Klesající prodeje aut nahrávají operativním leasingům. Víte, jaké jsou jeho výhody?

66 komentářů

Moje jméno
12. srpna • 9:26

Operák je super! Smrdí Vám klima? Musíte škemrat a vysvětlovat proč už po půl roce ji chcete čistit. Osobně vnímám operák jako výborný byznys pro leasingovky a celkem vhodnou nabídku pro velké firmy. Malé firmy nikdy dobré podmínky nedostanou a osobně to považuji za ekonomický nesmysl. Máme 22 aut ve firmě a majitele už to mrzí.... Odejít se však už bohužel v podstatě nedá. Vozový park se rozprodal....

petr r. (petrumr)
7. srpna • 17:31

ten článek bude mět pokračování? Já jsem myslel, že tam bude tabulka třeba na tři, pět let kolik se zaplatí a přeplatí. Firmy se zajímají o hybridní toyoty néé o škodovky. A jak začne výroba yarisu v Kolíně, tak asi už škoda nebude ani fábii faceliftovat neboť při prvních testech ten hybridní tříválec je pecka v oboru.

Allamarein
8. srpna • 8:37

Toyota u nás nikoho nezajímá. Podívej se na prodeje, kde v pozadí se smutně schovává.

Peter(Charouz)
8. srpna • 9:36

A víš to jistě? Podivej se na prodeje za první pololetí letošního roku:
První je značka Škoda s 44.191 registrovanými osobními vozy (38,49 %), následují Hyundai – 9.372 ks (8,16 %), Volkswagen – 8.954 ks (7,80 %), Dacia – 5.852 ks (5,10 %), Toyota – 5.045 ks (4,39 %), Peugeot – 4.797 ks (4,18 %), Kia – 4.722 ks (4,11 %), Mercedes-Benz – 4.058 ks (3,53 %), Renault – 3.992 ks (3,48 %), Ford – 2.914 ks (2,54 %), atd. Za červenec je pořadí na prvních místech: Škoda, Hyundai, VW, Peugeot, Dacia, Toyota, Kia, Mercedes-Benz.

Toyota
8. srpna • 7:45

No, zatím ale vidím nejvíc sužebáků od škodovky a hjondé. Toyoty moc nejsou vidět a myslím, že se to jen tak nezmění. To se do dřív čela pelotonu dostane hjondé.

Sherlock
7. srpna • 16:33

Čichám čichám neoznačenou reklamu. Hlavně jsem stále nepochopil proč by měl být operák výhodnější s klesajícími prodeji nových vozů. Je to naopak. Když je špatně, nové auto klesá na ceně pozvolněji.

king014
7. srpna • 16:31

I u operáku je hlavním kritériem cena, po zkušenostech z minulých let po něm šahne málokdo, po roce klidně lízngovka zvýší cenu, při vrácení se řeší kdejaký škrábanec, většinou to pokryje pojištění ale zrovna u firemního auta je to docela opruz

.
8. srpna • 7:32

Cenu si dám do smlouvy, bez ní by to podepsal jenom hlupák.

Jag
7. srpna • 16:30

To je jednoduchý: záleží na tom, kolik mě auto celkově stojí za dobu, co ho mám (a také samozřejmě záleží na rozdělení těch peněžních toků v čase).Když auto kupuju za hotové, nebo na fin.leasing (resp. úvěr), tak:
Akontace + SumaSplátek + SumaServisníchNákladů + SumaPojistek - ZůstatkováOdprodejníHodnotaA u operáku (pokud je servis a pojistky v ceně) to je prostá suma plateb za dané období.Pokud mi někdo dá ten operák citelně výhodněji, než na kolik vychází varianta vlastnická, tak proč ne. Nemusím nutně auto vlastnit (stejně ho nevlastním já, ale moje firma).V dnešní nejisté době také bude hrát roli, jaké jsou podmínky pro nějaké předčasné ukončení, pokud by se například ekonomická situace zhoršila a firma byla nucena šetřit (nebo v případě individuálního vlastníka třeba kdyby přišel o práci).Auto na úvěr lze (se ztrátou) odprodat i s tím nedoplaceným úvěrem (i když je otázka, jak moc se do toho kupci pohrnou, pokud opravdu přijdou těžké časy).
Jak je to s autem na operák nevím, ale tipuju, že pokud si to auto vemu na 4 roky a budu ho chtít předčasně vrátit po roce, tak to nebude jen tak, že vrátím auto a přestanu platit, ale hádám tam bude nějaké penále. Otázka je, jak významné.Věc, kterou nevím je, jak vypadá typický či průměrný individuální kupec auta na úvěr či na operák. Zda ti lidi v průměru jsou se splátkami tak na doraz, jako třeba u hypoték (stačí na měsíc dva přijít o práci a velká číst dlužníků je v problémech). Nebo zda přeci jen u aut, která nejsou tak životně důležitá jako bydlení (resp. než nové na operák jde vzít staré a svůj účel bude plnit taky), si lidi dávaj větší pozor.

Allamarein
7. srpna • 19:17

Já si třeba auto na OL bral, na čtyři roky. Vychází to zhruba nastejno, ale výhoda je ta, že nemusím na začátek skládat vysokou akontaci, abych se dostal s těmi čtyřmi roky na stejné splátky jako u přímé koupě. A to se taky počítá. Plus bylo u OL mnohem výhodnější pojištění (o více jak 20 % a s lepšími službami). A i pojištění u nového auta udělá dost velkou sumu.
Lidi, kteří by byli na doraz s penězi, si auto na OL nevezmou, spíš se podívají na nějakou "lepší" ojetinu z bazaru. Udělá jim víc parády a za méně peněz.

M
7. srpna • 16:12

Jistě, máte pravdu. Koupě od Ferdy mě neláká. Zato koupě z autosalonu se slevou 20% by mě lákala 😊. Ale dal bych i plnou cenu. Jenže nového Outbacka kombi s manuálem už koupit nejde. Takže zatím nebude nic.🙄

koncernový antipíčus
7. srpna • 16:18

Subaru prý už brzy zavře v Evropě krám úplně. Jako nedivím se, napřed boxer-diesel, co lomcoval celým autem, teď zase cvt vasavače s dynamikou ala 90tá léta. K tomu bizarní design. Prostě blamáž.

M
7. srpna • 16:26

Ano, bohužel. Devadesátá léta se už nevrátí.

Allamarein
7. srpna • 19:05

Devadesátá léta... třeba Subaru Justy, Libero, Impreza s šestnáctistovkou, prostorově zoufalý Forester (i když jinak hezký, to jo), jediné schopné bylo Legacy.
Ne, Subaru není jen WRX, ve skutečnosti devadesátkové Subaru stálo za starou bačkoru.

M
7. srpna • 21:16

Jistě, jen bych to poopravil, Outback H6 bylo velice schopné auto a Impreza 1, 85 L v kombi byla velmi příjemné auto. S oběma jsem se hodně najezdil a nepamatuji se, že by tu ve své době měli moc konkurentů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
7. srpna • 22:59

Outback je Legacy. Konkurentů tu měl pár (Audi a Volvo), ale pořád to není nic, co by ze Subaru dělalo nějak výjimečnou značku devadesátých let. Impreza nevybočovala ničím ze standardu své třídy, interiérem byla spíš tak deset let za ní.

Bitch zboží
7. srpna • 16:12

Tak ono když si někdo zaplatí za takový článek, tak se v něm těžko bude psát o tom, že o jeho službu není zájem :-D.

M
7. srpna • 15:36

Jestliže autor článku tvrdí, že auto ztratí 20% ceny po vyjetí z autosalonu, tak to asi nejspíš znamená, že auta jsou predražená😊

šofér
7. srpna • 16:15

autor vychází zjevně z praxe pojišťoven, bohužel měl jsem tu čest si to vyzkoušet na sobě, kdy nám po 3 týdnech ukradli Octavii a PČR ji dohledala přes Polsko až k PL/Běloruským hranicím.... Česká pojišťovna nám krátila plnění o 20% + spoluúčast.

polo
8. srpna • 11:30

Ty vado, to ještě pořád funguje? Já myslel, že tenhle styl "prodeje" aut přes Terespol-Brest směr Moskva frřel naposledy před rokem 2000.

iPace
8. srpna • 8:25

tak to jsi mel blbe pojistne podminky, ja mam u Generali pro prvni 2 roky v allrisku spoluucat 5% a garanci nuloveho ponizeni, po tech 2 letech to sice zacne strmne klesat, ale to se da vyresit prechodem treba k Unice kde maj pokles nizsi

Mirek
8. srpna • 9:32

Tak to jsem měl stejnou smlouvu, ale po dvou létech jsem to nechal předělat, ať se mi sníží platby, ale stále mi to zůstalo stejné, jen klesla hodnota auta, totéž jsem dělal následující roky. Spoluúčast 5% zůstala. Ale neřekl bych, že se jedná o strmé klesání. Zrovna kamarád má pojištěné auto u Uniqy a je to po více rocích porovnatelné.

God
8. srpna • 6:57

Tak to můžeš být ještě rád, žes dostal tolik, protože reálná cena škodovek je tak o 30% nižší než kolik za ně výrobce chce.

Petr Vaněk
8. srpna • 0:49

Být pojišťovnou, tak zrovna Vám bych teda nedal vůbec nic :-P

Mirek
7. srpna • 20:01

Nějaká divná pojišťovna. U Generali jsem se na tohle informoval při koupi nového auta. Kdyby mi to tehdy ukradli ve velice krátké době, dostal bych prakticky skoro "100%" - 5% spoluúčast. Po pěti létech jsem měl ocenění od Generali 51%.

Mirek
7. srpna • 21:20

Pokud to někdo nechápe, jako už se jeden asi našel, tak to pochopí, když bude chtít pro auto přepočítat pojistky a pro tento účel mu pojišťovák stanoví novou cenu auta, pro kterou bude pojistka platit.

Bitch zboží
7. srpna • 16:14

Pokles o 20% je prostě normální, důvody vysvětluje kolega výše. U jiného druhu zboží to bude i daleko víc. Třeba u kartáčku na zuby tipuji ztrátu ceny ve výši minimálně 100 % :-D.

Jig
7. srpna • 15:54

tak ono je to obecně u všeho... když si něco koupím zcela nové, tak je s tím spojen nějaký servis, záruka apod. Když by někdo prodával právě zakoupené auto tak se s tím váže řada problémů (ať už jen podezření proč to hned prodává, či jiná barva nebo specifikace výbavy než bych si volil na showroomu), tedy musí dát nějakou prémii, aby to potencionálního zájemce zaujalo. Nebo Vás by snad lákalo při zvažování koupi nového vozu vzít to od nějakýho ferdy za stejný peníze jako na showroomu? asi sotva.

Mirek
7. srpna • 20:07

Cena by byla jistě nižší, ale 20%? Vždy říkám, nabídněte mi takové auto a ještě to nikdo nedokázal. Nějaký Ferda může být velice solidní člověk, proč hned předpokládáš tímto popisem "Ferda", že to bude podezřelé? Vše si přece lze u nového auta u prodejce ověřit.

Jig
8. srpna • 7:18

ano může to být solidní člověk, ale taky nemusí... proto se očekává větší pokles ceny. ad "ověřit u prodejce" a to je přesně ono... musíš vynaložit nějaké úsilí / čas / energii na to abys ověřil to, co v salonu nemusíš a to je třeba zohlednit. Resp. opačně - kolik je pro tebe ta hranice slevy když bys kupoval auto za podmínek o nichž je tu řeč? (tedy od neznámého člověka, který ho právě koupil z autosalonu a z nějakého důvodu ho hned prodává). 1% asi ne, 10%? to je však sleva kterou u většiny se dá dosáhnout s trochou úsilí. apod. Osobně bych se snažil jako kupující získat co nejpříznivější cenu, u auta zejména proto, že tam může být jiná konfigurace než bych si jinak vybral na showroomu.
Ale jinak ano auta jsou předražená, zejména o DPH, kdy platíš ze zdaněných peněz další podstatnou daň. A právě přibližně o tu, ta cena obvykle padá. (samozřejmě jsou výjimky)

Mirek
8. srpna • 10:22

Nepřeháníš to trochu s tím co by, kdyby? Takže ty předpokládáš, že ten prodejce je hloupé, neseriózní jelito, neboť on si neumí u prodejce vydyndat slevu 10%, to umíš jen ty, a proto by ti další sleva 10 % nestačila. A neseriózní je dle tebe automaticky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jig
8. srpna • 12:00

Nic takového přeci nepíšu. Nicméně ano, mnoho kupujiích (dle tvého) "jelita" jsou, protože někdo stejné auto koupí za plnou cenu a někdo si vyjedná slevu 5/10/15/20%. To je na denním pořádku.
Nicméně odpověz podle sebe: kde je pro tebe konkrétně ta hranice slevy, při které by jsi dal přednost takovému nákupu před nákupem před showroomem? Kolik % dolů aby to dávalo smysl?

Mirek
8. srpna • 12:37

Velice hypotetická otázka. Nikdy jsem tohle neřešil a ani řešit nebudu, neboť jak jsem již napsal, člověk, který takto prodává auto je z říše pověstí a bajek, kterého snad nikdo nikdy neviděl a nejspíš ani nežije. Tedy je zbytečné nad tímto vůbec přemýšlet. Já jen za sebe můžu napsat, že bych jistě nedal při prodeji tak nesmyslnou slevu, když by se jednalo o nové auto, takovou slevu u prodejce nikdo nedostane. Dejme tomu si vyjednám do 10% u prodejce a maximálně bych dal do 10% navíc já. Neznám nikoho, kdo by dokázal u nového auta na objednávku vyjednat slevu nad 10%.

Jig
8. srpna • 15:13

Je zbytečné o tom přemýšlet, ale přitom se biješ za to, že 20% je moc. Z pozice prodávajícího je to moc, ale z pozice kupujícího to musí dávat smysl. A o tom to je, že sleva musí být dostatečná aby kupující měl větší motivaci na nákup popsaným způsobem. (nicméně nereálné to není, čeká se řadu měsíců a objednávka mohla přijít např. před covidem a pak se přestalo dařit tak je třeba to řešit, nebo jakákoliv zlomová nečekaná událost)ad sleva u prodejce: psali to tu již mnozí, já třeba na německou prémiovku vyjednal -17% (zcela nové na objednávku dle specifikace, žádná skladovka ani výběh modelové řady, naopak model byl na trhu nižší jednotky měsíců), ale uznávám nebyl to zcela běžný postup. Ale to je zas jiné téma.

Mirek
8. srpna • 19:50

Ještě drobnost, nikdo nikomu nebrání, ať si koupí lehce olítané auto a ne nové, například u Škoda Plus. První co mě napadlo:
Škoda Karoq Style 1,5 TSI, automatická převodovka
nové 732 900 Kč
Škoda Plus: najeto 4 404 km, cena 654 900 Kč.
https://www.skodaplus.cz/Car/1642841/skoda-karoq-t... ... Doufám, že si umíš spočítat, o kolik by to nové bylo níže s cenou, než to lehce olítané. Co by sis vybral? Škoda Plus mění mínusy na plusy. :-D

Jig
9. srpna • 8:09

OMG, píšu snad někde, že někdo někomu brání? Já píšu stále k tématu, tedy že auto auto, které vyjede ze salonu má nižší hodnotu než na něm. Logicky, protože těch co si ho v takovém případě koupí za stejnou cenu je minium, ti co by o něm uvažovali musí být motivováni slevou oproti showroomu. Vysvětli se dá vše, ale evidentně ne každému :)

Mirek
9. srpna • 12:40

A já někde psal, že nemá, jen je k smíchu, že někdo tvrdí, že automaticky 20% dolů. Pokud budu důsledný, tak takovému chytrolínovi řeknu, ať si to jde koupit kde chce a jsem zvědavý, kde mu takovou cenu nabídnou. Já jen poukazoval na to, že porovnávat nákup prémie a mainstreamu a srovnávat dosažené slevy je naprostá blbost. A prémie jistě nekupuje pro soukromé použití člověk, který jede finančně na doraz.
Sám jsi napsal, že nebudeš kupovat auto se slevou 10%, když si takovou slevu jsi schopen v autosalónu uhádat sám. Jenže já psal, že asi nebudeš zdaleka sám co dokáže tuhle slevu uhádat a když k tomu nabídnu další slevu 10%, tak 20% už u nového auta v tomto případě nedokážeš uhádat. Proto i ten odkaz na Škoda Plus, kde se můžeš podívat, kolik zaplatíš za olítané, tedy zaplatíš více, než za to "vyjeté" z autosalónu a tobě se to zdá málo. Doufám, že tedy konečně pochopíš, že já dám opravdu jen těch 10 % z kupní ceny, ne ceníkové.

Mirek
8. srpna • 19:32

Takže kdo si jde koupit prémiovku, tak jí hned za vraty salónu prodává. Ty jsi tedy dobrý srandista (chtěl jsem napsat výstižněji kašpar, ale to by ses urazil). Porovnávat nákup prémiovky, na kterých jsou násobně větší marže, s běžnou produkci, tak to již chce hodně velkou hroší kůži a porci omezenosti. "A že se prémiovek prodá v ČR ročně desetitisíce". Zkus si vyjednat takovou slevu například u aut v ceně do 700 000 Kč. Jo hodně lidí tady psalo o slevách, dokonce až 25% u mainstreamu, ale kupodivu nikdo takového, kdo to dostal, nezná, zato ověřené slevy byly tak do 9 %, třeba u Škody (osobní zkušenost). A s tím covidem jsi tomu nasadil korunu úplně. Tohle snad musí mít vliv jen na firmy, podnikatelé, kteří to navíc neplatí hotově a tudíž to za bránou nemůžou ani prodat. U nás se do firmy, pro vedení, nakupovaly nyní Audi Q7 a zaměstnanci se poslali na 60%. Se divím, že dle tebe ty audiny za branami autosalónu neprodali. Píšeš naprosté hlouposti. Základ toho všeho je ten, že tohle se nikdy nestalo, ale pokud máš jiný názor, dej odkaz na toho, kdo to udělal, že prodal své auto za branou autosalónu s 20% ztrátou.

Jig
9. srpna • 8:02

Jako kašpar tady působíš ty. Já napíšu A, ty to překroutíš na B a reaguješ na C. To je jak bavit se s bláznem, tedy nemá smysl už vůbec reagovat.
- to že jsem zrovna uvedl prémiovku neznemaná, že se přes deset procent nedá dostat i jinde. Vynechám-li tzv. prémii, tak přes deset procent se dá vyjednat např. u Fordu, Fiatu či dalších. U škodovky nevím, tam nemám osobní zkušenost.
- na ostatní překroucené nemá vůbec smysl reagovat.

Mirek
9. srpna • 13:16

Já nic nepřekrucuji, na to jsi tady ty. Stále nechceš pochopit, že píšu o kupní ceně, ne o ceníkové a z této dávám slevu. Kolikrát to mám napsat, než to pochopíš? Tím rozporuji tvrzení, že po vyjetí z autosalónu ztratím 20%. Takže kdo tady překrucuje, když dokola omíláš, že dokážeš uhádat nějakou cenu a já slevuji z uhádané ceny? Dokážeš k uhádané ceně přihodit ještě 10 % a to znovu uhádat s prodejcem?
Takže jsi uhádal 17% a po vyjetí z autosalónu slevíš dalších 20% u naprosto nového auta? Kolik by to bylo za auto s ceníkovou cenou 550 000 Kč, 365 000 Kč? To myslíš vážně?

komik
7. srpna • 20:53

Obejděte si salony před koncem roku. Všichni se zbavují skladovek jednak aby nahonili prodeje a taky v lednu to budou "loňská" auta a ty se prodávají hůř. A v letošním roce budou slevy ještě větší, protože ladem leží velká část produkce... Mě se třeba podařilo koupit nový auto a po 2 letech používání ho prodat se ztrátou 4%.

Mirek
7. srpna • 21:17

Ty nechápeš, o co tady jde, co se řeší?
Je naprosto jednu kdy a za jakou cenu, ale že vyjedeš před autosalón a máš -20 %, když to budeš chtít prodat, z té své kupní ceny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal2
10. srpna • 14:35

Komik to napsal opačně.Auto za třeba 600 jako skladovku koupil za 500 tj těch 20procent a za 2roky třeba 30tkm najeto prodal za 375

iPace
8. srpna • 8:18

pokles ceny zanovniho auta zalezi prave na kupni cene, pokud auto koupis s 25% slevou a bezne se na dane auto sleva nedava, nebo jen nizka v radi jednotek procent, tak samozrejme po "vyjeti z autosalonu" nemusis na cene stratit z ceny auta nictakto kuprikladu obchoduje s nekteryma autama AAA, sva firemni auta tocej po 6-12 mesicich prave z duvodu ze na ne maji velke slevy pri vetsich nakupech 20+ najednou, auta pak bazarove prodavaji jako po 1 majitely s nizsim najezdem a jeste na tom neco malo vydelavajija predposledni auto koupil se slevou cca 28% z cenikove ceny, a po 2 letech ho za stejnou cenu prodal do bazaru, jednoduse proto ze to byl zadany model a i bazarovky si drzeli takovou cenu ze ja na aute netratil a bazar asi jeste vydelal jeho prodejem, vzdy to bude zalezet na vicero faktorech a neco jako "ale že vyjedeš před autosalón a máš -20 %" univerzalne opravdu neplati

Kapr
8. srpna • 7:09

Jenže 20% auto neztratí vyjetím z autosalónu. To je jen taková lidská fráze. Samozřejmě že když ho koupíš a den na to ho budeš chtít prodat, tak ho neprodáš za 100%,ale to z důvodu že by ho od tebe nikdo nekoupil (radši by si každý koupil nové auto) a ne z důvodu že jsou auta předražená. Samozřejmě že automobilky mají marži, ale ta rozhodně není 20% z 1 kusu a nezapomeňte na to že se musí zaplatit třeba takový vývoj toho vozu, apod.

komil
8. srpna • 10:26

Já to chápu, koupil jsem, jezdil jsem a ztratil 5%. Stejně tak Když máte moznost nakupovat s fleetovymi slevami, u vyšších tříd až 20%, moc netratite. Jinak by lidi prodavali fleetovy park a privydelavali si tak. Jde o to, za kolik nakoupíte, když půjdete za cenikovou cenu, tak dost. Kdyz zkousnete skladovou, tak těch 20% dolů může být už v autosalonu.

Lord Owl
8. srpna • 22:02

tak já bych koupil skladovku Ochytávky, bez displeje, bez wi-fi-strčky, ale s manuálem a s čtyřválcovým benzínovým motorem ??
Mají to někde tak za 250tis ?

Mirek
8. srpna • 9:17

Předně jsem jen vysvětlil komikovi, o co tady jde, to není můj názor na věc, když píše evidentně nesmysly. Samozřejmě, že ho neprodáš za plnou cenu, ale 20% dolů? To bych chtěl vidět, jak to takto někdo udělá, koupí si auto a hned ho se ztrátou 20% prodá. Všichni ví, že ztratí 20%, ale nikdo nikoho takového, kdo to tak prodal, koupil, nezná, ale dál tu zaručenou báchorku posílají do světa. A proč do toho pleteš vývoj, marže... Co to má společného s tím, co se tady řeší? Taký jsi z toho trochu mimo.

Shimi
9. srpna • 10:33

Mirek: "Samozřejmě, že ho neprodáš za plnou cenu, ale 20% dolů?" - No, těch 20% vypadá sice na první pohled jako nesmysl, ale na druhou stranu to zase tak nereálný údaj není. Zamysli se nad tím. Někdo si pořídí vůz za 500t. a z nějakého důvodu ho bude po velice krátké době prodávat. Koupíš ho za 450t.? (10%). Třeba já osobně bych do toho nešel, pro mě by to byla příliš malá kompenzace za nejistotu, co se s tím autem dělo a navíc bych byl již druhý majitel, což by se při následném prodeji též projevilo. Navíc změna majitele v krátkém časovém úseku též nepůsobí věrohodně. Takže kde je ta hranice? 15%? 20%? Aha, a už jsme tam.

Mirek
9. srpna • 12:55

Také nechápeš, jak to myslím? ceníková cena 550 000 Kč, dosáhnu třeba na 510 000 Kč a prodávám nové za 460 000 Kč. Stále se ti to zdá moc a nešel bys do toho? Potom mi nezbývá, než odkázat dotyčného na bazary, případně Škoda Plus, tam jistě vystřízliví. Jen se podívej, Za kolik se tam prodávají ojetá roční auta.
Já stále píšu o slevě z kupní ceny, ne ceníkové.

Shimi
9. srpna • 13:34

Mirek: Chápu, ale já reálnou kupní cenu nemůžu brát v potaz, protože sleva není nároková částka, takže pro mě není relevantní. Tím pádem, když použiju tvůj příklad, ztratilo auto 90t. na hodnotě, což je bez mála těch 20% o kterých se píše v článku. Článek totiž nezmiňuje nic o tom, že by auto ztratilo 20% z kupní ceny, tu kupní cenu sis tam dodal uměle ty sám.

Mirek
9. srpna • 15:03

Jinak řečeno, když z prodejce nevyrazíš nic, tak 10%. Nevím jak dnes, ale před dost roky jsem kupoval Toyotu a tam se tehdy nedalo usmlouvat nic. Buď ceník, nebo ať si najdu jinou značku. A jistě ti nedá slevu 10% každý prodejce, kde "vejdeš", proto to v žádném případě není 20%.

Shimi
9. srpna • 15:30

Mirek: :-D ne. Automobil má nějakou hodnotu (ceníková cena) a po vyjetí ze salonu, nezávisle na tom, kolik byla jeho reálná prodejní cena, ztratí z této hodnoty (ceníkové ceny) 20%, tečka. To tvrdí článek, ne já, aby bylo jasno. Nicméně svým konkrétním příkladem jsi nechtěně potvrdil, že to těch +/- 20% bude.

Mirek
9. srpna • 17:04

Jak jsem napsal, nesouhlasil jsem s článkem, že je to automaticky 20%. Komu se to nelíbí, když mi prodejce nedá slevu, nabídnu jen těch 10%, může jít třeba na ten Škoda Plus, tam dostane ojetinu za horší cenu. Buď neumíš číst, nebo nechápu, jak jsi na to došel, nic takového jsem nepotvrdil. Přečti si pořádně můj předchozí příspěvek.

Shimi
9. srpna • 18:00

Mirek: A já ti zase naznačil, že když dáš jen 10% z ceníkové ceny, tak to od tebe nekoupím a nekoupím to ani ze Škoda Plus, páč to pro mě prostě a jednoduše není zajímavá nabídka. Proto si myslím, že těch 20% není daleko od pravdy. 10% by mě nepřesvědčilo, 20% ano a myslím si, že nebudu sám. Takže statisticky to tak může opravdu vycházet a článek nelže.

Mirek
10. srpna • 5:53

Z kupní ceny ne ceníkové. A auto má cenu, za jakou ho kupuješ nemá cenu ceníkovou. Kdyby to tak bylo, tak ti nikdo nedá slevu. Navíc musíš mít uzavřenou pojistku před výjezdem z autosalónu, kde se uvádí cena auta, kupní, ne ceníková. Ty nekoupíš, někdo jiný ano. Pochopí, že lepší cenu nesežene.

Shimi
10. srpna • 6:22

Proboha Mirku, nedělej ze sebe pitomce. Pokud nedostaneš slevu, tak se výsledná kupní cena rovná ceníkové, logicky. Dál už to nemíním řešit, protože do této chvíle jsi neuvedl jediný argument, který by natvrdo vyvrátil tvrzení v článku o 20% ztrátě hodnoty. Ty si pouze myslíš, že je to pitomost a já si zase myslím, že to až taková pitomost není. A kdo nás rozsoudí?

Mirek
10. srpna • 19:04

Pitomce ze sebe rozhodně nedělám. Nikdo nás nerozsoudí, nebo chceš říci, že nemáme každý právo na svůj názor na tuto věc? Pokud jde o ceny, tak ceníková cena není pevně daná a pokud se dá něco usmlouvat, tak nejde vůbec hovořit o tom, že se jedná o ceníkové ceny, ale o smluvní ceny a ceník je jen takový nástřel pro začátek obchodování. Kromě Toyoty jsem nikdy nekupoval za ceníkovou cenu, ale za smluvní. Nevím proč to vyhrocuješ, ty si prodávej za -20% od ceníkové ceny, já za -10% pod smluví cenou. Pokud by se ti podařilo usmlouvat jako Jig -17%, dáš ještě 20% dolů? Kupec se tvou kupní cenu jednoduše doví, musíš mu dát kupní smlouvu, pojistku auta, auto je přece nové, v záruce.

Shimi
10. srpna • 19:55

Mirek: Je to přesně naopak, ceníková cena je pevně daná jako odrazový můstek. Koncová cena je "plovoucí". Záleží kolik si do toho nastrkáš výbavy a jakou si domluvíš případnou slevu. Každopádně mě osobně je nějaká ztráta hodnoty po vyjetí ze salonu u zádele, protože já si nechávám auta 10+ let. Mě jenom zarazilo, že zpochybňuješ info v článku, ale žádným relevantním argumentem jsi ho nevyvrátil. Pouze domněnky. Toť vše, nic nehrotím, na to už jsem starý, abych se rozvášnil nad takovou maličkostí.

Mirek
10. srpna • 22:15

Právě že těch 20% tady nikdo nemůže prokázat, to jsou domněnky, nebo znáš jediný případ, který by takto proběhl? Nikdo nikoho takového nezná, ani relevantní argumenty tedy nemá, ale hodně lidí to zaručeně ví, že to tak je.
Tak to na tom jsi asi jako já. zatím poslední Focus 7 let, a zatím nevidím, za co by to šlo vůbec vyměnit.
S tou pevnou ceníkovou cenou se pleteš, vždy jsem smlouval již při výběru, na startu, a potom i u výbavy, neboť někteří prodejci se k tomu stavěli tak, vyber si model a my ti k tomu něco z výbavy nebudeme počítat. Když vzpomenu Focus, tak ten zrovna měl ceník a "ceník". Když ses na startu neozval, počítali oficiální cenu v ceníku, když ses ozval, najednou byl jiný ceník. Ceník Focus Titanium 1,6 EB kombi podle ceníku byl na začátku roku 2013 za 602 290 Kč, já startoval na 449 991 Kč a potom měsíc řešil výbavu. Stále mám všechny cenové nabídky. A nedlouho po koupi Ford upravil ceník tak, že můj Focus stál oficiálně, v základu, 479 990 Kč. Třeba u Toyoty nebylo co řešit, tam byl vybavený model a o ceně se odmítli bavit. U Škody mi po smlouvání řekli, že ať si tedy vyberu co chci a sleva bude 9%, ať s výbavou, nebo bez ní.

WRC Fabia R2 TwinCharger
7. srpna • 15:18

Ceny pujdou dolu tak ci onak.. radujte seB-]

Rembaz
7. srpna • 17:25

Ja by som sa neradoval. Pretože všetko je previazané. Keď sa auta nekupujú tak to ma dôvod.

polo
8. srpna • 11:11

Důvod to má. A tím je Svaz Evropských Socialistických Republik.

Rembaz
8. srpna • 20:12

Si myslíš, že v USA a inde je to lepšie?

polo
9. srpna • 10:07

Ano.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
9. srpna • 16:54

A tovja domnienka je založená aj na nejakom fakte?

Doporučujeme

Články odjinud