Volkswagen ID.3 je v Česku konečně levnější než Golf TDI. Za jednu věc si ale stejně musíte připlatit.
Elektromobil ID.3 měl stát jako Volkswagen Golf s naftovým motorem, ale než se tak doopravdy stalo, uplynuly roky a proběhl jeden facelift. Přesto jsme se dočkali, byť asi nikdo v roce 2018, kdy jsme poprvé viděli jeho platformu MEB naživo, neočekával, do jakých výšin vystřelí ceny naftového golfu. S tím jsme měli Volkswagen ID.3 primárně srovnávat, protože nám Volkswagen skutečně sliboval, že vyjde na podobné peníze.
Nejlevnější Volkswagen Golf TDI vyjde na 723.900 Kč. Má manuál, 85 kW a výbavu Life. Jenže to není verze, se kterou bychom měli srovnávat aktuálně nejlevnější Volkswagen ID.3, který má 125 kW, automat a stojí 799.900 Kč. Chceme-li být spravedliví, sáhneme po Golfu 2.0 TDI s automatem DSG a výkonem 110 kW, který je v nabídce od výbavy Style za 909.900 Kč.
Golf Style je lépe vybavený než nejlevnější ID.3 Pure Limited, ale opravdu tak významně, abyste si sami před sebou obhájili cenový rozdíl přes 100 tisíc korun? Anebo se vyplatí ID.3 dovybavit na úroveň Golfu Style? Takhle v případě ID.3 Pure People nelze uvažovat, protože jde o výbavu vyloženě zaměřenou na nízkou cenu.
Než sáhnout po nejlevnějším Volkswagenu ID.3 a dovybavovat jej na vyšší úroveň, je lepší sáhnout po verzi Pure People za 989.900 Kč, která má světlomety Matrix LED, navigaci, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat nebo 2zónovou automatickou klimu. Anebo rovnou po verzi Pro za 1.036.900 Kč, která má 150 kW namísto 125 kW, větší baterku (59 kWh místo 52 kWh), ale třeba už i tepelné čerpadlo ve standardu. A takové auto už ujede 434 km namísto 388 km udávaných u nejlevnější verze Volkswagenu ID.3.
Dovybavovat nejlevnější provedení ID.3 na úroveň Golfu Style je podle mě stejný nesmysl jako naložit Dacii Jogger či Duster výbavou až k prasknutí. Naprosto vyrušíte výhodu nízké ceny a v zásadě dostanete „levné auto za vysokou cenu". Přesto je tady prvek, který bych do konfigurace ID.3 Pure Limited přihodil, a sice už zmíněné tepelné čerpadlo. To stojí 27.500 Kč a v zimě ho fakt oceníte.
Kdyby vám pár chechtáků ještě zbylo, hodí se (byť ne nezbytně) koupit paket Comfort za 44.800 Kč, který zahrnuje navigaci, vyhřívaná sedadla i volant či 2zónovou automatickou klimu. Ale to už je fakt všechno. I tak vyjde ID.3 levněji než Škoda Enyaq Tour (stojí 900 tisíc), Peugeot e-308 nebo Opel Astra Electric. A když využijete dotaci až 200.000 Kč, jste v tom za cenu průměrně vybaveného kompaktu s tříválcovým benzinovým motorem.
Všechny nabízené verze Volkswageni ID.3 jsou už od května vybaveny verzí softwaru 4.0, ke které se váže i středový displej známý z modelu ID.7. Změnilo se i ovládání automatu - teď odpovídá Volkswagenu Passat, Tiguan či ID.7 a není napojeno displej před řidičem. Je to prostě obyčené otočné „pádlo" pod volantem.
Volkswagen ID.3 2024: Technická data a české ceny |
Výbava |
Výkon, baterie |
Dojezd |
Cena |
Pure Limited |
125 kW, 52 kWh |
až 388 km |
799.900 Kč |
Pure |
125 kW, 52 kWh |
až 388 km |
964.900 Kč |
Pure People |
125 kW, 52 kWh |
až 388 km |
989.900 Kč |
Pro (2024) |
150 kW, 59 kWh |
až 434 km |
1.036.900 Kč |
Pro People |
150 kW, 59 kWh |
až 434 km |
1.061.900 Kč |
Pro S (2024) |
150 kW, 77 kWh |
až 554 km |
1.139.900 Kč |
Pro S People |
150 kW, 77 kWh |
až 522 km |
1.161.900 Kč |