Kleemann GTK: dánský supersport s německými kořeny

Ne, teď vám nepředstavíme žádný vyladěný Mercedes. Kleemann se rozhodl postavit svůj vlastní vůz s německými kořeny.
Kleemann GTK: dánský supersport s německými kořeny

Připravované coupé s označením GTK je pro mnohé překvapením. Za zajímavým designem vozu stojí pan Christian Brandt a Kleemann si od něj slibuje mnoho - supersport má spojovat úchvatný vzhled se skvělými jízdními výkony.

Jako základ vozu posloužil Mercedes SLK 55 AMG, jenomže původní z něho zůstaly na konceptu jenom dveře, střecha a přední sklo – vše ostatní je nové. Spokojit se se sériovým výkonem osmiválce by nebylo na očekávaný projekt to pravé ořechové, kompresor z vlastních dílen dokáže mnohem víc. Na zadní kola GTK tak putuje plných 540 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Sedmistupňový automat 7G-Tronic zůstal původní, zadní náprava se však dočkala upraveného samosvorného diferenciálu.

První oficiální dynamické parametry vozu říkají, že stovku zvládne GLK za skvělých 3,7 sekundy a omezovač zastaví motor v rozletu až při rychlosti 300 km/h. Pro bezvadnou deceleraci z vysokých rychlostí použil Kleemann svůj vlastní brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm a osmipístkovými třmeny, vzadu se pak za 20“ ráfky ukrývají 345 mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny.

Tuner ovšem oznámil, že GTK masová produkce nečeká, vyrobí se pravděpodobně jen několik kusů. Jednotlivé díly vozu budou ovšem použity později na dalších rozpracovaných projektech, takže se máme jistě na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kleemann GTK

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků