Klíč k bezpečnosti od Volva

Nejnovějším příspěvkem společnosti Volvo Cars k bezpečnosti silničního provozu je experimentální automobil vybavený analyzátorem dechu a pojistkami bezpečnostních pásů. Speciální klíč zapalování navíc reguluje rychlost vozidla. Po usednutí do vozu musí řidič nejprve fouknout do vestavěného analyzátoru dechu a poté zapnout bezpečnostní pás. Aby bylo možné nastartovat motor, musí být výsledek dechové zkoušky negativní a bezpečnostní pás zapnutý. Třetím stupněm ke zvýšení bezpečnosti je možnost omezení rychlosti vozidla na nastavenou hodnotu prostřednictvím speciálního klíče zapalování. Tento systém se nazývá Volvo multi lock system.

"Víme, že velké množství automobilových nehod se závažnými následky nebo se smrtelnými zraněními je způsobeno řidiči, kteří do vozidla usednou pod vlivem alkoholu. Podle Evropské komise na evropských silnicích při nehodách zaviněných alkoholem ročně zemře přibližně 10 000 osob. Při řadě nehod dochází k závažným zraněním také proto, že řidiči a jejich spolujezdci nemají zapnuté bezpečnostní pásy. To je důvod, proč pracujeme na vývoji zámku kombinovaného s analyzátorem dechu. Pomocí naší technologie multi lock se snažíme těmto nehodám zabránit," říká Ingrid Skogsmová, ředitelka bezpečnostního střediska společnosti Volvo Car Corporation.

Mezinárodní výzkumy také ukazují, že ve statistikách nehod jsou nadprůměrně zastoupeni mladí lidé. Riziko, že mladého člověka ve věku od 18 do 25 let potká dopravní nehoda, je podle statistik EU v porovnání s osobami ve věku mezi 26 a 50 lety více než dvojnásobné. Nehody mladých lidí často pramení z vysoké rychlosti ve spojení s nedostatečnými zkušenostmi, což je smrtící kombinace.
"Pomocí našeho speciálního klíče zapalování je možné vůz snadno naprogramovat tak, aby nemohl překročit například rychlost 90 km/h. Rodiče tímto způsobem získávají další bezpečnostní prvek pro případy, kdy automobil půjčí svým dětem se zbrusu novým řidičským průkazem. Toto řešení může výrazně přispět k vašemu klidu. Tato technologie je však vhodná také pro různé druhy komerční dopravy. Nákladní automobil zajišťující rozvoz zboží, který neopouští hranice města, například nepotřebuje překračovat rychlost 80 km/h," říká Ingrid Skogsmová.

Za pomoci speciálního klíče zapalování je vozidlo možné naprogramovat na jakýkoliv limit. V některých evropských zemích jsou již vydávány "řidičské průkazy pro mladé řidiče", kteří po stanovenou dobu nesmí překročit rychlost 90 km/h. Tato skutečnost je indikována značkou s číslicí 90 umístěnou na vozidle. Za pomoci tohoto klíče by bylo prosazování takového pravidla v praxi jednodušší.

Společnost Volvo Cars si při vývoji systému multi lock kladla za cíl zvýšit zájem o bezpečnost provozu mezi širokou veřejností a také mezi osobami, které se na přípravě dopravních předpisů podílejí. V podání Volva se tato technologie velmi jednoduše používá, neboť analyzátor dechu je upevněn přímo na bezpečnostním pásu.

"Tento experimentální automobil pro nás představuje důležitý krok při posuzování možnosti nabídnout technologii multi lock všem našim zákazníkům," vysvětluje Ingrid Skogsmová.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků