Kleemann GTK: dánský supersport s německými kořeny

Ne, teď vám nepředstavíme žádný vyladěný Mercedes. Kleemann se rozhodl postavit svůj vlastní vůz s německými kořeny.
Kleemann GTK: dánský supersport s německými kořeny

Připravované coupé s označením GTK je pro mnohé překvapením. Za zajímavým designem vozu stojí pan Christian Brandt a Kleemann si od něj slibuje mnoho - supersport má spojovat úchvatný vzhled se skvělými jízdními výkony.

Jako základ vozu posloužil Mercedes SLK 55 AMG, jenomže původní z něho zůstaly na konceptu jenom dveře, střecha a přední sklo – vše ostatní je nové. Spokojit se se sériovým výkonem osmiválce by nebylo na očekávaný projekt to pravé ořechové, kompresor z vlastních dílen dokáže mnohem víc. Na zadní kola GTK tak putuje plných 540 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Sedmistupňový automat 7G-Tronic zůstal původní, zadní náprava se však dočkala upraveného samosvorného diferenciálu.

První oficiální dynamické parametry vozu říkají, že stovku zvládne GLK za skvělých 3,7 sekundy a omezovač zastaví motor v rozletu až při rychlosti 300 km/h. Pro bezvadnou deceleraci z vysokých rychlostí použil Kleemann svůj vlastní brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm a osmipístkovými třmeny, vzadu se pak za 20“ ráfky ukrývají 345 mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny.

Tuner ovšem oznámil, že GTK masová produkce nečeká, vyrobí se pravděpodobně jen několik kusů. Jednotlivé díly vozu budou ovšem použity později na dalších rozpracovaných projektech, takže se máme jistě na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kleemann GTK

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků