálně  nejlevnější Volkswagen ID.3, který má 125 kW, automat a stojí 799.900 Kč . Chceme-li být spravedliví, sáhneme po Golfu 2.0 TDI s automatem DSG a výkonem 110 kW, který je v nabídce od výbavy Style za 909.900 Kč. Foto: Volkswagen

Aktuálně nejlevnější Volkswagen ID.3, který má 125 kW, automat a stojí 799.900 Kč. Chceme-li být spravedliví, sáhneme po Golfu 2.0 TDI s automatem DSG a výkonem 110 kW, který je v nabídce od výbavy Style za 909.900 Kč. | Foto: Volkswagen

Elektromobil ID.3 měl stát jako Volkswagen Golf s naftovým motorem, ale než se tak doopravdy stalo, uplynuly roky a proběhl jeden facelift. Foto: Volkswagen

Elektromobil ID.3 měl stát jako Volkswagen Golf s naftovým motorem, ale než se tak doopravdy stalo, uplynuly roky a proběhl jeden facelift. | Foto: Volkswagen

Přesto jsme se dočkali, byť asi nikdo v roce 2018, kdy jsem poprvé  viděl jeho platformu MEB naživo , neočekával, do jakých výšin vystřelí ceny naftového golfu. Foto: Volkswagen

Přesto jsme se dočkali, byť asi nikdo v roce 2018, kdy jsem poprvé viděl jeho platformu MEB naživo, neočekával, do jakých výšin vystřelí ceny naftového golfu. | Foto: Volkswagen

Dovybavovat nejlevnější provedení na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. Naprosto vyrušíte výhodu nízké ceny a v zásadě vám stejně zůstane levné auto. Foto: Volkswagen

Dovybavovat nejlevnější provedení na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. Naprosto vyrušíte výhodu nízké ceny a v zásadě vám stejně zůstane levné auto. | Foto: Volkswagen

Přesto je tady prvek, který bych do konfigurace ID.3 Pure Limited přihodil, a sice už zmíněné tepelné čerpadlo. To stojí 27.500 Kč a v zimě ho fakt oceníme. Foto: Volkswagen

Přesto je tady prvek, který bych do konfigurace ID.3 Pure Limited přihodil, a sice už zmíněné tepelné čerpadlo. To stojí 27.500 Kč a v zimě ho fakt oceníme. | Foto: Volkswagen

Kdyby vám pár chechtáků ještě zbylo, hodí se (byť ne nezbytně) koupit paket Comfort za 44.800 Kč, který zahrnuje navigaci, vyhřívaná sedadla i volant či 2zónovou automatickou klimu. Ale to už je fakt všechno. Foto: Volkswagen

Kdyby vám pár chechtáků ještě zbylo, hodí se (byť ne nezbytně) koupit paket Comfort za 44.800 Kč, který zahrnuje navigaci, vyhřívaná sedadla i volant či 2zónovou automatickou klimu. Ale to už je fakt všechno. | Foto: Volkswagen

A když využijete dotaci až 200.000 Kč, jste v tom za cenu průměrně vybaveného kompaktu s tříválcovým benzinovým motorem. Foto: Volkswagen

A když využijete dotaci až 200.000 Kč, jste v tom za cenu průměrně vybaveného kompaktu s tříválcovým benzinovým motorem. | Foto: Volkswagen

Dovybavovat nejlevnější provedení na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. Foto: Volkswagen

Dovybavovat nejlevnější provedení na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. | Foto: Volkswagen

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S | Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7 | Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

Změnilo se i ovládání automatu - teď odpovídá  Volkswagenu Passat , Tiguan či ID.7 a není napojeno displej před řidičem. Je to prostě obyčené otočné „pádlo" pod volantem. | Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

Změnilo se i ovládání automatu - teď odpovídá Volkswagenu Passat, Tiguan či ID.7 a není napojeno displej před řidičem. Je to prostě obyčené otočné „pádlo" pod volantem. | Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S Foto: Volkswagen

| Volkswagen ID.3 Pro S | Foto: Volkswagen

Elektromobil ID.3 měl stát jako Volkswagen Golf s naftovým motorem, ale než se tak doopravdy stalo, uplynuly roky a proběhl jeden facelift. Foto: Volkswagen
Přesto jsme se dočkali, byť asi nikdo v roce 2018, kdy jsem poprvé  viděl jeho platformu MEB naživo , neočekával, do jakých výšin vystřelí ceny naftového golfu. Foto: Volkswagen
Dovybavovat nejlevnější provedení na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. Naprosto vyrušíte výhodu nízké ceny a v zásadě vám stejně zůstane levné auto. Foto: Volkswagen
Přesto je tady prvek, který bych do konfigurace ID.3 Pure Limited přihodil, a sice už zmíněné tepelné čerpadlo. To stojí 27.500 Kč a v zimě ho fakt oceníme. Foto: Volkswagen
19
Fotogalerie

Klíčový Volkswagen je v Česku konečně levnější než naftový ekvivalent. Stačí přikoupit jedinou věc

Volkswagen ID.3 je v Česku konečně levnější než Golf TDI. Za jednu věc si ale stejně musíte připlatit.

Elektromobil ID.3 měl stát jako Volkswagen Golf s naftovým motorem, ale než se tak doopravdy stalo, uplynuly roky a proběhl jeden facelift. Přesto jsme se dočkali, byť asi nikdo v roce 2018, kdy jsme poprvé viděli jeho platformu MEB naživo, neočekával, do jakých výšin vystřelí ceny naftového golfu. S tím jsme měli Volkswagen ID.3 primárně srovnávat, protože nám Volkswagen skutečně sliboval, že vyjde na podobné peníze.

Nejlevnější Volkswagen Golf TDI vyjde na 723.900 Kč. Má manuál, 85 kW a výbavu Life. Jenže to není verze, se kterou bychom měli srovnávat aktuálně nejlevnější Volkswagen ID.3, který má 125 kW, automat a stojí 799.900 Kč. Chceme-li být spravedliví, sáhneme po Golfu 2.0 TDI s automatem DSG a výkonem 110 kW, který je v nabídce od výbavy Style za 909.900 Kč.

Golf Style je lépe vybavený než nejlevnější ID.3 Pure Limited, ale opravdu tak významně, abyste si sami před sebou obhájili cenový rozdíl přes 100 tisíc korun? Anebo se vyplatí ID.3 dovybavit na úroveň Golfu Style? Takhle v případě ID.3 Pure People nelze uvažovat, protože jde o výbavu vyloženě zaměřenou na nízkou cenu.

Než sáhnout po nejlevnějším Volkswagenu ID.3 a dovybavovat jej na vyšší úroveň, je lepší sáhnout po verzi Pure People za 989.900 Kč, která má světlomety Matrix LED, navigaci, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat nebo 2zónovou automatickou klimu. Anebo rovnou po verzi Pro za 1.036.900 Kč, která má 150 kW namísto 125 kW, větší baterku (59 kWh místo 52 kWh), ale třeba už i tepelné čerpadlo ve standardu. A takové auto už ujede 434 km namísto 388 km udávaných u nejlevnější verze Volkswagenu ID.3.

Dovybavovat nejlevnější provedení ID.3 na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. Naprosto vyrušíte výhodu nízké ceny a v zásadě dostanete „levné auto za vysokou cenu". Přesto je tady prvek, který bych do konfigurace ID.3 Pure Limited přihodil, a sice už zmíněné tepelné čerpadlo. To stojí 27.500 Kč a v zimě ho fakt oceníte.

Kdyby vám pár chechtáků ještě zbylo, hodí se (byť ne nezbytně) koupit paket Comfort za 44.800 Kč, který zahrnuje navigaci, vyhřívaná sedadla i volant či 2zónovou automatickou klimu. Ale to už je fakt všechno. I tak vyjde ID.3 levněji než Škoda Enyaq Tour (stojí 900 tisíc), Peugeot e-308 nebo Opel Astra Electric. A když využijete dotaci až 200.000 Kč, jste v tom za cenu průměrně vybaveného kompaktu s tříválcovým benzinovým motorem.

Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7. Změnilo se i ovládání automatu - teď odpovídá Volkswagenu Passat, Tiguan či ID.7 a není napojeno displej před řidičem. Je to prostě obyčené otočné „pádlo" pod volantem.

Volkswagen ID.3 2024: Technická data a české ceny
Výbava Výkon, baterie Dojezd Cena
Pure Limited 125 kW, 52 kWh až 388 km 799.900 Kč
Pure 125 kW, 52 kWh až 388 km 964.900 Kč
Pure People 125 kW, 52 kWh až 388 km 989.900 Kč
Pro (2024) 150 kW, 59 kWh až 434 km 1.036.900 Kč
Pro People  150 kW, 59 kWh až 434 km 1.061.900 Kč
Pro S (2024) 150 kW, 77 kWh až 554 km 1.139.900 Kč
Pro S People 150 kW, 77 kWh až 522 km 1.161.900 Kč 

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud