Kleemann ML63K BiTurbo: SUV s rychlostí superportu

Kleemann se podíval na zoubek nejsilnějšímu ze stáje ML. Osmiválec o objemu 6,2 l dostal dvě turba. Výsledek? Plných 800 koní.
Kleemann ML63K BiTurbo: SUV s rychlostí superportu

Dílo ML63K patří bezesporu k vrcholným, co se tuningové scény týče. Upravovat velké a těžké SUV je nápad sice zvláštní, ale když se podíváme pouze na techniku a výsledek, stojí to zato.

Pod kapotou ML63 AMG se ukrývá točivý osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho výkon v sérii dosahuje úctyhodných 375 kW/510 k při 6800 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 630 Nm při 5200 ot./min. Tyto hodnoty prozrazují, že tento agregát má (na tak velký motor) otáčky jednoduše rád. ML63 zvládne stovku za rovných 5 vteřin a dosáhne elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.

Nizozemský tuner si zřejmě řekl, že výkon 510 koní není mnoho. Motoru přidal k lepšímu dýchání hned dvojici turbodmychadel, přidal dva mezichladiče stlačeného vzduchu a pohrál se také se sáním, řídící jednotkou a výfukovým potrubím. Výsledek je vskutku famózní, výkon agregátu se vyšplhal až na 588 kW/800 k. Křivka točivého momentu se musela přizpůsobit omezením převodovky, a tak se místo drsných vrcholů snažil Kleemann o co největší plochost.

Dynamika velkého SUV je ohromující, stovku zvládne již za 4,0 sekundy a maximální rychlost se vyšplhá přes 300 km/h. Tomu byly přizpůsobené také brzdy (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu jsou čtyřpístky), podvozek byl pro lepší stabilitu snížen a vše doplňuje upravený bodykit a 20“ kola s pneumatikami 315/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kleemann ML63K BiTurbo

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků