Kleemann E50KCC: E-klasse jako offroad

Dánský tuner Kleemann je znám svými extrémními úpravami vozů, za zmínku jistě stojí vyladění CL 65 AMG na 541 kW (739 k) a 1 300 Nm. Tentokrát se ale Kleemann zaměřil na zcela jinou úpravu vozu: proměnil třídu E na univerzální off-road, který bude konkurovat vozům typu Audi A6 Allroad nebo Volvo XC 70.

Pod "skalpel" plastických chirurgů od Kleemannu šel Mercedes-Benz E500T 4-Matic. Díky úpravám a pneumatickému pérování se zdvihne světlá výška vozu o 50 milimetrů, nápravy jsou osazeny 18palcovými koly s disky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměrech 255/45 ZR 18. Image off-roadu podtrhuje upravený nárazník vpředu i vzadu, kryt podvozku a nové boční prahy.

Nemalou úpravou prošel i vidlicový osmiválec o objemu 5.0 l. Nová řidící jednotka, sportovní vačková hřídel, přidaný kompresor nebo nový výfukový systém zvednou výkon ze sériových 225 kW až na 437 kW (595 k) při 5800 ot/min a kroutící moment je 770 Nm od 2000 ot/min. Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne E50KCC za 4,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Proti velké síle se staví výkonný brzdový systém Kleemann KB4, který obsahuje dvoudílné odvětrávané kotouče o rozměru 328 x 28 milimetrů se čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě a 328 x 28 milimetrů vzadu. Všechny zmíněné úpravy lze aplikovat i na další šestiválcové modely E 240T a E 320T.

Tip: Další úpravy vozů Mercedes-Benz najdete v sekci Tuning.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků