Ne, teď vám nepředstavíme žádný vyladěný Mercedes. Kleemann se rozhodl postavit svůj vlastní vůz s německými kořeny.
Připravované coupé s označením GTK je pro mnohé překvapením. Za zajímavým designem vozu stojí pan Christian Brandt a Kleemann si od něj slibuje mnoho - supersport má spojovat úchvatný vzhled se skvělými jízdními výkony.
Jako základ vozu posloužil Mercedes SLK 55 AMG, jenomže původní z něho zůstaly na konceptu jenom dveře, střecha a přední sklo – vše ostatní je nové. Spokojit se se sériovým výkonem osmiválce by nebylo na očekávaný projekt to pravé ořechové, kompresor z vlastních dílen dokáže mnohem víc. Na zadní kola GTK tak putuje plných 540 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Sedmistupňový automat 7G-Tronic zůstal původní, zadní náprava se však dočkala upraveného samosvorného diferenciálu.
První oficiální dynamické parametry vozu říkají, že stovku zvládne GLK za skvělých 3,7 sekundy a omezovač zastaví motor v rozletu až při rychlosti 300 km/h. Pro bezvadnou deceleraci z vysokých rychlostí použil Kleemann svůj vlastní brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm a osmipístkovými třmeny, vzadu se pak za 20“ ráfky ukrývají 345 mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny.
Tuner ovšem oznámil, že GTK masová produkce nečeká, vyrobí se pravděpodobně jen několik kusů. Jednotlivé díly vozu budou ovšem použity později na dalších rozpracovaných projektech, takže se máme jistě na co těšit.
Kleemann GTK