Kleemann ML63K BiTurbo: SUV s rychlostí superportu

Kleemann se podíval na zoubek nejsilnějšímu ze stáje ML. Osmiválec o objemu 6,2 l dostal dvě turba. Výsledek? Plných 800 koní.
Kleemann ML63K BiTurbo: SUV s rychlostí superportu

Dílo ML63K patří bezesporu k vrcholným, co se tuningové scény týče. Upravovat velké a těžké SUV je nápad sice zvláštní, ale když se podíváme pouze na techniku a výsledek, stojí to zato.

Pod kapotou ML63 AMG se ukrývá točivý osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho výkon v sérii dosahuje úctyhodných 375 kW/510 k při 6800 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 630 Nm při 5200 ot./min. Tyto hodnoty prozrazují, že tento agregát má (na tak velký motor) otáčky jednoduše rád. ML63 zvládne stovku za rovných 5 vteřin a dosáhne elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.

Nizozemský tuner si zřejmě řekl, že výkon 510 koní není mnoho. Motoru přidal k lepšímu dýchání hned dvojici turbodmychadel, přidal dva mezichladiče stlačeného vzduchu a pohrál se také se sáním, řídící jednotkou a výfukovým potrubím. Výsledek je vskutku famózní, výkon agregátu se vyšplhal až na 588 kW/800 k. Křivka točivého momentu se musela přizpůsobit omezením převodovky, a tak se místo drsných vrcholů snažil Kleemann o co největší plochost.

Dynamika velkého SUV je ohromující, stovku zvládne již za 4,0 sekundy a maximální rychlost se vyšplhá přes 300 km/h. Tomu byly přizpůsobené také brzdy (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu jsou čtyřpístky), podvozek byl pro lepší stabilitu snížen a vše doplňuje upravený bodykit a 20“ kola s pneumatikami 315/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kleemann ML63K BiTurbo

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků