Kleemann E50KCC: E-klasse jako offroad

Dánský tuner Kleemann je znám svými extrémními úpravami vozů, za zmínku jistě stojí vyladění CL 65 AMG na 541 kW (739 k) a 1 300 Nm. Tentokrát se ale Kleemann zaměřil na zcela jinou úpravu vozu: proměnil třídu E na univerzální off-road, který bude konkurovat vozům typu Audi A6 Allroad nebo Volvo XC 70.

Pod "skalpel" plastických chirurgů od Kleemannu šel Mercedes-Benz E500T 4-Matic. Díky úpravám a pneumatickému pérování se zdvihne světlá výška vozu o 50 milimetrů, nápravy jsou osazeny 18palcovými koly s disky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměrech 255/45 ZR 18. Image off-roadu podtrhuje upravený nárazník vpředu i vzadu, kryt podvozku a nové boční prahy.

Nemalou úpravou prošel i vidlicový osmiválec o objemu 5.0 l. Nová řidící jednotka, sportovní vačková hřídel, přidaný kompresor nebo nový výfukový systém zvednou výkon ze sériových 225 kW až na 437 kW (595 k) při 5800 ot/min a kroutící moment je 770 Nm od 2000 ot/min. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne E50KCC za 4,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proti velké síle se staví výkonný brzdový systém Kleemann KB4, který obsahuje dvoudílné odvětrávané kotouče o rozměru 328 x 28 milimetrů se čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě a 328 x 28 milimetrů vzadu. Všechny zmíněné úpravy lze aplikovat i na další šestiválcové modely E 240T a E 320T.

Tip: Další úpravy vozů Mercedes-Benz najdete v sekci Tuning.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků