Kleemann E50KCC: E-klasse jako offroad

Dánský tuner Kleemann je znám svými extrémními úpravami vozů, za zmínku jistě stojí vyladění CL 65 AMG na 541 kW (739 k) a 1 300 Nm. Tentokrát se ale Kleemann zaměřil na zcela jinou úpravu vozu: proměnil třídu E na univerzální off-road, který bude konkurovat vozům typu Audi A6 Allroad nebo Volvo XC 70.

Pod "skalpel" plastických chirurgů od Kleemannu šel Mercedes-Benz E500T 4-Matic. Díky úpravám a pneumatickému pérování se zdvihne světlá výška vozu o 50 milimetrů, nápravy jsou osazeny 18palcovými koly s disky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměrech 255/45 ZR 18. Image off-roadu podtrhuje upravený nárazník vpředu i vzadu, kryt podvozku a nové boční prahy.

Nemalou úpravou prošel i vidlicový osmiválec o objemu 5.0 l. Nová řidící jednotka, sportovní vačková hřídel, přidaný kompresor nebo nový výfukový systém zvednou výkon ze sériových 225 kW až na 437 kW (595 k) při 5800 ot/min a kroutící moment je 770 Nm od 2000 ot/min. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne E50KCC za 4,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proti velké síle se staví výkonný brzdový systém Kleemann KB4, který obsahuje dvoudílné odvětrávané kotouče o rozměru 328 x 28 milimetrů se čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě a 328 x 28 milimetrů vzadu. Všechny zmíněné úpravy lze aplikovat i na další šestiválcové modely E 240T a E 320T.

Tip: Další úpravy vozů Mercedes-Benz najdete v sekci Tuning.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků