Kleemann ML63K: pojízdný nesmysl

Představte si auto. Váží dvě a půl tuny, jeho zrcátka výše než střechy supersportů a čelní plocha se blíží rozměrům menšího autobusu. A do toho všechno přichází dánský tuner Kleemann, aby v roli pejska umíchal s kočičkou nepoživatelný dort jménem ML63K.

Známý úpravce si vzal do parády Mercedes ML63 AMG, který řádně vytunil. Původní agregát dostal tradiční bi-turbo od další ikony Garrettu a ze sériových 510 koní je tu rázem koní 800. Tedy více, než kolik nabízí drtivá většina supersportů. A točivý moment je pak elektronicky omezen na 1000 Nm, tedy na hodnotu, za kterou by se nemusela stydět většina náklaďáků.

Ve výsledku pak toto velké a těžké SUV dokáže zrychlit na stovku za 4 sekundy a dosáhne rychlosti 300 km/h, kdy zasáhne omezovač. Každopádně by tento Méďa uměl uhánět rychlosti i přes 315 km/h.

I přes tyto fascinující hodnoty je otázkou, k čemu to vlastně všechno je a kolik zákazníků si tato úprava vlastně najde.

Klepněte pro větší obrázek
Kleemann ML63K: ještě bychom pověsili pár špekáčků na vnitřní zpětné zrcátko
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků