Kleemann E50KCC: E-klasse jako offroad

Dánský tuner Kleemann je znám svými extrémními úpravami vozů, za zmínku jistě stojí vyladění CL 65 AMG na 541 kW (739 k) a 1 300 Nm. Tentokrát se ale Kleemann zaměřil na zcela jinou úpravu vozu: proměnil třídu E na univerzální off-road, který bude konkurovat vozům typu Audi A6 Allroad nebo Volvo XC 70.

Pod "skalpel" plastických chirurgů od Kleemannu šel Mercedes-Benz E500T 4-Matic. Díky úpravám a pneumatickému pérování se zdvihne světlá výška vozu o 50 milimetrů, nápravy jsou osazeny 18palcovými koly s disky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměrech 255/45 ZR 18. Image off-roadu podtrhuje upravený nárazník vpředu i vzadu, kryt podvozku a nové boční prahy.

Nemalou úpravou prošel i vidlicový osmiválec o objemu 5.0 l. Nová řidící jednotka, sportovní vačková hřídel, přidaný kompresor nebo nový výfukový systém zvednou výkon ze sériových 225 kW až na 437 kW (595 k) při 5800 ot/min a kroutící moment je 770 Nm od 2000 ot/min. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne E50KCC za 4,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proti velké síle se staví výkonný brzdový systém Kleemann KB4, který obsahuje dvoudílné odvětrávané kotouče o rozměru 328 x 28 milimetrů se čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě a 328 x 28 milimetrů vzadu. Všechny zmíněné úpravy lze aplikovat i na další šestiválcové modely E 240T a E 320T.

Tip: Další úpravy vozů Mercedes-Benz najdete v sekci Tuning.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 152 příspěvků