Kleemann ML63K BiTurbo: SUV s rychlostí superportu

Kleemann se podíval na zoubek nejsilnějšímu ze stáje ML. Osmiválec o objemu 6,2 l dostal dvě turba. Výsledek? Plných 800 koní.
Kleemann ML63K BiTurbo: SUV s rychlostí superportu

Dílo ML63K patří bezesporu k vrcholným, co se tuningové scény týče. Upravovat velké a těžké SUV je nápad sice zvláštní, ale když se podíváme pouze na techniku a výsledek, stojí to zato.

Pod kapotou ML63 AMG se ukrývá točivý osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho výkon v sérii dosahuje úctyhodných 375 kW/510 k při 6800 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 630 Nm při 5200 ot./min. Tyto hodnoty prozrazují, že tento agregát má (na tak velký motor) otáčky jednoduše rád. ML63 zvládne stovku za rovných 5 vteřin a dosáhne elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.

Nizozemský tuner si zřejmě řekl, že výkon 510 koní není mnoho. Motoru přidal k lepšímu dýchání hned dvojici turbodmychadel, přidal dva mezichladiče stlačeného vzduchu a pohrál se také se sáním, řídící jednotkou a výfukovým potrubím. Výsledek je vskutku famózní, výkon agregátu se vyšplhal až na 588 kW/800 k. Křivka točivého momentu se musela přizpůsobit omezením převodovky, a tak se místo drsných vrcholů snažil Kleemann o co největší plochost.

Dynamika velkého SUV je ohromující, stovku zvládne již za 4,0 sekundy a maximální rychlost se vyšplhá přes 300 km/h. Tomu byly přizpůsobené také brzdy (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu jsou čtyřpístky), podvozek byl pro lepší stabilitu snížen a vše doplňuje upravený bodykit a 20“ kola s pneumatikami 315/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kleemann ML63K BiTurbo

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků