Klíč k bezpečnosti od Volva

Nejnovějším příspěvkem společnosti Volvo Cars k bezpečnosti silničního provozu je experimentální automobil vybavený analyzátorem dechu a pojistkami bezpečnostních pásů. Speciální klíč zapalování navíc reguluje rychlost vozidla. Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do vestavěného analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý. Třetím stupněm ke zvýšení bezpečnosti je možnost omezení rychlosti vozidla na nastavenou hodnotu prostřednictvím speciálního klíče zapalování. Tento systém se nazývá Volvo multi lock system.

"Víme, že velké množství automobilových nehod se závažnými následky nebo se smrtelnými zraněními je způsobeno řidiči, kteří do vozidla usednou pod vlivem alkoholu. Podle Evropské komise na evropských silnicích při nehodách zaviněných alkoholem ročně zemře přibližně 10 000 osob. Při řadě nehod dochází k závažným zraněním také proto, že řidiči a jejich spolujezdci nemají zapnuté bezpečnostní pásy. To je důvod, proč pracujeme na vývoji zámku kombinovaného s analyzátorem dechu. Pomocí naší technologie multi lock se snažíme těmto nehodám zabránit," říká Ingrid Skogsmová, ředitelka bezpečnostního střediska společnosti Volvo Car Corporation.

Mezinárodní výzkumy také ukazují, že ve statistikách nehod jsou nadprůměrně zastoupeni mladí lidé. Riziko, že mladého člověka ve věku od 18 do 25 let potká dopravní nehoda, je podle statistik EU v porovnání s osobami ve věku mezi 26 a 50 lety více než dvojnásobné. Nehody mladých lidí často pramení z vysoké rychlosti ve spojení s nedostatečnými zkušenostmi, což je smrtící kombinace.
"Pomocí našeho speciálního klíče zapalování je možné vůz snadno naprogramovat tak, aby nemohl překročit například rychlost 90 km/h. Rodiče tímto způsobem získávají další bezpečnostní prvek pro případy, kdy automobil půjčí svým dětem se zbrusu novým řidičským průkazem. Toto řešení může výrazně přispět k vašemu klidu. Tato technologie je však vhodná také pro různé druhy komerční dopravy. Nákladní automobil zajišťující rozvoz zboží, který neopouští hranice města, například nepotřebuje překračovat rychlost 80 km/h," říká Ingrid Skogsmová.

Za pomoci speciálního klíče zapalování je vozidlo možné naprogramovat na jakýkoliv limit. V některých evropských zemích jsou již vydávány "řidičské průkazy pro mladé řidiče", kteří po stanovenou dobu nesmí překročit rychlost 90 km/h. Tato skutečnost je indikována značkou s číslicí 90 umístěnou na vozidle. Za pomoci tohoto klíče by bylo prosazování takového pravidla v praxi jednodušší.

Společnost Volvo Cars si při vývoji systému multi lock kladla za cíl zvýšit zájem o bezpečnost provozu mezi širokou veřejností a také mezi osobami, které se na přípravě dopravních předpisů podílejí. V podání Volva se tato technologie velmi jednoduše používá, neboť analyzátor dechu je upevněn přímo na bezpečnostním pásu.

"Tento experimentální automobil pro nás představuje důležitý krok při posuzování možnosti nabídnout technologii multi lock všem našim zákazníkům," vysvětluje Ingrid Skogsmová.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků